Volvo360 stelt zich voor
- V300 register
- Verbannen
-
Van de week wat zaken vervangen om te kijken of ik de oorzaak kan achterhalen maar mocht dat niet lukken helaas pindakaas. Ben niet van plan veel tijd, geld en energie in het huidige blok te steken. Loopt veel te rijk alhoewel dat wel af te stellen is, bokt bij lage toeren, hikt/aarzelt tijdens volle belasting en het rookt wat. Ergste is echter het rampzalige starten, zal wel een los contact zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Volvo 740TIC;110201 schreef : Net nieuwe velgen opgehaald. 13x7.5J voor en 13x8.5J aan de achterkant. Zal voor de slicks nog een set 13" laten verbreden naar 9J.
Even hapje eten en dan kijken hoe de velgen onder de 360 staan. Foto's volgen snel.
Klinkt goed! Waar blijven de foto's dan?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De auto moet nu nodig verlaagd worden.
Gelukkig weet ik door de aanschaf van deze velgen wel ongeveer wat goed kan werken on de 360. Aan de voorkant mag de ET nog best wel wat lager, misschien 0-15 aan de achterkant mag de ET wel wat omhoog 10-15 o.i.d. en mogelijk aan de voorkant 8J aan de achterkant 8.5J behouden of romdom 8J omdat extreem breed ook weer voor $$$ banden zorgt als je tenminste banden koopt die bij de 8.5/9J velgen horen. Juist om het onderstuurde karakter te verminderen zouden de velgen aan de voorkant best wat breder mogen staan (mogelijk breder dan de achterkant).
Vandaag weer wat lijmresten verwijderd. Morgen ga ik hier weer mee verder.
Motorisch Stage 0 staat ook hoog op het prioriteitenlijstje.
Auto heeft nodige roest en deuken, juist daarom heb ik hem gekocht. Ik wilde geen showroomstaat 360 gebruiken met mijn rijstijl maar een opknapper/een auto die anders op de sloop terecht zou komen en nu kan ik weer wat leren. Plaatwerk lassen oa.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jammer van die binnenstebuitengekeerde Kadett-velgen, als ik zo vrij mag zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Een mooie auto zal het niet worden, hopelijk wel praktisch en functioneel. Doel heiligt de middelen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maar volgens mij mogen ze voor de wet helemaal niet zo ver uitsteken?
Wat ga je nog meer op 'styling' gebied doen dan?
EDIT: sorry, hij is uit Noorwegen en heeft onderandere deze velgen , deze en deze .
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de velgen niet gekozen omdat ik het mooi vind. Om voor 13" te kiezen heb ik een paar argumenten.
Voorlopig handhaaf ik de standaard remmen (betere schijven+blokken maar gelijke diameter) daarom hoef ik dus niet groter.
Ten tweede is 13" een stuk lichter dan bijvoorbeeld 15".
Ten derde zal de auto zo hopelijk wat sneller optrekken (zeker als ik iets minder hoge banden gebruik).
Tot slot zijn 13" slicks vele malen goedkoper dan 15/16/17".
Niet mooi maar in mijn ogen toch win win. Mochten de remschijven groter worden dan standaard dan zal ik zeker grotere velgen (moeten) overwegen. Daarvoor vind ik dit echter prima.
Eeuhm styling zou ik het niet noemen. Komt waarschijnlijk wel aan de voorkant en aan de achterkant een spoiler op/onder maar niet omdat het leuk uitziet...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Volvo 740TIC;110650 schreef : Nee mag inderdaad niet. Loopvlak mag niet zichtbaar zijn/uitsteken.
Jawel, 3 cm buiten de wielkastrand.