1979 343dl
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel;47782 schreef : Zaten ook onder de Black Beauty, toch?
JA, dit zijn inderdaad BLACK BEAUTY velgen:yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bij aankomst viel de wagen me toch tegen, zo waren er aan beide zijden gedeukte dorpels en was de carrosserie rechts achter onder bij de wielkast al behoorlijk aangetast.
Bij het scharnier van de achterklep was roestvorming en de wagen was met name aan de onderzijde (vlucht)roestig aan draagarmen, remdelen, veerpoten etc. Overigens kan dit helemaal geen kwaad, maar het viel me op.
Mijn viel de wagen (althans de zaken die ik hier noemde had de verkoper mij telefonisch allemaal NIET verteld, daarom schrijf ik ze hier boven op, en is niet afkrakend bedoeld!) voor de prijs van Euro 1.000,- tegen en heb de verkoper Joost toen een bedrag van Euro 750,- ter plaatse geboden, hetgeen ik een passender bedrag vond.
Joost zei: "dan is ie nu al verkocht aan een ander persoon in Belgie, want die biedt meer......" (verkoperspraatje, men blijft het altijd proberen, ik word van zoiets niet "warm of koud" , dat even ter zijde)
Desalniettemin een ECHT MOOIE wagen. Bericht van mij is (nogmaals) niet afkrakend bedoeld, maar ik vond het leuk toch even te vermelden bij deze aankoopgeschiedenis van deze 343 DL Lente Special uit 1980!
- V300 register
- Verbannen
-
14-03-1979 is de eerste toelating van de auto.
remdelen zo als de flexibele slangen worden vervangen ( ? 38,-) voor de keuring, uitlaat van voor tot achter ook ( ? 150,-)
remblokken zijn bijna nieuw, remschoenen ook
accubak wordt roestvrij gemaakt en weer in de juiste kleur gespoten.
er zit wel wat werk aan maar ach voor het bedrag dat ik er voor gaf maakt dat me niet zo heel veel uit.
Zo zonder al het werk aan de auto te hebben gedaan kreeg ik er vandaag al een bod op die ruim ? 700,- hoger ligt dan wat ik er voor gegeven heb...
Ze is niet te koop ! !
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;47823 schreef : En wat zijn dan de GT-velgen?
Dezelfde:)
Dankjewel voor de close-up! Kan ik een werk-inschatting maken:halo:
Wat betreft Jack's post; ik vind het ook een prachtige auto. Eigenlijk hou ik wel van klussen aan de auto, en een ?cht roest- en schadevrij model van deze leeftijd is heel moeilijk te vinden.
Dus Rene, succes ermee!
- V300 register
- Verbannen
-

Maar het is wel een DL Special Lente uitvoering.
Mensink in Denekamp heeft een gelijksoortig exemplaar in zijn bezit overigens (restauratie).
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
geen add, maar een advies.