Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2012 00:05 #632006
door Albert Jan Algera (GAST)
Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt. is gemaakt door Albert Jan Algera (GAST)
Hallo,
Ik ben albert
En wil graag een volvo 360 te gaan kopen.
Omdat ik veel goed dingen heb gehoord over zijn wegligging, stuurgedrag en betrouwbaarheid.
Nu vroeg ik me af of er verschil zat in het rijgedrag van een 360 gle (sedan) t.o.v een 360 glt (die er sportiever uitziet).
Zijn de afmetingen en vering hetzelfde of verschillen deze.
k hoor 't graag,
Ik ben albert

En wil graag een volvo 360 te gaan kopen.
Omdat ik veel goed dingen heb gehoord over zijn wegligging, stuurgedrag en betrouwbaarheid.
Nu vroeg ik me af of er verschil zat in het rijgedrag van een 360 gle (sedan) t.o.v een 360 glt (die er sportiever uitziet).
Zijn de afmetingen en vering hetzelfde of verschillen deze.
k hoor 't graag,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2012 00:25 #907824
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
Van harte welkom op het forum!
De GLT is standaard geleverd met iets stuggere en lagere veren en de schokdempers waren gasgevuld.
Houd er echter rekening mee dat dit na de vele jaren niet meer zo heel veel uitmaakt. De schokdempers zijn lang niet zo stug meer als toen ze nieuw waren en datzelfde geldt ook voor de veren.
De grootste wegliggingsupgrade die je kunt doen is de boel vervangen
Kost de wereld niet en levert een hoop verschil op.
De GLT is standaard geleverd met iets stuggere en lagere veren en de schokdempers waren gasgevuld.
Houd er echter rekening mee dat dit na de vele jaren niet meer zo heel veel uitmaakt. De schokdempers zijn lang niet zo stug meer als toen ze nieuw waren en datzelfde geldt ook voor de veren.
De grootste wegliggingsupgrade die je kunt doen is de boel vervangen

Kost de wereld niet en levert een hoop verschil op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2012 01:22 #907825
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
Ik kan alleen voor de GLE spreken, maar als ik 130 op de GPS rij, maakt 't blokje precies 3000 toeren. Dat is toch heerlijk.
Afgezien van de stugheid, schijnt er verschil te zitten in stabiliteit/wegligging in het bochten nemen (op hogere snelheid). Sommigen beweren dat de sedan er dan beter uitkomt, maar dit zal - zoals Maurits al aangeeft - voornamelijk afhangen van de slijtage. Over het algemeen is er denk ik weinig verschil. Ik lees tevens iets over minder windgeruis bij een GLE, maar dat hangt natuurlijk ook weer sterk af van de staat van de rubbers. Ik heb wel eens gehoord dat er ook verschil zit in de isolatie bij het schutbord. GLE iets beter dan GLT. Die laatste moet natuurlijk wat sportiever klinken, ook van binnen. Ik denk dat het verschil met name tussen de oren zit door het uiterlijk en hoe 't vroeger allemaal zo mooi werd omschreven in de foldertjes.
Motortype kan verschillen, en dan heb je iets ander koppel:
B19E: 160Nm/3600
B200E: 160Nm/4200
PK'tjes zijn hetzelfde.
Zie link .
Afgezien van de stugheid, schijnt er verschil te zitten in stabiliteit/wegligging in het bochten nemen (op hogere snelheid). Sommigen beweren dat de sedan er dan beter uitkomt, maar dit zal - zoals Maurits al aangeeft - voornamelijk afhangen van de slijtage. Over het algemeen is er denk ik weinig verschil. Ik lees tevens iets over minder windgeruis bij een GLE, maar dat hangt natuurlijk ook weer sterk af van de staat van de rubbers. Ik heb wel eens gehoord dat er ook verschil zit in de isolatie bij het schutbord. GLE iets beter dan GLT. Die laatste moet natuurlijk wat sportiever klinken, ook van binnen. Ik denk dat het verschil met name tussen de oren zit door het uiterlijk en hoe 't vroeger allemaal zo mooi werd omschreven in de foldertjes.
Motortype kan verschillen, en dan heb je iets ander koppel:
B19E: 160Nm/3600
B200E: 160Nm/4200
PK'tjes zijn hetzelfde.
Zie link .
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2012 10:13 #907831
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
Owke,
dan ga toch voor een GLE kijken,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
dan ga toch voor een GLE kijken,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2012 10:15 #907832
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
chapeau als je een 360GLE weet te vinden. Er staat er nu toevallig eentje in NL te koop, maar dat gebeurt echt niet vaak...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2012 10:28 #907835
door V300 register
Ik heb de indruk dat een sedan wat beter op de weg ligt. Zowel stabieler op de snelweg, als strakker sturend over een rotonde. Ik denk dat het komt door de extra dwarsbalk bovenaan de kofferklep. Die heeft een hatch niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2012 12:10 #907838
door V300 register
Je zult dan 1 van 17/18 die er nog in NL zijn moeten vinden. Speld-hooiberg. Die bij Gerard Kramer is het wel waard denk ik. Vraagprijs staat bij hem redelijk vast. Ik zou ook over de grens gaan kijken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2012 12:34 #907841
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rijgedrag 360 gle tenopzichte van een 360 glt.
Je hebt mazzel!!
suchen.mobile.de/auto-inserat/volvo-360-...ativeFeatures=EXPORT
Ik zie dat je in Gelderland woont; Moers (D) ligt op zo'n 100km vanaf Arnhem. Bouwjaar 02-1987, dus over een klein jaartje ook nog belastingvrij.
Ik kom wel eens in Oberhausen, is goed te doen qua afstand.
suchen.mobile.de/auto-inserat/volvo-360-...ativeFeatures=EXPORT
Ik zie dat je in Gelderland woont; Moers (D) ligt op zo'n 100km vanaf Arnhem. Bouwjaar 02-1987, dus over een klein jaartje ook nog belastingvrij.
Ik kom wel eens in Oberhausen, is goed te doen qua afstand.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2012 13:24 #907842
door V300 register
Importeren is goed te doen, hij heeft nog t?v dus je hebt meteen APK in NL!
Moderators: Mark Smeets