ATTN: 343 gestolen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2011 14:04 #631490
door V300 register
ATTN: 343 gestolen is gemaakt door V300 register
Even wat extra aandacht voor deze advertentie:
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=4051
Iemand gezien? Is niet te missen voor V3C'ers.
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=4051
Iemand gezien? Is niet te missen voor V3C'ers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2011 14:36 #886324
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ATTN: 343 gestolen
Joyriding... Kans dat ze hem ingeblikt ergens terug gaan vinden in 1 of 2 dagen lijkt me heel groot...
Pas bij een kennis ook zo,n oude wagen gestolen die je ook niet hoeft te stelen voor het geld. Punt dat steeds meer auto,s niet te stelen zijn voor de gewone dief, (startonderbreking) houd wel in dat onze wagens vaker de sjaak zijn.
Als ik het niet vertrouw, trek ik meestal de bobinekabel er tussen uit en stop die in mijn zak...
Idd, een 343 valt echt heel erg op. Zeker onder 300 fanaten. Bedoel, ik zie elke 340 die in Tilburg rijd, rood wit, het maakt niet uit ik ken ze.
Maar ik denk dat we vooral moeten kijken in die buurt (meestal in de omgeving 10 a 20km) waar zo,n ding staat langs de kant van de weg.... Of op een parkeerplaats....
Die kans is groter dan dat ze hem in onderdelen gaan verkopen. Als ze dat doen, zijn ze in 2 dagen de sjaak. Die onderdelen zijn zo specifiek dat als ze in grote getallen door een niet clublid worden aangeboden dit al gelijk vraagtekens oproept... Zeker bij een blauw deurtje...
Pas bij een kennis ook zo,n oude wagen gestolen die je ook niet hoeft te stelen voor het geld. Punt dat steeds meer auto,s niet te stelen zijn voor de gewone dief, (startonderbreking) houd wel in dat onze wagens vaker de sjaak zijn.
Als ik het niet vertrouw, trek ik meestal de bobinekabel er tussen uit en stop die in mijn zak...
Idd, een 343 valt echt heel erg op. Zeker onder 300 fanaten. Bedoel, ik zie elke 340 die in Tilburg rijd, rood wit, het maakt niet uit ik ken ze.
Maar ik denk dat we vooral moeten kijken in die buurt (meestal in de omgeving 10 a 20km) waar zo,n ding staat langs de kant van de weg.... Of op een parkeerplaats....
Die kans is groter dan dat ze hem in onderdelen gaan verkopen. Als ze dat doen, zijn ze in 2 dagen de sjaak. Die onderdelen zijn zo specifiek dat als ze in grote getallen door een niet clublid worden aangeboden dit al gelijk vraagtekens oproept... Zeker bij een blauw deurtje...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2011 14:40 #886325
door V300 register
Goeie tip voor als ik eens in een leip wijkje moet parkeren.Markvictor;185251 schreef : Als ik het niet vertrouw, trek ik meestal de bobinekabel er tussen uit en stop die in mijn zak...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2011 20:13 #886345
door V300 register
Voor mijn scooter heb ik voor dit probleem een magneetcontact gebruikt met een relais. (nog gevoeliger voor diefstal dan een auto)
Voor je kunt starten moet je een magneet langs een bepaalde kap halen. Wil je zonder begrenzing rijden, dan moet je eerst een magneet langs diezelfde kap halen, daarna langs een andere kap, en vervolgens start je normaal. Dit systeem is van buiten niet te zien, en als je het niet kent kun je dus niet wegrijden.
Misschien ook eens zoiets voor de auto bedenken...
Ik ga in elk geval mijn ogen openhouden voor een 343 in onderdelen op marktplaats e.d. Ik hoop alleen wel dat de auto heelhuids word teruggevonden.
Voor je kunt starten moet je een magneet langs een bepaalde kap halen. Wil je zonder begrenzing rijden, dan moet je eerst een magneet langs diezelfde kap halen, daarna langs een andere kap, en vervolgens start je normaal. Dit systeem is van buiten niet te zien, en als je het niet kent kun je dus niet wegrijden.
Misschien ook eens zoiets voor de auto bedenken...
Ik ga in elk geval mijn ogen openhouden voor een 343 in onderdelen op marktplaats e.d. Ik hoop alleen wel dat de auto heelhuids word teruggevonden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2011 20:57 #886354
door V300 register
Zag dat de man op marktplaats zelf al gezet had dat hij gestolen was. Dus als die onderdelen aanworden geboden, dan denk ik eerder dat het over 2 jaar is, dan nu...
Zou trouwens wat zijn, kijken we over 2 weken op sporing verzocht, zien we zo,n 343 als vluchtwagen wegracen....
Je weet immers maar nooit wat ze er mee doen...
Zou trouwens wat zijn, kijken we over 2 weken op sporing verzocht, zien we zo,n 343 als vluchtwagen wegracen....
Je weet immers maar nooit wat ze er mee doen...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2011 21:35 #886356
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ATTN: 343 gestolen
Hier krijg ik buikpijn van. Ik heb gelijk vrienden en kennissen ingelicht.
Moderators: Mark Smeets