Solex stationair sproeier solenoid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2013 20:18 #632723
door V300 register
Solex stationair sproeier solenoid is gemaakt door V300 register
Mijn stationair sproeier solenoid (magneetklep) is kapot en lekt. Hierdoor wordt lucht meegezogen naarbinnen en daardoor loopt mijn auto niet meer stationair.
Weet iemand waar een solenoid voor de Solex carborateur nog verkrijgbaar is?
Ik zie her en der op het internet wel solenoids die erop lijken, maar kan nergens vinden welk type er bij de solex 32 eisa hoort of waar deze nog meer gebruikt is.
Weet iemand waar een solenoid voor de Solex carborateur nog verkrijgbaar is?
Ik zie her en der op het internet wel solenoids die erop lijken, maar kan nergens vinden welk type er bij de solex 32 eisa hoort of waar deze nog meer gebruikt is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2013 21:48 #931999
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Solex stationair sproeier solenoid
Ik heb er nu een solenoid voor een kever ingezet, deze heeft een iets andere sproeier, waardoor ik mijne niet kan overzetten. Op die van mij staat 44, de nieuwe heeft een 55. Als ik nu rem gaat de motor harder lopen en ik heb het stationair iets teruggedraaid. Maar, de auto rijdt weer. De solenoid is van Brosol. Is dit met het bijregelen van de carborateur op te lossen of moet ik alsnog een keer een andere sproeier?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2013 16:03 #932030
door V300 register
je moet een andere sproeier erin zetten, anders krijg je hem nooit meer goed afgesteld. je kunt het stationair mengsel wel bijregelen, maar dan klopt het mengsel via de progressiepoorten niet meer en krijg je dus een 'arm gat' en soortgelijke hik effecten.
zie ook het ledenmenu voor het cursusmateriaal van de carburateurcursus, voor meer info.
zie ook het ledenmenu voor het cursusmateriaal van de carburateurcursus, voor meer info.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2013 12:54 #932514
door V300 register
Hij loopt inderdaad niet perfect, nog een beetje te rijk denk ik. Bij versnellen hikt hij inderdaad soms. Maar als noodoplossing werkt het prima. Ik ga op zoek naar een solenoid waar mijn sproeier op past. Weet ik in ieder geval dat dat niet veroorzaakt wordt door vuil in de carburateur.
Moderators: Mark Smeets