Info in advertenties meestal heel sumier
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat ik ook nog zou willen zien in welk plaats de verkoper woont of waar de auto staat, stel je hebt een mooie auto gezien en je moet van het uiterste noorden naar he uiterste zuiden rijden waar je eigenlijk geen zin in heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zoek... of: Ik bied aan...
En afhankelijk van de keuze vouwt zich hieronder steeds een aantal toepasselijke mogelijkheden uit waaruit dan weer gekozen kan worden.
Helemaal luxe zou zijn als we een mogelijkheid zouden kunnen bieden om via de ingave van het chassisnummer een hoop autogegevens te "decoderen" zoals modeljaar, carrosserie, motortype, transmissie etc.
Zo'n soort interactief proces lijkt me wel typisch iets voor een front end / UX ontwikkelaar? (ik neem aan dat UX staat voor User Interface?) :+
Qua backend/database wijzigingen hoeft dit niet eens ingewikkeld te zijn. Invoerformulier dynamisch maken zou zowieso zonder wijziging in de structuur moeten kunnen.
Alleen het script dat het chassisnummer kan decoderen zal vrij lastig te maken zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
UX staat voor user experience, bijna goed dus. En het word ook wel (user) interface design genoemd.
Zolang je alle gegevens er over hebt valt het wel mee.
Alleen wanneer chassisnummers verschillende lengtes hebben is het iets lastiger.
- V300 register
- Verbannen
-
gewoon de velden met kenteken, bouwjaar, aantal deuren en kilometerstand aanmaken. Dan ziet iemand dat en denk 'h?, helemaal niet aangedacht, vul ik even in'. Hoeft ie niet eens verplicht te zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;207913 schreef : Wat Jos zegt klopt ook wel en is denk ik ook makkelijk te implementeren;
gewoon de velden met kenteken, bouwjaar, aantal deuren en kilometerstand aanmaken. Dan ziet iemand dat en denk 'h?, helemaal niet aangedacht, vul ik even in'. Hoeft ie niet eens verplicht te zijn.
probleempje is alleen dat het formulier nu niet zo flexibel is dat deze velden verborgen kunnen worden voor een gevraagd, of onderdelen/documentatie advertentie. Hoe je dat zou moeten doen, mij een raadsel :worship:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
is meteen het probleem dat de verkeerde categorie wordt gekozen opgelost...
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;207868 schreef : Die advertentie is ook de reden van deze post, het is gewoon om te
. Ik heb de persoon in kwestie ook een mail gestuurd om wat meer info in de advertentie te plaatsen.
1. Bouwjaar
2. Type 34X of 360
3. Model sedan of hatchback,
4. Aantal deuren,
5. Motor inhoud,
6. CVT of hand geschakeld 4 of 5 versnellingen,
7. Soort brandstof,
8. Geldigheid APK.
9. km stand
10. Indien nodig kunnen er nog wat bijzonderheden erbij gezet worden.
Ik ben vanmiddag even bij deze auto wezen kijken. Het blijkt dat ik hem vorig jaar al eens had gespot. De auto is van een clublid:)
De volgende specificaties heb ik opgevangen:
Bouwjaar 1984
Type 340
Sedan
4
Schakel
Benzine
APK?
104.000
1397 cc
Volgende week dinsdag ga ik even bij die Blue-line kijken. Weet nu al dat ik dat beter niet kan doen. Een veel te grote verleiding!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Wouter: het is toch heel simpel in eerste instantie? Maak gewoon een standaard tekst in het tekstveld. Dan kunnen mensen gewoon in het free text field, achter de bestaande tekst typen. Als ze het weghalen, verliezen we niks. Invullen winnen we alleen maar. Basic HTML..dan hoeft het niet een formulier te zijn. Maar ook dat, is super eenvoudig. Boven het vrije tekstveld van de advertentie een formulier erin kloppen. Of is het een out-of-the-box implementatie?