cvt voor raid
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;247104 schreef : Cool! Wat staat er nog op de todo list?
- De antenne voor de gps ontvanger van het electronische routeboek.
- De vacuum-buffer met terugslagklep aan de terugschakelkant; heb nog niet de aandacht erbij gehad om te begrijpen hoe/wat/waar.
- Zoonlief wil een miep-miep luchthoorn ipv de standaard claxon.
- Achterbank eruit.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hoop dat er een techneut kijkt vandaag.
Hier een kiek van de kit voor de niets-buffer.
Als ik het goed begrijp:
1. t-stuk in de terugschakelleiding aan de EMVK.
2. terugslagklep tussen t-stuk en EMVK, met de zuigkant; de vrije richting, naar die EMVK.
3. vat voor meer vaccum op de poot van de t.
Ik heb het er op zitten en het ziet er imo netjes uit,
maarrrrrrrrrrrr....
Wat ik niet begrijp is, hoe dit kan werken: De terugslagklep voorkomt dat er weer druk aan deze zijde van het membraam komt. Kan iemand me dit svp toelichten?!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
buffervat vóór het EMVK plaatsen, in de slang van EMVK naar inlaatspruitstuk; terugslagklep dan in het stukje voor deze aftakking (aan spruitstuk kant)
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;247120 schreef : waar haal je de instructie vandaan om hem zo aan te sluiten? de functie van het EMVK vervalt nu zodra je de kickdown zijde van het emvk een keer activeert; ook zal hij de eerste keer dan trager werken omdat de buffer dan nog vacuum getrokken moet worden
Stond in een oude post dat in de opschakelkant al een terugslagklep zit. In de terugschakelkant niet; zie het diagram welke leiding dat is.
Ik niet eigenwijs willen zijn...:crazy1:
buffervat vóór het EMVK plaatsen, in de slang van EMVK naar inlaatspruitstuk; terugslagklep dan in het stukje voor deze aftakking (aan spruitstuk kant)
Ok, dát is begrijpelijker. Bedankt.
Kleine moeite om dat te veranderen.
De achterbank eruit ook trouwens. Nog geen 5 minuten, één schoef; 15 kilo minder achterin!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Soort van laatste ´shakedown´.
Asfalt op het hele industrieterrein, caminos van daar naar boerderij, offroad op het land.
Beter dan verwacht.
Beter dan gehoopt zelfs.
Morgenochtend de extra stekkerdoos frutten.
Beetje laat dag om nog een toerenteller op de plek van de asbak te zetten. Had ik eerder aan moeten denken :snif:
- V300 register
- Verbannen
-
Vanavond weer op het verlaten industrieterrein en het toerental wil in de lagere standen nu wel erg vlotjes oplopen en door de vrijere uitlaat klinkt het nog sneller veel, dus toch kijken of ik er op tijd een toerenteller in kan krijgen.
De asbak gebruiken we toch niet en dat is een mooie plek. Zó´n vaart loopt het ook weer niet dat je het ding voor je neus moet hebben om zwevende kleppen te voorkomen

- V300 register
- Verbannen
-
Vreemd genoeg vermelden de instructies niets over extra voorontsteking en dat levert icm de kit toch echt veel op.
De Rendix op de 4E is toch al beter dan de puntjes en de paar graden extra vervroeging door omdraaien van de draadjes van de sensor maken een merkbaar verschil. Hoorbaar zelfs.
De laatste instructie is: "Finally, attach the special stickers provided to the sides of the car"
Graag gedaan :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Maakt nog best wat verschil in het effect van de kick-down he!?