Nieuwe volvo liefhebber
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2012 21:35 #919137
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe volvo liefhebber
Ik hoop dat ik het nog een keer kan herhalen ????
Wat betreft het op de weg blijven daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken !! wat rijd dat ding lekker zeg !!!!
Ik kan ook helemaal GEEN roest vinden en hij is ook nog helemaal niet ergens bij gewerkt of zo !!
Is er trouwens nog iemand die een radio speakers en een sigaretten aansteker aansluiting over heeft ,het is namelijk erg stil van binnen.
Hij heeft 70000km gelopen wanneer moeten de bretels vervangen worden ?
Kan je dat aan voelen ?
Leuk dat jullie het volgen wat ik plaats.
Ik hoop hier weer snel antwoord op te krijgen .
gr Theo
Wat betreft het op de weg blijven daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken !! wat rijd dat ding lekker zeg !!!!
Ik kan ook helemaal GEEN roest vinden en hij is ook nog helemaal niet ergens bij gewerkt of zo !!
Is er trouwens nog iemand die een radio speakers en een sigaretten aansteker aansluiting over heeft ,het is namelijk erg stil van binnen.
Hij heeft 70000km gelopen wanneer moeten de bretels vervangen worden ?
Kan je dat aan voelen ?
Leuk dat jullie het volgen wat ik plaats.
Ik hoop hier weer snel antwoord op te krijgen .
gr Theo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2012 21:46 #919138
door V300 register
je kunt de riemen wel inspecteren, maar een nog goed uitziende riem k?n ook gewoon in 1 keer knappen.
Vaak zijn de problemen wel van tevoren te zien hoor. Soms zie ik bijv. op sleuteldagen een riem waar 1 of zelfs meerdere blokjes van missen, waarbij de eigenaar het nog niet gemerkt had in het rijden.
ook door met de vinger over de buitenkant van de riem te voelen kun je een beginnende breuk ontdekken. waar een 'geultje' te voelen is zal de riem gaan breken
Vaak zijn de problemen wel van tevoren te zien hoor. Soms zie ik bijv. op sleuteldagen een riem waar 1 of zelfs meerdere blokjes van missen, waarbij de eigenaar het nog niet gemerkt had in het rijden.
ook door met de vinger over de buitenkant van de riem te voelen kun je een beginnende breuk ontdekken. waar een 'geultje' te voelen is zal de riem gaan breken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2012 22:05 #919140
door V300 register
Mooi :worship:
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 23:24 #919152
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Nieuwe volvo liefhebber
Mooi ding!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2012 23:26 #919153
door V300 register
Netties!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2012 00:00 #919155
door V300 register
Wauw. Very nice!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2012 22:35 #919257
door V300 register
Hallo volvo fans
Ik heb een vraagje voor jullie ?
Ik heb het gevoel dat wanneer ik stuur helemaal omdraai ik het gevoel heb dat er voor iets kraakt als ik weg rijd !
Ongeveer het zelfde als er bij een voor wiel aangedreven auto de homokeneet
naar de kloten is !
Is dit normaal bij een achterwiel aangedreven auto ?
Heeft iemand daar een suggestie over ?????
a.v.b. Theo
Ik heb een vraagje voor jullie ?
Ik heb het gevoel dat wanneer ik stuur helemaal omdraai ik het gevoel heb dat er voor iets kraakt als ik weg rijd !
Ongeveer het zelfde als er bij een voor wiel aangedreven auto de homokeneet
naar de kloten is !
Is dit normaal bij een achterwiel aangedreven auto ?
Heeft iemand daar een suggestie over ?????
a.v.b. Theo
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2012 23:06 #919258
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe volvo liefhebber
de voorwielen kunnen z? ver draaien dat bij achteruitrijden een wiel sleept, en bij vooruit rijden de auto de neiging heeft z'n eigen voorwiel plat te rijden. Dat geeft ook een zeker euh... "geluid"
Ik heb zelf wel eens het idee dat het wiel zowat afbreekt of minstens de band van de velg loopt, maar voor zover ik weet zitten er nog altijd velgen en banden onder m'n auto dus ik neem aan dat mijn idee dan wat fantasierijk is.
Dit is misschien wat populair omschreven maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Ik heb zelf wel eens het idee dat het wiel zowat afbreekt of minstens de band van de velg loopt, maar voor zover ik weet zitten er nog altijd velgen en banden onder m'n auto dus ik neem aan dat mijn idee dan wat fantasierijk is.
Dit is misschien wat populair omschreven maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2012 23:09 #919259
door V300 register
Ik heb dat ook, maar dat is enkel bij een maximale stuuruitslag. Ik heb zelf altijd gedacht dat het binnenste wiel dan net wat verder draait dan het buitenste wiel, en dat het daardoor allemaal net een beetje wringt...
Maar goed, het meest technische waarop dit is gebaseerd is Meccano, dus helemaal zeker weten doe ik dat niet...
Maar goed, het meest technische waarop dit is gebaseerd is Meccano, dus helemaal zeker weten doe ik dat niet...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2012 23:15 #919260
door V300 register
Het zou ook zomaar kunnen dat het binnenste voorwiel n?t wat verder (of net wat minder ver) instuurt bij een maximale stuuruitslag dan het buitenste wiel. Ik heb zo'n geluid namelijk ook wel eens gehoord bij maximaal insturen, en ik dacht dat het van het binnenste voorwiel af kwam.
Of dit kan licht aan de manier waarop de stuurinrichting is gemaakt, maar of dit ook het geval is bij de 300-serie weet ik niet zeker...
Dit viel me op, ik heb zitten denken hoe het misschien zou kunnen, en toen geen aandacht meer aan geschonken :rolleyes:
Of dit kan licht aan de manier waarop de stuurinrichting is gemaakt, maar of dit ook het geval is bij de 300-serie weet ik niet zeker...
Dit viel me op, ik heb zitten denken hoe het misschien zou kunnen, en toen geen aandacht meer aan geschonken :rolleyes:
Moderators: Mark Smeets