Assteunen, hoe en waar plaatsen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2012 22:27 #632033
door V300 register
Assteunen, hoe en waar plaatsen? is gemaakt door V300 register
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik wil graag zeker van mijn zaak zijn. Niet dat ik straks lig te sleutelen, en de auto op me valt.
Hoe en waar plaats ik assteunen onder een Volvo 340 (sedan)?
De auto opkrikken bij de kriksteun, assteun onder de achteras, en weer laten zakken (voor de 2 kanten herhalen). Is dit de goede manier?
Hoe en waar plaats ik assteunen onder een Volvo 340 (sedan)?
De auto opkrikken bij de kriksteun, assteun onder de achteras, en weer laten zakken (voor de 2 kanten herhalen). Is dit de goede manier?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2012 22:50 #908595
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Assteunen, hoe en waar plaatsen?
nee!, opkrikken ook bij de achteras, ik pak hem altijd precies op het midden zo kun je aan weerskanten direct beide assteunen plaatsen.
aan 1 kant opkrikken en daar een assteun plaatsen en vervolgens aan de andere kant hetzelfde doen is best link, de auto wil dan nog wel eens de assteun omver duwen.
aan 1 kant opkrikken en daar een assteun plaatsen en vervolgens aan de andere kant hetzelfde doen is best link, de auto wil dan nog wel eens de assteun omver duwen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2012 07:12 #908605
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Assteunen, hoe en waar plaatsen?
Kijk, toch goed zo'n berichtje op het forum zetten:worship:
Maar ik heb dus geen garagekrik... Die vind ik namelijk vrij duur om nog even te kopen in afwachting van een put. Waar ik het nu nog mee moet doen is 2 standaard schaarkrikjes en een potkrik van de praxis :hmmz:
Misschien via de achterkant dat potkrikje er onder dan.
Maar ik heb dus geen garagekrik... Die vind ik namelijk vrij duur om nog even te kopen in afwachting van een put. Waar ik het nu nog mee moet doen is 2 standaard schaarkrikjes en een potkrik van de praxis :hmmz:
Misschien via de achterkant dat potkrikje er onder dan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 09:57 #908608
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Assteunen, hoe en waar plaatsen?
wij hebben hier al jaren een garagekrik van de halfords, kostte iets van 25-30 euro en we hebben hem al tig keer gebruikt. Voor de professional niet goed genoeg, maar voor ons (wisselen van bandjes, vervangen uitlaat, remmerij aanpakken etc.) prima te gebruiken.
Een schaarkrikje moet je niet gebruiken, die is ?cht alleen voor noodgevallen.
Een schaarkrikje moet je niet gebruiken, die is ?cht alleen voor noodgevallen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2012 10:00 #908611
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Assteunen, hoe en waar plaatsen?
Inderdaad, bovendien heb je je al flink in het zweet gewerkt eer de auto boven is. Vandaar dat ik die potkrik heb... Straks even naar de meubel-auto-en-doe-het-zelf-boulevard kijken of ik een fatsoenlijke krik kan scoren

Moderators: Mark Smeets