show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste eigen Volvo: '89 340 GL Special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 10:47 #629561 door V300 register
Mijn eerste eigen Volvo: '89 340 GL Special is gemaakt door V300 register
Hoi allemaal,

Sinds een paar weken ben ik een trotse eigenaar van een supermooie 340 GL Special uit '89. Ik heb 'em van een zeer vriendelijke man over mogen nemen die de wagen bijzonder goed heeft onderhouden. Iets minder dan 89.000 stond er op de teller toen ik de wagen kocht. Hij rijd superfijn, tot nu toe heb ik alleen nog maar nieuwe wisserbladen erop gezet en hoeft er wat mij betreft verder niets te gebeuren. Aangezien ik al aardig wat heb rondgeneust op het forum leek het me wel zo netjes om mij en m'n auto even voor te stellen, dus bij deze :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 10:59 #801421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste eigen Volvo: '89 340 GL Special
Hij ziet er echt wel mooi uit!

Zie ik daar wel een deukje ergens bij je kentekenplaat vooraan? Of lijkt dat maar zo!

Vergeet niet gewoon periodiek je onderhoud van de motor te doen wil je rustig blijven tuffen! Olie verversen om de 10.000km, bougies, rotor+verdeler...

Ik vermoed dat het een Vario'tje is, dus ook niet vergeten de koppeling en de riemen op tijd af te stellen! Weerom, zo gaat hij langer mee en daalt daarbovenop je verbruik.

Als je een beetje technisch bent en een beetje materiaal hebt, kan je al deze klussen zelf doen, dus moeilijk is het niet!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 11:14 #801422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste eigen Volvo: '89 340 GL Special
He Karsten

Eerlijk gezegd moet ik zelf ook even gaan kijken of dat een deukje is, maar ik geloof van niet. Er zit wel aan de linkerzijkant een heel klein deukje, maar zoals de vorige eigenaar zei: "als je hard genoeg rijdt ziet niemand er wat van".

Het is een hangeschakelde 5-bak, heb ik speciaal naar gezocht. Dat vind ik persoonlijk gewoon prettiger rijden. Verder zit er trouwens nog steeds de originele Volvo radio in, werkt echt prima (zeker met m'n iPod op de fm zender, heb geen nieuwe radio nodig). Ook de elektrische ramen en stoelverwarming werken nog top. De asbak is zelfs nog nooit gebruikt :)

Een goede vriend van me is erg handig met auto's en zijn vader heeft een eigen garage. Hij wil me wel leren om zelf onderhoud te plegen. Ik heb totaal geen ervaring, maar wil het wel graag leren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 11:42 #801423 door V300 register
de voorbalk is wel een beetje 'gekraakt' zo te zien.

maar dat is een veel voorkomend euvel, net als de dorpels is dat een van de eerste dingen die je raakt bij parkeerplaatsen met hoge drempels/randen etc.

wat me opvalt aan het laatste beeld is dat de achterlichtunit een beetje lijkt te 'hangen', bij de nummerplaat lager zit dan bij het knipperlicht.

dit kun je eenvoudig strak zetten door het zwarte kapje aan de binnenkant los te schroeven, en dan de bevestigingsboutjes een paar slagen losmaken, dan kun je de unit recht zetten en de boutjes + kap weer vast zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 12:09 #801425 door V300 register
Mooi exemplaar. Leuk met elektrische ramen, mooie kleur en een heerlijke 5-bak met maar weinig kilometers.

Zo een wil iedereen wel tegenkomen! Gefeliciteerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2009 22:11 #801474 door V300 register
Ik vind hem leuk. GL Special = WIN!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2009 12:09 #801496 door V300 register
Zeer net bakkie hoor! Lak blinkt goed, mooi zuinig op zijn!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC