show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Laurens' Volvo-projecten

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-07-2010 22:29 #841426 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Iets met heel veel souting mensen begreep ik uit het nieuws.

EDIT: www.blikopnieuws.nl/bericht/116672/Jubil...end_in_Roermond.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 22:33 #841427 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Ohwja dat had ik begrepen, alleen ik heb vanaf aankomende vrijdag tot volgende week vrijdag 24-uursdienst. Dus het zit er niet in voor mij.

Dat gaf mij een goede reden om met de 360 bezig te gaan. Ik zat me te bedenken als de koeler er toch uit moet kan ik ook makkelijker bij het oliefilter. haha ik krijg zin in deze klus, fixxen tussen de oproepen door en wel binnen een zaterdag. En naar elke goede beurt hoort een schoonmaakbeurt(ps ook van mezelf)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 22:56 #841429 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Laurens' Volvo-projecten

elpee;151084 schreef : Ik ga die site nog eens doorspitten van het weekend. Ik zie dat ik in een heel nieuwe wereld terecht kom.

Ik ga er binnenkort in mijn vakantie ook aan beginnen:

[img

Dit is een basissetje waar je al een heel eind mee komt. Ik heb daarnaast nog een setje voor de banden en velgen gekocht en een flesje trimdetailer om het zwarte kunststof weer extra zwart en glimmend te maken. De microvezeldoeken van Meguiars waren me iets te gortig geprijsd (25 euro voor een setje van 3 doekjes of zo) dus ik heb op advies van Wouter voor ?4,50 6 kleine en 2 grote microvezeldoeken gekocht bij de Zeeman.
Schrik niet van de prijzen: voor zo'n "starterssetje" gaat de teller richting de ? 170,- als je pech hebt. :crazy1:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2010 17:32 #841477 door Laurens Post
Ik wacht toch maar even tot het volgende loonstrookje zodat ik me er ook wat meer in kan verdiepen.

360 gaat morgen naar het werk en daar ga ik zaterdag al het spul vervangen. Ik kan daar mooi gebruik maken van een brug en hij kan daar blijven staan(heb zelf 24-uursdienst). Dus als hij zaterdag niet af komt kan ik er mooi door de week mee verder.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 22:13 #841623 door Laurens Post
Zoals beloofd het verslag.

Ik heb tot tien uur zitten wachten op de TNT met de nieuwe radiateur maar die kwamen niet opdagen. Dus gauw langs de schuur heen beurt delen ophalen en ik moest nog een pakketje wegbrengen. Gauw naar huis nog geen TNT.

Toen ben ik maar Oldenzaal gegaan waar de trouwe 360 al stond te wachten.

Mooi tussen de brug waar hij van de week nog wel kan staan(we zijn met 2 man en 7 bruggen)

Eerst begonnen met het luchtfilter te vervangen die was een klein beetje vies

Naar het luchtfilter waren de bougies aan de beurt, nieuwe zijn er ingedraaid met kopervet aan de schroefdraad

oud vs nieuw

Auto de lucht in en olie eraf en oliefilter vervangen. Wat ging dat filter er makkelijk af

Nieuwe olie erop ik kies al ruim drie jaar voor 10w30

Het volgende probleem was de deurklink rechts, die ging 1 dag voor de vakantie kapot, mijn bijrijder vond het instappen zon gepiel.

Spul losschroeven, slotje overzetten en de klink er weer in. "Nieuwe klink" volgens mij mag ik binnenkort weer 1 gaan vervangen. (kijk goed en je ziet al een haarscheur)

Kwam per apbuis erachter dat ik een zes-speaker systeem aan kan leggen. Er liggen al speakerkabels naar de deur.
Deurkaart van binnen.

Daarna begonnen het spul los te trekken voor het volgende probleem de koeling. Dit zag ik al naar het los trekken van de aanzuigbuis.

Dingen die niet wit horen, nu weet ik ook waar de koelvloeistof is gebleven

De auto zonder voorbumper en zonder grill, maar met de vijftonige hoorn(weten jullie eindelijk waar hij verstopt zit)

Ps hier zie ook al wat wittigheid

Hier zie je ook rechtsboven al een halve koeler ontbreken, conclusie deze is RIP

Ik hoef niks wit te spuiten, alles is al wit

Ik twijfel of ik de D-riem zal vervangen(hoeft pas volgend jaar, maar ik heb hem wel op voorraad)

De andere kant van de koeler

Ik vroeg me af of erik hem nog wou hebben om hem af te persen misschien dat hij geplakt kan worden. Ik wil desnoods een prop erbij leveren.

En omdat ik toch bezig ben wordt de thermostaat ook vervangen.

Ik twijfelde of dat rechtergat zo hoorde maar dat hoort zo, even vergeleken met een rezerveblok in de schuur.

En als laatst het boekje ingevuld, laatste beurt 6-2008 bij 149000km, nu de beurt gehad bij 7-2010 en 169000km. :woops:

En over de TNT terug te komen die hebben gepresteerd in de 20 minuten dat er niemand thuis was langs te komen. Dus ik heb nog geen pakketje maar wel een brief dat ze maandag langskomen en dat ze geen tijdsindicatie kunnen geven waarneer. Ik hoop dat ze naar 17.30uur komen want dan is er iemand thuis. Anders mag ik het dinsdag ophalen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-08-2010 00:08 #841630 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Sodeknetter zeg, wat heeft die radiator allemaal voor zijn kiezen gehad....horizontale hagelbui?

Was zo te zien een lekker klusdagje (gezien aan het luchtfilter ook wel nodig ;))

Dat zul je ook altijd zien he, ben je er net even niet en dan staat de paketten man/vrouw voor je deur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 01:01 #841633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten
kopervet mag je niet gebruiken in aluminium lichamen (zoals de cilinderkop) !!!

bougiedraad kun je het beste schoon en droog monteren. Als je er perse iets op wilt doen neem dan keramisch vet of grafietvet.

kopervet bevat verbindingen die het aluminium kunnen aantasten.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 20:05 #841722 door Laurens Post
De pakettenman is weer geweest en nu kan ik het ophalen bij het postkantoor. Die postbode is een andere dan normaal iemand die ik ken van vroegauh. Die levert altijd alles in bij de buren, ondanks dat het getekend moet worden. Morgen dus ophalen en woensdag er mee verder.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 22:41 #841871 door Laurens Post
Nou het pakketje is binnen.
- Schokbrekers achter zijn de goede dus die kunnen eronder. Ra maakt ze schokbreker een pff geluid ls je over de drempel gaat.
- Thermostaat is ook binnen dus die kan er ook in.
- Koeler is ook binnen alleen gewoon kats een verkeerde, totaal geen 300 koeler. Alle nummers kloppen, ds morgen bellen naar een plaatselijke onderdelenboer voor een radiateur. En bellen naar het andere bedrijf om die radiateur terug te doen van een auto uit het jaar 0.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2010 17:56 #841941 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Laurens' Volvo-projecten

elpee;151422 schreef : Die levert altijd alles in bij de buren, ondanks dat het getekend moet worden.

door de afzender de handtekening op laten vragen..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC