Anjo's 1980 343 DL
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
AvdAkker;208681 schreef : Haha, het wordt denk ik ook tijd dat ik t topic van mn 343 een keer update:D
Nou? Nou? :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Colin Haselaar
-
- Nieuw lid
-
Die blauwe as en vering staat aanwijs stoer ook :y:
Gr Colin
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gistermiddag al de versnellingsbak en de koppeling gedaan, vanavond de schakelstang en het koppelingspedaal verbouwen van 340 naar 343. ik dacht dat ik alle onderdelen inmiddels wel ongeveer in huis had, maar dat bleek niet zo te zijn.
de as + kunststof busjes van de schakelstang en de bevestiging van de koppelingskabel, dus dan maar zelf maken..
asje van aluminium, kunststof busjes van Delrin
bev van de koppelingskabel uit de 360 even geleend een een nieuwe uit een massief stukje alu gefreesd; ik heb nieteens de moeite genomen om er wat moois van te maken, het is puur functioneel:)
343 nog als cvt
ontkenningsfase
en inmiddels ook de achteruitrijschakelaar bedraad en het koppelingspedaal gemonteerd, ik kamp al een sinds ik de 343 heb met een probleem met de alarmlichten dus die schakelaar heb ik nog even los laten hangen.
nu nog een aandrijfasje ertussen schuiven en de homokineten van nieuw vet + afdichtringen voorzien; ben al zo goed als klaar dus:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
daarna de vervanger erin, niet geheel roestvrij maar stukken en stukken beter als de deur die erin zat..
ik heb geen scharnierpentrekker dus het was even improviseren maar met een paar andere gereedschappen lukt het ook prima:)
even vlug gewassen en de striping eraf gehaald, shit; het is getint glas!
nouja, shit; laat het voorlopig lekker zitten, misschien dat ik alle ruitjes wel ga vervangen dit is wel zo lekker in de zomer, zeker als je op leer moet zitten.
binnenpaneel verbouwd van <79 naar 80/81, raammechanisme opnieuw in het vet gezet en alles zit er weer in.
de oude deur gestript
met sierstrip erop zag het er nog allemaal best goed uit maar zonder sierstrip was het zoals altijd weer een ander verhaal:)
ik vond de nieuwe deur al wat zwaarder aanvoelen bij het terugplaatsen..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-