show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
M'n 2e volvo
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2007 14:08 #663220
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic M'n 2e volvo
Het gaat niet alleen om de sprintjes he...
In snelle bochten helpt AWD je veel sneller de bocht om! (en niet het hoekje!
)
In snelle bochten helpt AWD je veel sneller de bocht om! (en niet het hoekje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 23:46 #695241
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic M'n 2e volvo
Alweer een tijd niets geplaatst in dit topic. Toch maar weer eens een updateje doen.
Heb de laatste tijd best veel veranderd aan de auto en ben ook nog steeds bezig met veranderingen. De meeste zijn wel onderhuids, waar je niets van ziet dus.
Maar de mooiste (vind ik zelf dan) zijn mijn velgen. Ik heb ze in een andere kleur gespoten. Ook heb ik gelijk de remklauwen en trommels rood gespoten.
Heb de laatste tijd best veel veranderd aan de auto en ben ook nog steeds bezig met veranderingen. De meeste zijn wel onderhuids, waar je niets van ziet dus.
Maar de mooiste (vind ik zelf dan) zijn mijn velgen. Ik heb ze in een andere kleur gespoten. Ook heb ik gelijk de remklauwen en trommels rood gespoten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 00:28 #695244
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic M'n 2e volvo
Rood is wel opvallend, maar groen had meer bij de kleur van de auto gepast.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2008 10:11 #695256
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
Je auto vind ik mooi, maar die velgen en rode remtrommels... nee, dat zou ik niet zelf gedaan hebben. Maar als jij het mooi vind, is er niks aan de hand toch? :nono:
Mooi trouwens, die meegespoten bumpers! En je hebt ook een meegespoten tankdop, dat zie je ook niet zo vaak!
Mooi trouwens, die meegespoten bumpers! En je hebt ook een meegespoten tankdop, dat zie je ook niet zo vaak!
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:16 #695294
door Frank de Boer
Is die meegespoten tankdop en bumpers niet origineel bij een GLT??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:23 #695295
door V300 register
Volgens mij niet. Misschien bij de latere modellen trouwens wel, maar ik heb een GLT uit '83 z?nder meegespoten tankdop, en een 340 DL uit '86 m?t meegespoten tankdop. Zal wel een optie zijn geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2008 18:18 #695302
door V300 register
Om helemaal naar het begin terug te keren; rijdt je nu zuiniger? Want de oude rode zoop zo veel. (Mijn ervaring ook met deze jongen)
Ik durf te wedden van niet met zo'n verleidelijk gaspedaal achter de 2 liter injectie! Maar sneller gaat hij zeker.
Ik vind de velgen bij foto rechts of foto 2 mooier lijken dan andere foto. Het zit hem ook in de kleurverdeling.
Ik durf te wedden van niet met zo'n verleidelijk gaspedaal achter de 2 liter injectie! Maar sneller gaat hij zeker.
Ik vind de velgen bij foto rechts of foto 2 mooier lijken dan andere foto. Het zit hem ook in de kleurverdeling.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 18:41 #695304
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic M'n 2e volvo
Wanneer een 300-serie van metallic lak was voorzien werd ook de tankdop meegespoten. Zoniet, dan dus een zwarte. Ik heb ook een meegespoten tankdop op m'n 360, die heeft kleur 218-5, 'arctic blue effect'
Frank, vraagje. Hoe zit het met die spoorverbreders. Ik heb ergens gelezen dat je verbreders gebruikt van 1 cm per wiel. Hield je dan nog genoeg draad over om de wielbouten vast te draaien, of heb je verbreders met adapters ofzo? Heb je hier toevallig een foto van?:hmmz:

Frank, vraagje. Hoe zit het met die spoorverbreders. Ik heb ergens gelezen dat je verbreders gebruikt van 1 cm per wiel. Hield je dan nog genoeg draad over om de wielbouten vast te draaien, of heb je verbreders met adapters ofzo? Heb je hier toevallig een foto van?:hmmz:
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 19:38 #695317
door Frank de Boer
Doeke:
Ik heb inderdaad spoorverbreders van 1 cm per wiel. Hierbij heb ik gelijk langere draadeinden gekocht en langere moeren. Volgens mij mag dit niet voor de apk maar mijn auto is er gewoon mee goedgekeurd. Maar ik zal de volgende keer als mijn wielen eraf zijn eens foto's maken voor je.
Als je spoorverbreders gaat monteren wel opletten dat je wielen goed gecentreerd worden. Volvo werkt namelijk met naafcentrering (bijna alle merken eigenlijk) en niet met bout centrering. Ik heb speciale adapters moeten kopen hiervoor omdat deze velgen een groter naafgat hebben als de volvo-velgen.
Ik heb inderdaad spoorverbreders van 1 cm per wiel. Hierbij heb ik gelijk langere draadeinden gekocht en langere moeren. Volgens mij mag dit niet voor de apk maar mijn auto is er gewoon mee goedgekeurd. Maar ik zal de volgende keer als mijn wielen eraf zijn eens foto's maken voor je.
Als je spoorverbreders gaat monteren wel opletten dat je wielen goed gecentreerd worden. Volvo werkt namelijk met naafcentrering (bijna alle merken eigenlijk) en niet met bout centrering. Ik heb speciale adapters moeten kopen hiervoor omdat deze velgen een groter naafgat hebben als de volvo-velgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2008 21:13 #695335
door V300 register
Frans, lees eens goed wat Frank onderaan z'n berichten heeft staan: er zit een 2.3 liter in. :yesyes:
Frans;44571 schreef : ...2 liter injectie...
Frans, lees eens goed wat Frank onderaan z'n berichten heeft staan: er zit een 2.3 liter in. :yesyes:
Moderators: Mark Smeets