Tol belgië 2016
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht dat zo zijn, dan kun je in 2016 je kenteken via internet en na betalen opgeven, zodat het in het systeem van wegenbelasting staat.
Van de ene kant is Belgi? een echt doorvoerland. Dus van die kant is het slim. Van de andere kant vraag ik me of het echt wat gaat opbrengen. Neem Tilburg, dan ga je met een N weg naar Turnhout en ook die valt dadelijk onder het tolstysteem. De n weg begint bij de grens! Dus, elke Nederlander die daar benzine tankt en bierhaalt, is daar 100 euro extra p/j voor kwijt strikt genomen, ook al gaat hij maar net over de grens heen!
Ik denk dat de Belgen, echt met een vage uitzonderingspositie voor dit soort zaken komen, dat het pas vanaf 5 km vanaf de landsgrens gaat tellen. Dat meen ik dus sirieus, doen ze dat niet raken ze idioot veel inkomsten kwijt.
Ook zit je met Baarle Hertog waar een N weg doorheen loopt. Dat zou dus ook office?l tol moeten betekenen. Kan het me haast niet voorstellen! Wellicht moet Nederland op de Nederlandse enclaves dan ook maar gelijk tol gaan heffen aan Belgen?....
Voor de Nederlandse middenstand kan dit wel een uitkomst zijn, er vloed geld terug dat is zeker. En ik denk dat ze dat in Belgi? ook zien en dat er dadelijk wel weer een regel zou komen dat het geld vanaf zoveel km van de grens. Is niet over gesproken, maar als ik hier in Poppel kijk hoeveel NL wagens staan te tanken (alleen maar) en wat dat oplevert aan acczijnen voor Belgi?. ALs ik zie in welke idiote mate sigaretten en shag wordt gekocht dan lijkt het me daar niet slim voor om daar 100 euro p/j extra voor te vragen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Maar het is wel lastig! Ik woon hemelsbreed nog geen 100 meter van de grens, met de auto is het 5 km tot de eerste brug. Maar hier over de grens ligt bijvoorbeeld een groot outletcenter waar het barst van de Nederlanders, een bioscoop, een kartbaan, etc. Bij de kartbaan werken zelfs een aantal Nederlanders. Ook dat soort bedrijven zullen het merken in de grensstreek. En in Turnhout was elk jaar een groot festival met bekende hardstyle dj's etc, daar waren meer Nederlanders dan Belgen, de hele regio Eindhoven kwam daar opaf omdat de prijs 1/4de was van de prijs in NL voor een vergelijkbaar festival...
Dat gaan ze zeker merken!
- V300 register
- Verbannen
-
Al is Belgi? wel een land, waarvan ik denk als je daar als Nederlander je jerrycans zit te vullen en er komt politie langs dat ze een keer goed lachen en doorrijden.
Maar als jij als Belg datzelfde doet in Luxemburg... Het blijft een raar land he.
Wat dacht je van de fiets? Rugzakje voor die paar sloffen shag/sigaretten, jerrycan benzine achterop met zo,n spin vastzetten...
.... Je blijft toch hollander he....
- Mark Smeets
- Moderator
-
Markvictor;214559 schreef : Je weet dat je maar 10 liter mee mag nemen in een jerrycan? Ik dacht dat het namelijk ook veel en veel meer was.
Nee dat wist ik niet, maar ik ging er wel vanuit dat het niet mocht in deze hoeveelheden :f
Markvictor;214559 schreef : Wat dacht je van de fiets? Rugzakje voor die paar sloffen shag/sigaretten, jerrycan benzine achterop met zo,n spin vastzetten...
En nog een voordeel! Ik woon 500 meter van een veer af, en dat is met de fiets... jawel GRATIS!

- V300 register
- Verbannen
-
Ok? Pownews kenende: Staan ze nu te filmen bij een Belgisch benzinestation aan de grens, en wachten ze uren tot dat de eerste jawel Belg komt tanken....
Er gaat zeker 40 euro aan belasting per tankbeurt naar Belgi?. Belgi? betaald niet voor Nederlandse kankers, vanwege het roken.
Kunnen we dat ook even terug krijgen?
Bedoel de reden klopt niet! Niet voor Nederlanders athans.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ik vind het dan ook geheel gerechtvaardigd dat Nederlanders die gebruik maken van Belgische wegen 100 euro per jaar op hun rekening gestort krijgen, als compensatie voor de geleden schade
- V300 register
- Verbannen
-
Of wat dacht je van de ijzerenrijn. Of wij even een spoorbaantje willen leggen vanwege een verdrag uit 1873. En dan nog gewoon als Belgi? gelijk krijgen nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_Rijn
De Belgen zijn zo dom echt niet. Vandaar dat ik vermoed dat het vanaf een paar km van de grens gaat gelden. Anders snijden ze zich in de vingers, dat weten ze en dat doen ze heus niet! En behoorlijk in de vingers. Als je ziet wat er hier aan NL staat te tanken aan de grens dat is 99%! Er zijn mensen uit Tilburg die uitsluitend op Belgische benzine rijden. Dat levert de schatkist daar enkele duizenden euro,s p/j op per persoon. Willen ze die mislopen om 100 euro?
Nee, ik denk dat ze dat niet gaan doen. Wedden? Die Belgen zijn veel slimmer dan wij denken, let maar op. Baarle Hertog komt helemaal vrij van tol, en zoveel km van de grens ook.
Kassa Belgi?. De reden zal zijn, dat het voor Nl in de grenstreek dan tolvrij kan zijn, onzin natuurlijk. Dat is een economische rekensom. En daar zijn ze daar behoorlijk goed in.
Kijk maar naar vuurwerk. Denk je dat je als Belg een dikke 100.000 rol mag kopen en die mag afsteken voor de deur? Vergeet het, allee heb jij een verklaring van de burgemeester? Nee, geen vuurwerk. Zo,n bewijs wat je ook niet echt zo maar krijgt vaker niet dan wel. Nederlander, ow meneer dat bewijs heeft u niet nodig. U mag het zo kopen om te exporteren, maar hier niet afsteken he.
Nee, ik zei al.... Leuk land toch? Dat meen ik sirieus ik mag dit soort dingen wel.
Zul je zien dat ze dadelijk voor de europeese commissie nog gelijk krijgen ook. Blijkt er een vedrag te zijn uit 1880 van Koning willem I ten behoeve van het betalen voor 200 jaar tol van strontkarren te paard die van de Belgische wegen gebruik maken en bevlekken en voor schoon maak kosten zorgen. Zul je zien dat dit tegenwoordig gelijkgesteld wordt met Nederlandse auto,s.. Die maken de wegen immers ook vuil, en het milieu...
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-