show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2010 16:55 #857853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN
Vooruit schoonvegen, achteruitverwarming aan, blowers vol aan, dan is je auto zo ontdooit.

In de winter doet de GLS er ook best alng over om op een goed temperatuurtje te komen. Maar dat is met elke auto...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2010 17:37 #857857 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN
Winterdekje voor de grille zoeken. Er staat er nu zelfs een op marktplaats.

Verder; gebruik eens een drupje afwasmiddel per ruit en een keukenpapiertje om het erin te wrijven. Beslaan je ruiten niet meer (of veel minder).

Vandaag liet ik de 345 trouwens eerst een minuutje draaien voor ik wegreed. Toen ik eenmaal op weg was, was de verwarming al lekker warm en ik kon na 500m al stationair zonder choke.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-12-2010 17:40 #857858 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN
De verwarming in een gemiddelde V300 staat er toch juist zo bekend om na korte tijd al verschroeiend hete lucht het interieur in te slingeren.

Ik ben net even naar Apeldoorn geweest na een weekje stilstand, de voorruit is dan vrij snel 'ontdooit' en het word al behoorlijk warm in de auto bij het uitrijden van de stad (zo'n 6 km)

Een paar goede winterbanden geven je net dat beetje extra grip in de huidige weers omstandigheden, ABS en ESP zie ik eerder als uiterste redmiddelen die zelfs dan geen garantie kunnen geven op een goede afloop, mijn ervaring is dat als je gewoon een beetje rekening houd met de omstandigheden er prima met onze RWD's te rijden is.

En wat Steven ook al aangaf, het zijn maar een paar dagen per jaar dat je hier mee te maken krijgt.

Hopelijk lukt het ons hier een beetje jou van je verkoop gedachten af te helpen :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2010 17:47 #857859 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN
Misschien doet de verwarming (radiateur, klepjes) het niet naar behoren of is de thermostaat niet optimaal. Any other suggestions?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2010 18:09 #857862 door V300 register
Hahaha, een heel relaas aan waarom ik hem niet moet verkopen! :worship:
Willen jullie hem zelf niet hebben dan?

Volgens mij zijn de verwarming of thermostaat niet kapot hoor, het duurt gewoon even voor 'ie op temperatuur is. Maar met de auto die ik heb geleend tijdens mijn APK heb ik het verschil eens gemerkt met mijn George en een luxere auto.. Das toch wel heftig.

Nieuwe deur- en raamrubbers willen denk ik ook wel helpen, maar duurt vast wel even voor ze weer via de V3C zijn te krijgen, en hoe ik er anders aan moet komen weet ik niet.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2010 21:08 #857878 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN
Natuurlijk proberen wij hier iedereen af te raden om zijn 300 te verkopen. We zijn niet voor niets liefhebbers... :D

Moderne auto's komen vaak juist wat minder snel op temperatuur omdat deze veel effici?nter zijn. Ze zetten meer energie om in beweging in plaats van in warmte.
Mijn auto blaast binnen enkele minuten stationair draaien (tijd die het kost om de ruiten te krabben) warme lucht over de voorruit. Ik heb nog nooit hoeven te wachten voordat ik weg kon rijden. Ik heb dan wel een 360, maar ook mijn Daf met 340 motor was in no time warm.
Om het nog wat te versnellen moet je tijdens het krabben je verwarming op koud laten staan, dan loopt de temperatuur van je koelvloeistof nog net wat sneller op. Zodra je in de auto stapt zet je hem op warm en dan zijn je ruiten bijna direct weer doorzichtig...

Als jouw VAN minder snel warm wordt dan een moderne auto, dan is er in ieder geval iets niet in orde. Volvo's staan er om bekend heel snel heel veel warme lucht te kunnen uitblazen. Dat is wel zo handig in scandinavi? waar het op veel plaatsen langer onder nul is dan er boven...

NIET VERKOPEN DUS! :+ Zeker als het gaat om zulke "kleinigheden". Die paar dagen dat het glad is in Nederland moet je gewoon wat voorzichtiger rijden. Als je met beleid gas geeft heb je helemaal geen last van wielspin bij het optrekken. Ik heb nu in mijn voorwielaangedreven zakelijke auto meer wielspin dan in mijn eigen auto. Zelfs met die 116 trappelende paarden van mijn 360 heb ik er geen last van, als ik het zelf niet wil tenminste... :+

Al overtuigd, of moeten we nog even doorgaan? :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2010 22:35 #857887 door V300 register

Bodejodel;163184 schreef : Al overtuigd, of moeten we nog even doorgaan? :yesyes:

Wow... Ik was niet van plan om mijn 340's te verkopen, maar nu heb je me n?g meer overtuigd!

:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-12-2010 00:11 #857971 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Langverwacht: Foto's Volvo 340 VAN

boomroosvis;163168 schreef : mijn George en een luxere auto..

Je gaat er al een 2.3 inleggen zie ik? :D

George

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2010 13:32 #858007 door V300 register
Huh, dat is cool?!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2010 12:51 #858613 door V300 register

punkazz;163151 schreef : ISoms heb je van deze winterdagen, maar dat zijn toch maar een paar dagen in het jaar?

Dat is met deze winter en die van vorig jaar al wel ontkracht denk ik zo.. :+

Zucht. Ik denk dat ik de advertentie er toch maar weer af laat halen dan.

Maar is er iemand bij wie ik George een tijdje kan laten logeren, en hem daarna weer zonder deuk en met nieuwe rubbers terug krijg? :D :D :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC