show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Een oudje; '79 343
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2007 00:04 #670246
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een oudje; '79 343
paul? wat doe je nou

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2007 00:08 #670249
door V300 register
Don't worry.... hij had een goede reden, iets met Rotterdam ofzo :humor:
antiekeradio;26064 schreef : paul? wat doe je nou
Don't worry.... hij had een goede reden, iets met Rotterdam ofzo :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2007 00:18 #670252
door V300 register
Heejheej, wat denk je wel niet van me! :humor:
Jack wou graag zelf de velgen houden. Op het eerste oog vond ik dat niet zo leuk, maar kort daarna zijn me BB velgjes aangeboden, idd die in Rotterdam. Ben zondag in Rotterdam, dus ga eens ff bij die man op de koffie. Hij had nog meer delen. Onder andere een GLS motorkap. Dus ben benieuwd wat er dan nog wel niet meer ligt.
Misschien dat ik die motorkap ook meeneem. Ik weet namelijk niet hoe mijn 16v motortje onder de klep past, en anders kan Frits er wel wat mee.
Heb van jack ook een harde achterklep en evt een hardere zijdeur toegezegd gekrege, moet ik er alleen eens vanaf komen halen. Is niet in kleur uiteraard, dus word wel spuiten...
Jack wou graag zelf de velgen houden. Op het eerste oog vond ik dat niet zo leuk, maar kort daarna zijn me BB velgjes aangeboden, idd die in Rotterdam. Ben zondag in Rotterdam, dus ga eens ff bij die man op de koffie. Hij had nog meer delen. Onder andere een GLS motorkap. Dus ben benieuwd wat er dan nog wel niet meer ligt.
Misschien dat ik die motorkap ook meeneem. Ik weet namelijk niet hoe mijn 16v motortje onder de klep past, en anders kan Frits er wel wat mee.
Heb van jack ook een harde achterklep en evt een hardere zijdeur toegezegd gekrege, moet ik er alleen eens vanaf komen halen. Is niet in kleur uiteraard, dus word wel spuiten...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2007 08:19 #670261
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Een oudje; '79 343
Die motorkap MOET je meenemen, die bult ziet er veel gaver uit als de gewone klep...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2007 12:15 #670273
door V300 register
Ontegenzeggelijk een mooi auto, Gregory. De oranje 77-er van JvdB had ik ook al eens van dichtbij gezien, mooi zo'n echt allereerste type!
Ook goed dat 343's geliefd zijn en ook zo gekoesterd worden.
Gregory's 343 lijkt wel sprekend op die van Fred Spies, ook zo'n beetje dezelfde leeftijd, da's wel een Variomatic. Hij noemt deze chrisstoffel, n.a.v. een afbeelding van een heilige op het dashboard. Op zijn website fredspies.nl staat het hele relaas over de aanschaf van chrisstoffel.
Zelf ben ik nu ook bezig met de (deel)restauratie van een 343 uit 1976:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A4LES6SD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LXCO6ZRC
De voorschermen, motorkap en achterklep worden vervangen, de deuren zijn nog te repareren.
Omdat de motor kapot is, wordt deze vervangen door een ruilmotor.
Dit trof ik aan achter het distributiedeksel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FO3HHWJL
Restanten van de zuiger van de 4e (of 1e) cilinder... Jammer, de motor had nog maar 59.000 km gelopen.
Nu is wel de gelegeheid om ??k de motorruimte helemaal mee te laten spuiten.
Ook goed dat 343's geliefd zijn en ook zo gekoesterd worden.
Gregory's 343 lijkt wel sprekend op die van Fred Spies, ook zo'n beetje dezelfde leeftijd, da's wel een Variomatic. Hij noemt deze chrisstoffel, n.a.v. een afbeelding van een heilige op het dashboard. Op zijn website fredspies.nl staat het hele relaas over de aanschaf van chrisstoffel.
Zelf ben ik nu ook bezig met de (deel)restauratie van een 343 uit 1976:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A4LES6SD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LXCO6ZRC
De voorschermen, motorkap en achterklep worden vervangen, de deuren zijn nog te repareren.
Omdat de motor kapot is, wordt deze vervangen door een ruilmotor.
Dit trof ik aan achter het distributiedeksel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FO3HHWJL
Restanten van de zuiger van de 4e (of 1e) cilinder... Jammer, de motor had nog maar 59.000 km gelopen.
Nu is wel de gelegeheid om ??k de motorruimte helemaal mee te laten spuiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2007 17:01 #670301
door V300 register
Die oranje '77er van Jack vind ik prachtig, zoniet de mooiste die hij heeft staan!
Kleuren als Geel, Oranje en appeltjesgroen vind ik eigenlijk ook leuker dan rood, maar je kunt niet alles hebben.
De groene die je nu aan het restaureren bent; schitterend! Die kleur en kentekenplaten maken heb echt supergaaf!:yeah:
Mooie naafkappen heb je trouwens ook op je velgen.
Succes met het project verder!
Kleuren als Geel, Oranje en appeltjesgroen vind ik eigenlijk ook leuker dan rood, maar je kunt niet alles hebben.
De groene die je nu aan het restaureren bent; schitterend! Die kleur en kentekenplaten maken heb echt supergaaf!:yeah:
Mooie naafkappen heb je trouwens ook op je velgen.

Succes met het project verder!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-05-2007 11:50 #670340
door V300 register
erg zeldzaam, die daf 77 wieldoppen (want dat zijn het he
)

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-05-2007 11:59 #670342
door V300 register
Ik hoop wel dat de naafdopjes geen roofgoed worden, zoals een kennis van mij meemaakte op een Fordmeeting, hij heeft zulke zeldzame velgen (Rostyle) op zijn tc2 taunus dat de naafdopjes eraf gejat zijn!
De grote dopjes waren in het begin standaard op de DL, later alleen op de L, ze zijn trouwens nog nieuw bij de dafclub te koop.
De grote dopjes waren in het begin standaard op de DL, later alleen op de L, ze zijn trouwens nog nieuw bij de dafclub te koop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2007 01:09 #670385
door V300 register
Vandaag heb ik hem opgehaald! Ben er erg blij mee, rijdt super!
Ook meteen compleet gepoetst, de lak is weer als nieuw.
Helaas is een voorscherm iets minder mooi overgespoten, dat is dan wel jammer, maar misschien wordt dat in de toekomst wel opnieuw gespoten...
De naafkapjes heb ik ook gevonden, ze lagen gewoon in een plastic-tasje op de achterbank.:humor:
Hier alvast wat foto's:
Voor:
Na:
Ook meteen compleet gepoetst, de lak is weer als nieuw.
Helaas is een voorscherm iets minder mooi overgespoten, dat is dan wel jammer, maar misschien wordt dat in de toekomst wel opnieuw gespoten...
De naafkapjes heb ik ook gevonden, ze lagen gewoon in een plastic-tasje op de achterbank.:humor:
Hier alvast wat foto's:
Voor:
Na:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2007 01:18 #670386
door V300 register
Knappe wagen! Mooie kleur rood vind ik dat, zeker n? poetsen ziet ie er erg goed uit!
Ook je kenteken lijkt veel op dat van fred spies' Chrisstoffel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VBBBRCLV
Enkel het frontje is hier vervangen door ??n van een later type, de kleur is lichter. Inmiddels ligt een juiste kleur frontje klaar voor montage.
Ook je kenteken lijkt veel op dat van fred spies' Chrisstoffel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VBBBRCLV
Enkel het frontje is hier vervangen door ??n van een later type, de kleur is lichter. Inmiddels ligt een juiste kleur frontje klaar voor montage.
Moderators: Mark Smeets