show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 low...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2009 22:00 #810406 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 low...
Puntlasapparaat kan vanwege de hoge piekspanning niet in mijn schuur gebruikt worden. Ik lik mijn vingers af bij zo'n apparaat. Veel mooier en effectiever.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 00:12 #810408 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 low...

Pethconi;128916 schreef : Met blindklinken bedoel je de bussen die weer in de chass balk moeten komen om de kommen mee vast te zetten? Ik ken het blindklinken niet namelijk....

Dat zijn een soort reusachtige popnagels met een binnendraad er in. Steek je door het gat en dan trek je ze ze net zo vast als een popnagel. Vervolgens kun je er een bout in draaien. Google maar eens op blindklinkmoer. Ideaal om een boutverbinding te maken in "dun" materiaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2009 08:45 #810411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...

Bodejodel;128943 schreef : Dat zijn een soort reusachtige popnagels met een binnendraad er in. Steek je door het gat en dan trek je ze ze net zo vast als een popnagel. Vervolgens kun je er een bout in draaien. Google maar eens op blindklinkmoer. Ideaal om een boutverbinding te maken in "dun" materiaal.

Top tip is dat, ik ga er maandag gelijk achteraan.... Dat scheelt inderdaad een hoop gedoe !!!
Deze kon ik nog niet.... thanks a lot. yeehaa!:yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 10:34 #810413 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 low...
in de volksmond ook wel trekmoeren genoemd

werkt alleen als je gat nog perfect rond is. ik heb het er niet zo heel erg op; heb ze al eens zien falen. voor de bev van een lampje oid kan ik mee inkomen, maar het subframe is net even wat anders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2009 11:17 #810414 door V300 register
Het subframe zelf kan ik nog vast zetten, die 2 bouten kunnen er gewoon in maar de 2 die de kom van de reactie-arm op zijn plek houd, die zijn eruit.
Van voren gezien de 2 achterste... ik zal zondag of maandag even een foto maken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 11:27 #810415 door Anjo van den Akker
die moeten juist deugdelijk vast zitten, spreek helaas uit ervaring:)

heb onder m'n rode 340 een subframe moeten wisselen omdat die dingen krom waren (vraag me niet hoe), draaide de bouten eruit en 't draad in lasmoeren was flink beschadigd door de overlengte van de bouten (corrosie op de bout trek je mee de moer in). bij het opnieuw aantrekken van de bouten kon ik ze nog nieteens op de helft van het voorgeschreven moment krijgen, heb er even mee gereden met die dingen dus half los maar je krijgt een gigantisch vaag sturende / raar sporende auto. heb die kommetjes toen vastgelast aan de chassisbalken en hij reed weer ok. al zou ik het nog een keer moeten doen dan gaat de chassiskoker open om er nieuwe moeren in te lassen; en monteren met bouten die wel precies op maat zijn en niet op die volle cm overtollig draad in de balk kunnen corroderen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2009 20:44 #810457 door V300 register
Dus jou advies is dan denk ik lassen die bussen, of lange bussen en door de balk heen vast zetten aan de boven kant?

Jos360;128938 schreef : Mooi, die nieuwe paravan. Ik ben stiekem jaloers dat ik vorig jaar zelf niet even in de computer gekeken heb daarvoor. Ik heb nu ook een mooie nieuwe, maar dit is nog mooier natuurlijk :D

Ik kan je toch nog even uit de droom halen, hij is nooit op internet geweest....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 20:48 #810458 door Anjo van den Akker
't zijn origineel vierkante moeren die aan de binnenkant van de koker vastgelast zijn. dit systeem werkt prima, alleen hebben die lompe boeren uit born er veeels te lange bouten in gedraaid

in principe moet de balk open slijpen; nieuwe moeren vastlassen en balk dichtlassen goed te doen zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 19:02 #811948 door V300 register
Weer een update:

Veel werk gehad aan het 2 laags lassen van de rotte plekken om de veerpoot schotels. Maar het is gelukt !

Vast de achterzijde onder de auto getectyleerd, dat is alvast klaar !

Maar leuker is dat de zichtdelen in het motorruim door mij alvast mooi gemaakt zijn !!!

En last but not laatste !! gheghe, ik ben wel alvast klaar voor deze wintert, dit komt in de winter op het dak, en voor na de winter zoek ik nog een mooie oude houten surfplank....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 19:11 #811952 door Anjo van den Akker
jaaaaaaaaa dat imperial is wel heuuul vet!!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC