Volvo rood motorblok
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2013 10:28 #632600
door V300 register
Volvo rood motorblok is gemaakt door V300 register
hoi
ik heb vorig jaar een volvo 360 (sedan) gekocht en opgeknapt, deze heeft een rood motorblok alleen ik zou wel willen weten wat er zo speciaal is (behalve de mooi kleur natuurlijk)?
de geruchten gaan dat deze motorblokken niet zo snel kapot gaan alleen kan nergens echt bevestiging hiervoor vinden.
ik heb vorig jaar een volvo 360 (sedan) gekocht en opgeknapt, deze heeft een rood motorblok alleen ik zou wel willen weten wat er zo speciaal is (behalve de mooi kleur natuurlijk)?
de geruchten gaan dat deze motorblokken niet zo snel kapot gaan alleen kan nergens echt bevestiging hiervoor vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
11-04-2013 10:43 #926703
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo rood motorblok
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2013 10:48 #926704
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo rood motorblok
Wat ik er van weet is dat het zgn 'redblock' een bepaalde serie blokken (vanaf de B21?) is waar de B200 ook onder valt. Deze blokken waren destijds ongehoord sterk, en zijn nog steeds erg betrouwbaar. De kennis dat volvo makkelijk 5 ton draait terwijl 'de rest' helemaal op is bij 2 komt onder andere door dat blok.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine
Als je ziet dat amazons, 240's, 360's & 740's (en andere) inderdaad moeiteloos doorrijden en ook ook bij hoge kilometerstanden nog goed verkocht en gekocht worden zal er wel degelijk wat achter deze verhalen zitten. Daarnaast blijk je er met relatief weinig aanpassingen, met name dus aan het onderblok niet, hoge vermogens uit te kunnen halen.
Verder: goed dat je een 360 hebt gered!
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine
Als je ziet dat amazons, 240's, 360's & 740's (en andere) inderdaad moeiteloos doorrijden en ook ook bij hoge kilometerstanden nog goed verkocht en gekocht worden zal er wel degelijk wat achter deze verhalen zitten. Daarnaast blijk je er met relatief weinig aanpassingen, met name dus aan het onderblok niet, hoge vermogens uit te kunnen halen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
11-04-2013 11:08 #926705
door Mark Smeets
Owja nu lees ik over het belangrijkste heen! Vertel ook eens wat meer over je auto. Vooral van foto's smullen wij hier!
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo rood motorblok
powerflux;214613 schreef :
Owja nu lees ik over het belangrijkste heen! Vertel ook eens wat meer over je auto. Vooral van foto's smullen wij hier!

Moderators: Mark Smeets