Het grote ''op de sloop'' topic
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
NickN;257545 schreef : Eerlijk gezegd niet op gelet, zal erop letten als ik er de volgende keer ben en je een berichtje sturen hier.
Heel graag!
Steven340;257546 schreef : Dan nog moet je dan een slijptol meenemen. Spatborden van een 66 zitten gepuntlast. Niet gebout.
Klopt helemaal, heb er inmiddels enige ervaring mee, viel nog niet tegen ook. Goede voorspatborden zijn zeldzaam, dus een poging waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Louis;250913 schreef : Ik zou het niet weten, ik heb de info 'ook maar' gekopieerd:
bovagrai.info/auto/2017/bezit/1-7-person...naar-merken-en-type/
Volgens mij kloppen de cijfers wel aardig, en worden ook de aanvullende letters meegeteld.
Even een oude koe uit de sloot halen, wegens nieuwe getallen:
bovagrai.info/auto/2020/bezit/1-7-person...naar-merken-en-type/
Steven340;250879 schreef : Ja maar dat is met alles zo, als er tijdig geen laswerk aan verricht wordt, wordt het alleen maar erger. En dan komt het op een punt waarop niemand meer moeite erin zou steken.
Van die 750 340's zullen er maar weinig zijn die echt in showroom staat zijn vermoed ik zo.
En dan zul je zien dat uiteindelijk van die 750 er ineens ook een hele zoot van zullen verdwijnen.
...
En deze voorspelling van Steven lijkt dus wel bewaardheid te worden:
nog 519 340s.
Hele 3 serie bijeen 687.
Het zijn gewoon heeeeeeel erg exclusieve wagens. Iets exlusiever dan Rolls Royce, maar net niet zo zeldzaam als Morgans....
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Louis;250913 schreef : Ik zou het niet weten, ik heb de info 'ook maar' gekopieerd:
bovagrai.info/auto/2017/bezit/1-7-person...naar-merken-en-type/
Volgens mij kloppen de cijfers wel aardig, en worden ook de aanvullende letters meegeteld.
Even een oude koe uit de sloot halen, wegens nieuwe getallen:
bovagrai.info/auto/2020/bezit/1-7-person...naar-merken-en-type/
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
En de gele ‘77er wordt opgeknapt trouwens.
Dat het hard achterruit gaat met 340’s kan ik wel begrijpen. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Staan er nu een stuk of 6 in de wachtrij bij mij om gesloopt te worden.
Allemaal van 1988 en nieuwer, allemaal automaat, en allemaal verrot.
Schiet gewoon niet op. Alles wat in kwart tarief kan bewaar ik en knap ik op. De rest, tenzij het een het een hele knappe is, wordt gesloopt.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;258647 schreef : Kijk ook eens naar de 400-serie. Die gaat nog harder onderuit dan de 300, relatief gezien.
Steven340;258649 schreef : Dat het hard achterruit gaat met 340’s kan ik wel begrijpen. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Dit is het hele punt. Vraag en aanbod.
De 300 had als 'speciale' uitvoering die sommige mensen nog aanspreekt de 360GLT. Dat had de 400 niet, ondanks dat daar wel een turbo van was.
Ik zie in de 400 wereld nu vooral jonge mensen een 400 goedkoop rijden, zoals het 15 jaar geleden met de 300 ook was. Daarna stappen ze over op een groter model, vaak een S/V40. Ook goedkoop, luxer, stiller.
Dat zag je bij de 300's ook, daar was die 400 vaak een logische goedkope overstap.
En uiteindelijk blijven er een paar liefhebbersauto's over.
Voor de 400 zullen dat er nog veel minder zijn dan van de 300. Binnen een paar jaar zijn er minder 400's dan 300's.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarin staat een lijstje met aantallen Volvo's in Nederland per model.
In de categorie 15-40 jaar staat de 340/360 bovenaan met 25.352 exemplaren.
De 440/460 staat op plaats 8 met 4.449 exemplaren. Grofweg 1:6 dus.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Geloof ik werkelijk niets van.