340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2011 11:18 #630884 door V300 register
340 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,
Ik registreerde me net op het forum van jullie club, het is de allereerste keer dat ik iets post dus misschien is dit wel de foute plaats... sorry daarvoor in elk geval.
Ik heb een volvo 340GL (1.4) op het oog in Belgi? (woon zelf in Antwerpen) Hij is van '89 met een handgeschakelde 5-bak. Ben samen met eigenaar naar de keuring geweest en daar was hij blanco, het enige was olie op het differentieel achteraan. Hieronder nog enkele spec's:

-103000km
-Nieuwe batterij
-nieuwe bougies en kabels
-nieuwe verdeler aan de bougiekabels

Voor de rest moet hij eens goed opgepoetst worden maar er is nergens roest te zien, ook niet aan het chassis.
Ik heb ermee gereden en wat me opviel was dat ik bij het vertrekken het koppelingspedaal nogal ver moest laten terugkomen voordat hij 'pakte' en vertrok. Voorts trok hij nogal traag op(ik vermoed dat dit ligt aan de wel erg lage bandenspanning). Voorts een waar plezier op de weg!

Nu vroeg ik mij af of iemand van u mij op basis hiervan een advies kan geven over deze auto, ik vind hem namelijk echt charme hebben, en ben opgegroeid in een waar volvo-nest waardoor ik nogal volvo-fan ben
geworden!

Groeten, Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-01-2011 15:51 #860515 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340

Jan van A;165880 schreef : maar er is nergens roest te zien, ook niet aan het chassis.

Deze zin betekend --> kopen! Want roest is de grootste vijand / zwakste plek van de Volvo 300 serie! Daarnaast ook nog eens lastig / duur om te verhelpen.

Dus ik zou zeggen, pomp de banden nog eens goed op (2,2 / 2,3 bar) en kijk of hij al wat beter optrekt. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2011 16:20 #860520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340
Kan ook zijn dat de remmen blijven hangen o.i.d. Maar om positief te blijven, je merkt het vaak gauw genoeg als de banden niet de goeie spanning hebben, dus dikke kans dat dat 'm is :yeah:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2011 18:31 #860527 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340
[mod]Beste Jan, zou je een bericht a.u.b. maar 1 maal willen plaatsen?
Hier heb je hem ook al eens geplaatst.[/mod]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC