Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij zijn de grote knippers aan de binnenkant verchroomd, maar zeker weten doe ik het niet eigenlijk.
Ik heb trouwens mijn koplampen indertijd met zijdeglans zwart gedaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En volgens mij heb je gelijk. Ik kan met wel herinneren dat de knippers iets van reflectoren hebben, maar ik weet niet precies meer wat. Volgens mij zijn ze inderdaad verchroomd van binnen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan je vertellen, namaken is erg duur

Ik denk dat dit te ver offtopic gaat, splits deze discussie desnoods af naar dat witte-knippers topic van lang geleden.
- V300 register
- Verbannen
-
@Anjo: rubbers en montage richel goed schoonmaken en licht invetten doet het inderdaad waterdicht houden.
@Jean-Luc: Auto is in 2008 uit Belgie gekomen, details verder onbekend, km stand 12.000 nog iets
@Jeroen: Interieur is onbeschadigd en kompleet. Zittingen hebben een lichte bruine (vuile) gloed. Bij het poetsbedrijf durfden ze het niet aan om het heel erg zwaar te reinigen ivm mogelijke blijvende verkleuring. Alleen bij de hoofdsteunen wordt de stof, door mn gewicht denk ik dan, wat opzij getrokken.
@Diede: Beter goed geimmiteerd dan slecht bedacht. En daarbij, wanneer alle 300's het hebben lijkt het toch echt origineel?
@Gerrit: Goed gespot man, auto is in dordrecht gecleaned en ik zag dit plekje er vlak bij; en nee, denk niet dat deze snel op de sloop terecht gaat komen.
@Joost: Zijn deze portieren dan extra speciaal? Of roesten ze altijd door bij de 340. Bestuurdersdeur heeft deukje net boven de sierstrip, irriteerd mij wel en moet eens tegen iemand aanlopen die goed kan uitdeuken zonder spuiten. Zelf kan ik aardig plaatwerken maar hier begin ik (nog) even niet aan.
Anto roest behandeling komt eraan. Iemand een goed en betrouwbaar adres in Almere???
@IEDEREEN: Kunnen we niet een serie laten maken? Heb bij een oldtimerdag wel eens een man gesproken die lampen en lampglazen na maakte. Zag er erg goed uit. Zelfs merktekens en serienummers stonden erop. Bij voldoende animo gaat de prijs vanzelf omlaag. Zal dat oude topic eens gaan lezen.
@Mark: Ik zit vol(vo), garages puilen uit. Eerst alle anderen de deur uit. Fiat Cinqecento, alfa 156, Seat MArbella, Opel Astra, Suzuki Swift (met lichte schade), Honda PC800, Peugeot 406 Break, komt nog binnen Ford Mondeo.
Zoals je ziet nog wel even wat werk te doen.................................
EDIT: Deze is echt nieuw. Wel een rare belevenis eigenlijk, je rijdt nieuw, maar toch met oude techniek.. En inderdaad de kans er nog zo een te vinden is ........ 1 op 340.000 ...............
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
RenVeld;135844 schreef :
@Joost: Zijn deze portieren dan extra speciaal? Of roesten ze altijd door bij de 340. Bestuurdersdeur heeft deukje net boven de sierstrip, irriteerd mij wel en moet eens tegen iemand aanlopen die goed kan uitdeuken zonder spuiten. Zelf kan ik aardig plaatwerken maar hier begin ik (nog) even niet aan.
Anto roest behandeling komt eraan. Iemand een goed en betrouwbaar adres in Almere???
Deze portieren zijn maar ??n jaar geleverd. Dat i.c.m. een relatief gezien vrij grote mate van roestgevoeligheid zorgt voor het feit dat die deurtjes ontzettend zeldzaam zijn.
De kans dat je een 340 met een lagere kmstand dan de jouwe vindt, is nog groter dan dat je een modeljaar 1983-portier vindt zeg maar

Vandaar dat je er zuinig op moet zijn en roestplekken vooral snel aan moet pakken (of beter nog; moet voorkomen)