show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

VROM 2010 Gothenborg

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 20:39 #630469 door V300 register
VROM 2010 Gothenborg is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo Rijders,

Afgelopen weekend was er weer VROM 2010 meeting in Gothenborg. Dat moest ik natuurlijk een keertje meemaken. Dus ik heb besloten om met mijn oude 340 uit 1989 die kant op te rijden! Ik dacht dat is een mooi avontuur :D

Zo gezegd zo gedaan. Van te voren de auto nog nagelopen. Nieuwe olie, nieuwe bougies en de uitlaat gelast want die stond op het punt om voor de katalysator door te breken...

Ik ben samen met mijn Pa naar Gothenborg toe gereden. De heenweg ging echt super. Lekker weer! We kwamen nog andere volvo enthousiastelingen tegen onderweg met een Duett. Dat was hardstikke leuk. Ze hadden 300 stoelen gemonteerd want die zitten zo lekker...

Op de heenweg hebben we overnacht in Denemarken in Sakskobing. Een klein plaatsje. Maar een goede herberg hadden ze er! De volgende dag door gereden naar Gothenborg dat was op vrijdag. Toen hebben we eerst nog een middeleeuws schip bezocht, wat ze hadden nagebouwd. Erg leuk om te zien.

Vervolgens hebben we tijdens het weekend overnacht in Kungalv in een Herberg.

Zaterdag ochtend rond 9 uur kwamen we aan bij het volvo museum. Daar begon het feest. 85 klassieke volvo's stonden aan de start voor een leuke rally puzzel rit. Hardstikke leuk allemaal foto's maken natuurlijk. Er kwam een meneer naar ons toe die ons fotografeerde en die zei dat we binnenkort in het INTO VOLVO magazine komen! Haha, hij vond het toch wel mooi dat we met een 340 meededen aan de rit. We waren trouwens de enige met een 300 serie!

De rit was echt super! Hardstikke leuk om alle borden te volgen en over kleine B wegen door het zweedse landschap te rijden. Onderweg een paar vragen oplossen... Ook leuk om telkens weer andere rijders tegen te komen, want er was een A en B route. Onderweg nog lekker een bakkie koffie gedronken... En we zijn de dag geeindigd bij een kasteel. Erg leuk 85 oude volvo's bij elkaar...

De zondag zijn we naar het treffen zelf geweest. Toen was de beurs! We mochten onze 340 parkeren op het terein zelf. En we waren weer de enigste met een 300 serie... Echt super veel mooie auto's waren er te bezichtigen. De onderdelen beurs had ik wel iets meer van verwacht. Er was weinig voor de 300 serie. Eigenlijk niks... Daarvoor kun je dus beter naar Utrecht gaan, tijdens de VKB (Volvo Klassieker Beurs). Erg mooi om alle mooie volvo amazons, P1800s, 140's, 240's etc te zien natuurlijk!

Zondag avond hebben we nog wat getourd in de omgeving en een dorpje Marenstrand bezocht. Ook weer erg mooi. En leuk dat er veel rotsen in zee waren, erg apparte kust. Op de terugweg wandelend naar de auto, vroeg een mevrouw of we haar auto aan konden duwen. Ik dacht die zal wel een opeltje hebben ofzo... Maar dat was dus een dikke v70. Het start relais was kapot, dus de auto wou niet starten. Dus wij duwen, maar naar een aantal keer flink duwen kregen we de 2.5T niet aan de praat. Uiteindelijk bedacht dat ik nog een sleepkabel in mijn volvotje had liggen. Dus we hebben met de oude 340 de V70 aangesleept, haha! Dus oude auto's doen het wel altijd terwijl nieuwe het begeven, haha... Leuke ervaring was dat, helaas geen fotos van gemaakt.

Op de maandag hebben we ook nog wat in de omgeving rond gereden. En zijn ook nog naar het SAAB museum geweest. Daar stond al een dikke Spyker Le Mans geparkeerd! De nieuwe baas heeft zo zijn invloeden...

Dinsdag hebben we de terugweg weer aanvaard, richting Malm?. Daar hebben we overnacht en woendsdag zijn we terug gereden. Toen hadden we onderweg veel regen in Duitsland en veel bouw werksaamheden. Dus vrachtwagens produceren dan heel heel veel water! Gevolg een paar keer last van aquaplaning... Dus dat was wel een tricky, maar het is allemaal goed gegaan door een rustige rijstijl op dat moment.

Al met al heeft de 340 een verbruik gehad van 1:15.3 wat erg netjes is voor zo'n auto.... Het was een erg leuke week! En zeker weer een ervaring rijker... Ik verwacht natuurlijk dat volgend jaar er meer 300's zijn!!!

Om dat foto's ook nog wat zeggen, hierbij een eerste serie foto's van de zondag. Te vinden op picasa... Hierbij de link:

picasaweb.google.nl/11531973651458372453...CM4ZGMCg&feat=email#

Deze horen natuurlijk in het showroom topic, dacht ik zo...

Groeten van No?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 20:45 #843489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VROM 2010 Gothenborg
:y: Mooie foto,s kan er geen 340 op vinden, was helaas twee weken te vroeg in zweden.
Wie weet volgend jaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 20:52 #843490 door V300 register
de 300 gevonden tussen al de pareltjes ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-08-2010 21:02 #843494 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic VROM 2010 Gothenborg
Erg mooi verhaal, zeker iets voor de Volvoice! Ik wil er zelf ook nog een keer heen gaan. Heb vorig jaar met Niels (vooral Niels dan;)) geprobeerd iets op te zetten, maar er was helaas niet meer animo. Wie weet volgend jaar, hopelijk is mijn auto dan ook weer op de weg..... :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 21:03 #843496 door V300 register
jep dat is mijn auto...

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 21:07 #843497 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic VROM 2010 Gothenborg
lh4.ggpht.com/_rUKQEDdWF_c/TG4yeTQAKdI/A...cs/s640/_DSC1108.jpg

Hier moest ik dus ff heel erg hard om lachen :P om vervolgens weg te dromen...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-08-2010 21:10 #843498 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic VROM 2010 Gothenborg

ZwerverRoodbaard;153264 schreef : lh4.ggpht.com/_rUKQEDdWF_c/TG4yeTQAKdI/A...cs/s640/_DSC1108.jpg

Hier moest ik dus ff heel erg hard om lachen :P om vervolgens weg te dromen...

die staat op youtube! De enigste 480 in de wereld met achterwielaandrijving!

Ik begin bij deze toch wel te dromen:

die kleur + velgen + rechtopstaande chrome grill: jammie :yummie:

edit: en er staat ook nog zo'n wagen te koop hier om de hoek zie ik net..
Ik zou bijna na de bank gaan om mijn spaarrekening te plunderen :D

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 22:15 #843504 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic VROM 2010 Gothenborg
Mooi verhaal No?, gaarne met wat high-res foto's naar de redactie sturen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC