show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL Special 1991

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 00:37 #761630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL Special 1991
Een Hella-grille wordt ook een stuk draaglijker als er een Volvo-logo op zit :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 10:06 #761642 door V300 register
ik zag laatst iemand rijden met zo'n aftermarket xenon set erin; die zoveel strooilicht had buiten het normale lichtbeeld, dat hij iedereen die in de buurt kwam lekker aan het verblinden was.

je zag ook gewoon zo'n licht/donker overgang op de bomen boven de auto.

Het grootste deel van de lichtbundel klopte wel (de hoogte was goed); maar ik ben er toch niet echt fan van :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 13:54 #761832 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 DL Special 1991
Oudere, bekraste en gezandstraalde koplampglazen en degenererende reflectors werken ook nooit echt mee aan een mooi lichtbeeld. Bij xenon verlichting valt dat n?g meer op en is n?g hindelijker...

Nu is het wel weer tijd voor foto's! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 14:56 #761844 door V300 register
En het argument dat men denkt dat je een dure auto hebt is tegenwoordig ook wel voorbij, je ziet meer Golfjes, Astra's (en nu ook 340's lees ik hier boven ;) ) met Xenon dan mooie topklassers...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 16:07 #761851 door V300 register
yep.

Ook het extra licht wat xenon geeft boven halogeen is beperkt houdbaar; xenon lampen hebben de neiging om na een flink aantal branduren gewoon minder licht te geven (maar het nog wel blijven doen)

op den duur zie je vanuit de auto amper dat het licht aan is :S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 16:27 #761852 door V300 register
Ja, maar 'af fabriek' is het toch nog een dure aangelegenheid, afstraalgedrag moet gecompenseerd worden, reinigingsmogelijkheden en electronische hoogteverstelling vereist e.d.

Met alle nabouw kitjes zie je het steeds vaker, maar het strooilicht is ook erg opvallend. (en soms uitermate hinderlijk)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-03-2009 16:34 #761853 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 DL Special 1991
Het leukste blijft de audi R8.
Standaard xenon, maar voor een heel hoog bedrag (een paar duizend euro) krijg je LED-verlichting, wat minder licht geeft dan xenon....
welke idioot betaald daar nu zoveel extra voor? :no_comment:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-03-2009 16:55 #761854 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL Special 1991
Zoals veel mensen nog steeds bij moeten betalen voor een simpele radio in hun Volkswagen.............:S

Veel plezier met je luxe 340 Ewout!

Gr; Wouter.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2009 22:26 #762063 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL Special 1991
Dat zijn toch kei-mooie velgen. Succes met APK. Als er wat nodig is, dan hoor ik het wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 21:39 #769099 door V300 register
Foto's zal ik binnenkort nog maken. In ieder geval leuk dat er zo enthousiast wordt gereageerd!!

Ik zou idd graag het VOLVO logo voeren in de grill, maar die bewaar ik maar netjes voor in de toekomst. De auto is nu misschien niet helemaal Volvo, maar wel iets sportiever dan de standaard grijze auto die het was toen ik hem heb gekocht.

Er zit wel een leuk verhaal aan, want mijn opa is de eerste eigenaar van de auto. De auto is bij van Roosmalen in Den Bosch gekocht. Mijn opa is begonnen met de bekende dafjes en dit is zijn laatste aankoop geweest.
Na een inbeslag name rijbewijs, met ook flink wat schade aan de velgen, is de auto stil komen te staan. Mijn toenmalige auto (suzuki swift) was erg slecht en al snel was het besluit gemaakt om de auto over te nemen.

Opa schrikt af en toe wel van mijn inbreng in de auto, aan de andere kant is hij wel heel blij dat hij de auto zo nu en dan nog eens kan zien.
Het leuke aan deze auto is dat het echt mijn hobby is geworden. Ik heb de afgelopen maanden nog goed gebruik kunnen maken, het was afwachten op de leaseauto die ik zou krijgen, en ook in de winter brengt deze fijne auto mij altijd van A naar B. Mijn collega's vonden het ook een opvallende wagen, zeker met de xenon en verstralers in de grill.

Ik vind het wel leuk om tegen heilige huisjes aan te schoppen, en xenon is daar een voorbeeld van. Ik heb geen alledaagse auto en een golf tunen kan iedereen. Juist een beetje zelf aan de gang gaan met een Volvo vind ik erg leuk. Ook de techniek is inzichtelijk en de motorruimte is goed bereikbaar.
En wellicht als de auto meer richting oldtimer gaat, kan ik alles weer origineel maken.Wie verwacht er nou ingehaald te worden door een bak met licht en dan idd een volvo te zien opdoemen. Haha en door de vario is optrekken bij het stoplicht ook een feest.

Inmiddels is de APK weer verlend tot 2010. Met dank aan ??n luchtfilter en nieuwe olie. Volgend jaar zien we wel weer wat dan aan de beurt is.
Ik denk dat het meevalt, goed verzorgen de auto en dan gaat alles vanzelf.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC