340 in AutoWeek Journaal

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2012 23:44 #631797 door V300 register
340 in AutoWeek Journaal is gemaakt door V300 register
In een item over Nedcar rijdt Nic de Boer in een 340 1.7.
www.autoweek.nl/video/2777/autoweek-jour...-halfstok-bij-nedcar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 10:59 #899883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 in AutoWeek Journaal
In een 340 durfde hij de rit van Hilversum naar Born waarschijnlijk wel aan.
De beoogde Space Star of Carisma zal wel niet hebben willen starten bij
deze temperaturen, als hij er al ??n kon vinden. Hoeveel Carisma's of Space
Star's ziet U nog rijden? En dan te bedenken dat die vanaf 1995 resp. 1998
aldaar gebouwd zijn, toen de 340 al 4 jaar uit productie was!

Elke keer als ik over dit onderwerp een reportage zie, barst ik haast uit mijn
vel over de hypocrisie van de complete politiek. Nu het kalf verdronken is,
dempt men de put. En weer gaat er een CDA'er praten met de top van
Mitsubishi. Eerst Balkenende, toen Verhoeven en nu weer Verhagen.
Die hebben een plank voor de kop en de complete boterberg erbovenop.
Hetzelfde CDA zat in de regering toen er eind jaren '80 een hersteloperatie
nodig was voor behoud van de werkgelegenheid. De overheid wilde niet
opnieuw garant staan zoals bij de overeenkomst van 1981 en gaf aan
Volvo te kennen op zoek te moeten gaan naar een partner. Nou, je ziet wat
er van geworden is; toen Ford Volvo overnam heeft de overheid de werk-
nemers voor de 2de keer verraden, door de aandelen in het inmiddels
opgerichte NedCar van de hand te doen en aan Mitsubishi te verkopen.
Daarmee werd Mitsubishi 100% eigenaar en raakte men als overheid de
zeggenschap kwijt. Dus waarom moeten diezelfde politici nu de schijn van
"redder in de nood" ophouden? Het besluit van Mitsubishi staat vast.

Een potentiele overnamekandidaat wordt afgeschrikt door de gemiddelde
leeftijd van het personeel en hun opgebouwde rechten. Als je voor 1 Euro
de fabriek overneemt, krijg je de rekening over een jaar of 10 voor je
kiezen, als je het pensioen van deze mensen uit moet betalen.
Ik voorzie dat deze mensen een sombere tijd tegemoet gaan. De overheid
mag de komende 10 tot 15 jaar de WW- en bijstandsuitkering voor deze
mensen gaan betalen. U en ik dus. Want de pot met daarin de opbrengst
van de verkoop van het aandelenpakket uit 2001 is natuurlijk al lang leeg.
Uitgegeven aan zinloze projecten en subsidies aan corrupte of failliete
landen of aan trainingsmissies.

Met Volvo waren eind jaren '80 wel afspraken te maken en dan hadden
de modellen die nu in hun fabriek in het Belgische Gent gebouwd worden
en zeer succesvol zijn, nu in Born van de band gerold.
Kwaliteitsauto's, die in alle opzichten de tand des tijds hadden kunnen
doorstaan. Niet voor niets hingen er toen op meerdere plekken in de fabriek
borden met daarop de tekst: "U maakt de Volvo kwaliteit".
De medewerkers waren altijd trots op hun produkt en dit bedrijf
had winst gemaakt en de overheid had hun investering al 4 keer
terugverdiend. En nu? Nu zitten we met een kater. Die van de carnaval
gaat na een paar dagen vanzelf over, maar deze zal ons nog lang achter-
volgen. Dacht U dat dit in Duitsland of Frankrijk ooit zou kunnen gebeuren?
Daar heeft de overheid aandelen in de verschillende fabrieken, preferente
aandelen die voorkomen dat vijandige overnames plaats kunnen vinden.
En hier in Nederland, dat volgens het CDA moet inzetten op een kennis-
economie en hoogwaardige werkgelegenheid, word je na 25 of 30 dienst-
jaren als grof vuil aan de kant gezet, precies zoals een medewerker zei.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-02-2012 11:25 #899884 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 in AutoWeek Journaal
He bij die bloemenzaak verstuur ik vaker pakketjes :D

Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt voor die bloemenzaak trouwens. Vroeger werkten er 4500 man bij NedCar, en zie wat er nog van over is. Dus de bakker etc zullen er niet veel van merken. Het is alleen jammer voor de mensen die er nog werken. Maar ook die hadden in 2006 de kans met een dikke bonus te vertrekken. Als je toen bleef was je gewoon dom, want dat het dicht zou gaan zat er toen al aan te komen..

Overigens ben ik het voor de rest wel met je eens Francois. Was Volvo gebleven, dan was er nu geen probleem geweest. Maar zoals je zelf al aangeeft, ook in de tijd van Volvo is er 'crisis' geweest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 14:00 #899893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 in AutoWeek Journaal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-02-2012 14:23 #899895 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 in AutoWeek Journaal
Haha die is oud, maar wel goed! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 14:43 #899896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 in AutoWeek Journaal
Beter kun je het niet verwoorden Fran?ois!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 08:57 #899933 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 340 in AutoWeek Journaal
wow, wat een haast. hij rent die 340 zowat uit. beetje onrespectvol :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-02-2012 15:46 #900009 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 in AutoWeek Journaal
In de Volkskrant van afgelopen zaterdag staat ook een stuk over het verdwijnen en de geschiedenis van Nedcar, het leek me wel interessant voor de leden dus ik ga dit in PDF scannen en vragen aan onze voorzitter of dit op de website neergezet kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD