kentekenregistratie opslag dmv camera
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Interessant, ik denk dat ik maar eens mensen ga observeren (met camera's?) om dit nader te onderzoeken

Edit: zomaar eens een voorbeeldje
www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/ext...-met-trein-1.4309102
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel 2;227659 schreef : ...en zonder dat ze zich realiseren dat ze met hun smartphone, pinpas, bonuskaart en ga zo maar door al j?ren door jan en alleman in de gaten gehouden worden!
Voor wat betreft de bonuskaart (Albert H.) gaat dat alleen maar op, dacht ik, als je 'm hebt laten registreren. Ja toch?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;227657 schreef : Opvallend, als mensen camera's zien voelen ze zich direct in het nauw gedreven en zoeken ze allerhande (complot)theorie?n zonder zich daarbij af te vragen wat nu eigenlijk de echte reden is van de plaatsing van de camera's en wat voor goeds er allemaal al mee gedaan is.
Gezond wantrouwen tegen de overheid, denk ik. In Duitsland zijn ze aanmerkelijk minder happig op cameratoezicht in de openbare ruimte, of massale registratie van persoonlijke gegevens (kentekens!) om daar naar believen in te grasduinen. Misschien dat men daar in het verleden wat nare ervaringen mee heeft gehad, je weet het niet.
In het geval van kentekenregistratie door camera's was er sprake van dat de politie alleen de 'hits' zou opvolgen en alle overige kentekens zou vernietigen. Dat gebeurde al niet, door slim de wet te omzeilen en de bewaarde kentekens bij de Belastingdienst te parkeren, en eventueel wederom op te vragen. Wat dit wetsvoorstel doet is niets anders dan deze constructie overbodig maken, en daarmee is wat nooit de bedoeling kon zijn geweest alsnog geoorloofd.
Wat dit soort opsporingspraktijken tot gevolg hebben, is dat de bewijslast geleidelijk aan wordt omgedraaid. Slachtoffers van identiteitsfraude kunnen daarover meepraten: jouw naam/kenteken komt voor in database X, ga jij maar uitleggen hoe dat komt. Want de gemiddelde crimineel rijdt uiteraard met een set kentekenplaten die de popo naar zijn eigen voordeur leidt.
Van Google of Albert Heijn heb ik niet zoveel te vrezen, allereerst omdat ik als consument de keuze heb om er geen gebruik van te maken. Ik heb wel te vrezen van een overheid die Google of Albert Heijn verplicht mijn doen en laten tot in lengte van maanden of jaren te bewaren, en zichzelf het recht geeft die gegevens naar gelieven te gebruiken. Dat argument is dus heel erg loos.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
brahov;227652 schreef : Zijn die er ondertussen niet voldoende voorhanden? Ik download zelf ook veelvuldig voor eigen gebruik maar ben van mening dat we niet blind moeten zijn voor de manier waarop we dit doen en de alternatieven.
Al een behoorlijke tijd zijn er streaming/download diensten beschikbaar waar voor betaald wordt en die prijzen zijn heel schappelijk... Denk aan Spotify, Itunes store, Steam, Veamer (Kijk.nl), etc.
Gewoon mijn 2 centjes... :woops:
Ik verwachtte deze reactie al, en ben het er ook helemaal mee eens hoor!
Overigens, ook bij die legale versies download je nog steeds content. En dat mag toch nu niet meer? Waar ligt de grens?
ook moest ik over het verbod vernemen via een forum van liefhebbers van auto's uit vervlogen tijden. O ironie...
Wat ik vooral vervelend vind is dat ik dan nog dubbel betaal (thuiskopieheffing en abo van zo'n dienst).
Ook hier geldt: op voorhand verdacht van en beboet voor het maken van thuiskopien van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Terug naar de kentekens:
Kun je zelf hier ook inzage in krijgen, waar en wanneer je kenteken is 'gespot'? Dat hoort toch bij de privacy-wetgeving, recht op inzage wat er over je is geregistreerd?
En mag het gespot-topic dan wel nog bestaan op een forum als dit?
Cool trouwens, in een topic beschouwing van piracy- en anti-privacy-regels. Of andersom, zo u wilt....:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;227663 schreef : TomTom gebruikt al jaren telefoongegevens van Vodafone om files te voorspellen, weliswaar anonieme gegevens maar toch.. Ik vind het prima, laat ze maar mooi de files ermee aangeven!
Hier wil ik even een offtopic berichtje aan toevoegen, voor de gein:
maps.google.com/locationhistory
Log in, en als je een kaart ziet links bij "weergeven" de optie "30 dagen" aan vinken. Als je een smartphone hebt en locatieinformatie bewust of onbewust doorstuurt naar Google

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;227726 schreef : Bij mij ook geen geschiedenis bekend... En terecht, want waarom zou Google dat moeten weten?
Onder andere om jou advertenties op maat aan te kunnen bieden. Maar het wordt natuurlijk voor veel meer gebruikt.