show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo360 stelt zich voor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 10:48 #785211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor
Met de fratsen die de injectie momenteel heeft zal het eerder Lh2.4 worden, hoewel ik mocht het blok weer goed gaan lopen zeker wat verschillende renix units zal proberen. Dat de B14 renix niet gemaakt is voor een B200 en een andere curve heeft lijkt me duidelijk, dat het daarom niet goed kan werken ben ik het niet perse mee eens, de ontstekingscurve van een B200/B230 is standaard erg conservatief. Een aangepaste ontstekingsurve lijkt ook niet meer veel op de standaard curve, helemaal als de compressie omhoog gaat en je een nokkenas vervangt.

Van de week wat zaken vervangen om te kijken of ik de oorzaak kan achterhalen maar mocht dat niet lukken helaas pindakaas. Ben niet van plan veel tijd, geld en energie in het huidige blok te steken. Loopt veel te rijk alhoewel dat wel af te stellen is, bokt bij lage toeren, hikt/aarzelt tijdens volle belasting en het rookt wat. Ergste is echter het rampzalige starten, zal wel een los contact zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 11:08 #785396 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo360 stelt zich voor

Volvo 740TIC;110201 schreef : Net nieuwe velgen opgehaald. 13x7.5J voor en 13x8.5J aan de achterkant. Zal voor de slicks nog een set 13" laten verbreden naar 9J.
Even hapje eten en dan kijken hoe de velgen onder de 360 staan. Foto's volgen snel.

Klinkt goed! Waar blijven de foto's dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 14:27 #785414 door V300 register
Moest wat ruimte vrij maken.

Kwaliteit is niet geweldig, sorry. Zal snel wat betere plaatjes schieten.

De voorkant lijkt niet zo breed door de relatief hoge ET.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 14:38 #785415 door V300 register
De velgen achter zijn met 8.5J natuurlijk best breed maar zouden nog wel een stuk breder kunnen zijn. De ET aan de achterkant is wat laag, de velgen kunnen makkelijk nog 1.5cm naar binnen.
De auto moet nu nodig verlaagd worden.
Gelukkig weet ik door de aanschaf van deze velgen wel ongeveer wat goed kan werken on de 360. Aan de voorkant mag de ET nog best wel wat lager, misschien 0-15 aan de achterkant mag de ET wel wat omhoog 10-15 o.i.d. en mogelijk aan de voorkant 8J aan de achterkant 8.5J behouden of romdom 8J omdat extreem breed ook weer voor $$$ banden zorgt als je tenminste banden koopt die bij de 8.5/9J velgen horen. Juist om het onderstuurde karakter te verminderen zouden de velgen aan de voorkant best wat breder mogen staan (mogelijk breder dan de achterkant).

Vandaag weer wat lijmresten verwijderd. Morgen ga ik hier weer mee verder.
Motorisch Stage 0 staat ook hoog op het prioriteitenlijstje.
Auto heeft nodige roest en deuken, juist daarom heb ik hem gekocht. Ik wilde geen showroomstaat 360 gebruiken met mijn rijstijl maar een opknapper/een auto die anders op de sloop terecht zou komen en nu kan ik weer wat leren. Plaatwerk lassen oa.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 15:37 #785426 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo360 stelt zich voor
Die velgen staan wel heel cool. Zou leuk zijn als je echt nog eens van de zijkant foto's kunt maken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 18:21 #785452 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo360 stelt zich voor
Mooie auto!

Jammer van die binnenstebuitengekeerde Kadett-velgen, als ik zo vrij mag zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 22:36 #785536 door V300 register
Wil nog graag een set 13" 300 serie velgen hebben om te verbreden, dan gaan deze velgen weer weg. Maar als je dit al lelijk vindt zul je de auto alleen maar lelijker gaan vinden:p
Een mooie auto zal het niet worden, hopelijk wel praktisch en functioneel. Doel heiligt de middelen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2009 22:38 #785538 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo360 stelt zich voor
Ik vind het ook niet mooi, maar ieder zijn smaak. In Finland of Zweden zit ook iemand die 13 inch velgen in een hele brde maat heeft..

Maar volgens mij mogen ze voor de wet helemaal niet zo ver uitsteken?

Wat ga je nog meer op 'styling' gebied doen dan?

EDIT: sorry, hij is uit Noorwegen en heeft onderandere deze velgen , deze en deze .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 22:41 #785541 door V300 register
Nee mag inderdaad niet. Loopvlak mag niet zichtbaar zijn/uitsteken.
Ik heb de velgen niet gekozen omdat ik het mooi vind. Om voor 13" te kiezen heb ik een paar argumenten.
Voorlopig handhaaf ik de standaard remmen (betere schijven+blokken maar gelijke diameter) daarom hoef ik dus niet groter.
Ten tweede is 13" een stuk lichter dan bijvoorbeeld 15".
Ten derde zal de auto zo hopelijk wat sneller optrekken (zeker als ik iets minder hoge banden gebruik).
Tot slot zijn 13" slicks vele malen goedkoper dan 15/16/17".

Niet mooi maar in mijn ogen toch win win. Mochten de remschijven groter worden dan standaard dan zal ik zeker grotere velgen (moeten) overwegen. Daarvoor vind ik dit echter prima.

Eeuhm styling zou ik het niet noemen. Komt waarschijnlijk wel aan de voorkant en aan de achterkant een spoiler op/onder maar niet omdat het leuk uitziet...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 16:16 #785644 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo360 stelt zich voor

Volvo 740TIC;110650 schreef : Nee mag inderdaad niet. Loopvlak mag niet zichtbaar zijn/uitsteken.

Jawel, 3 cm buiten de wielkastrand.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC