show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
MK II Volvo 340L van de rwdstudent
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2008 14:36 #702917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Zouden de spanningen van het laswerk nu eruit zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2008 10:24 #702989
door V300 register
Jep, die zijn er nu wel uit;)
Jammergenoeg zijn er meteen weerspanningenin gekomen bij het afkoelen. Maar deze zin vrij uniform.
Daarom snap ik vaak niet waarom je een gietijzeren uitlaatspruitstuk nie zou kunnen lassen :S.
Gewoon de boel eens effe roodgloeiend rijden en langzaamaan af laten koelen :yesyes:
rwdstudent;49980 schreef : Zouden de spanningen van het laswerk nu eruit zijn?
Jep, die zijn er nu wel uit;)
Jammergenoeg zijn er meteen weerspanningenin gekomen bij het afkoelen. Maar deze zin vrij uniform.
Daarom snap ik vaak niet waarom je een gietijzeren uitlaatspruitstuk nie zou kunnen lassen :S.
Gewoon de boel eens effe roodgloeiend rijden en langzaamaan af laten koelen :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2008 16:32 #703221
door V300 register
Zo dan, tijd gaat snel! 3 April is alweer de volgende wedstrijd. Ik heb het vreemde geluidje onder de motorkap nog niet opgelost.
Wel zitten er nieuwe bougi's in en heb ik de turbo en nog wat dingetjes gecontroleert. Voor zover ik heb kunnen zien is het mengsel zeker in de goede richting. Daarnaast was de turbo ook perfect.
Ik denk dat de intercooler (of iets anders) lekt, wat het vreemde geluid veroorzaakt. Maarja, ik zit natuurlijk heel de week in arnhem, dus van het weekend heb ik pas weer tijd om verder te kijken.
Naast dat alles heb ik binnenkort een gesprek met m'n eerste potenti?le sponsor!
Wel zitten er nieuwe bougi's in en heb ik de turbo en nog wat dingetjes gecontroleert. Voor zover ik heb kunnen zien is het mengsel zeker in de goede richting. Daarnaast was de turbo ook perfect.
Ik denk dat de intercooler (of iets anders) lekt, wat het vreemde geluid veroorzaakt. Maarja, ik zit natuurlijk heel de week in arnhem, dus van het weekend heb ik pas weer tijd om verder te kijken.
Naast dat alles heb ik binnenkort een gesprek met m'n eerste potenti?le sponsor!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2008 20:15 #703552
door V300 register
De intercooler was stuk, er is nu een andere onderweg. Hoewel dat niet de oorzaak van het vreemde geluid was. Vrijdag weer sleutelen hoop ik! Kijken of ik er nu wel achter kan komen wat het geluid veroorzaakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2008 00:20 #703592
door V300 register
ondanks de spanband?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2008 10:37 #703602
door V300 register
Ja, ding is zo lek als een mandje. 't schijnt een zwak ontwerp te zijn. Dus nu komt er weer een GTT intercooler omdat die direct past, maar als ik weer wat geld heb komt er een "dikke" front mount in.
Spanband gaat er wel gelijk weer omheen.
Spanband gaat er wel gelijk weer omheen.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2008 23:31 #703864
door V300 register
Eigenlijk alleen maar goed nieuws voor vandaag. Buiten het feit dat ik nog heeeel veel moet doen voor donderdag.
Het misterieuze geluid was een boutje van het spruitstuk wat losgetrilt was, waardoor een weird sound ontstond. > easy fix
Nieuwe bedrading moet ik nog fixen > Bedrading ligt klaar.
Temperatuurmeter moet ik nog fixen > Donor tellerbak ligt klaar
Ik heb weer een nieuwe sponsor, voortaan zal de volvo voorzien zijn van Datalogging, GPS, G-forces, stuurhoek etc. Tevens zal er (waarschijnlijk) elke wedstrijd een data engineer voor mij aanwezig zijn. Meer info later
Ik ben begonnen met kleppen stellen. Afwijkingen van hier t/m tokio. Tevens is er een stoterstang krom. Hij zal op de ferrari manier gefixt worden waarschijnlijk. Blokje ligt nog open.
De nieuwe intercooler is binnen, en hij is 100%
Voor donderdag moet ik de koppeling vervangen. Hij gaat simpelweg compleet door de koppeling zodra boost inkomt. Nu zal er een SACHS race engineering sinterplaat in komen.
Er moeten nog nieuwe beugels op de uitlaat gelast worden.
Ik moet nog verscheidene hitteschildjes fabriceren.
YEAH! IK HEB ER ECHT ZIN IN! (dit was ook schreeuwens bedoeld) Kan niet wachten tot morgen.
Het misterieuze geluid was een boutje van het spruitstuk wat losgetrilt was, waardoor een weird sound ontstond. > easy fix
Nieuwe bedrading moet ik nog fixen > Bedrading ligt klaar.
Temperatuurmeter moet ik nog fixen > Donor tellerbak ligt klaar
Ik heb weer een nieuwe sponsor, voortaan zal de volvo voorzien zijn van Datalogging, GPS, G-forces, stuurhoek etc. Tevens zal er (waarschijnlijk) elke wedstrijd een data engineer voor mij aanwezig zijn. Meer info later
Ik ben begonnen met kleppen stellen. Afwijkingen van hier t/m tokio. Tevens is er een stoterstang krom. Hij zal op de ferrari manier gefixt worden waarschijnlijk. Blokje ligt nog open.
De nieuwe intercooler is binnen, en hij is 100%
Voor donderdag moet ik de koppeling vervangen. Hij gaat simpelweg compleet door de koppeling zodra boost inkomt. Nu zal er een SACHS race engineering sinterplaat in komen.
Er moeten nog nieuwe beugels op de uitlaat gelast worden.
Ik moet nog verscheidene hitteschildjes fabriceren.
YEAH! IK HEB ER ECHT ZIN IN! (dit was ook schreeuwens bedoeld) Kan niet wachten tot morgen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2008 23:39 #703869
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Sommige spruitstukken worden vastgezet met veerringetjes. Misshien een idee als het nog een gebeurd.
Gefeliciteerd met je sponsor.
Gefeliciteerd met je sponsor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2008 23:46 #703871
door V300 register
Dank je.
Ik heb nu inderdaad veerringetjes gehaald, tevens speciale uitlaatmoertjes. Hopen dat de downpipe en turbo nu niet meer lostrilt!
Ik heb nu inderdaad veerringetjes gehaald, tevens speciale uitlaatmoertjes. Hopen dat de downpipe en turbo nu niet meer lostrilt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2008 19:46 #703903
door V300 register
Haa. Had ik als nono toch in de goeie richting gegokt:D.
Wat is 'De Ferrari manier' ?
Wat is 'De Ferrari manier' ?
Moderators: Mark Smeets