Taxatiewaarde Volvo 300

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 10:23 #859501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Taxatiewaarde Volvo 300
Frappant dat dit onderwerp weer aangesneden wordt. De laatste keer waren
er inderdaad te weinig aanmeldingen. Mijn 340 is ook weer aan de beurt.
Echter, de taxateur van de vorige keren heeft aangegeven de activiteiten
af te willen bouwen. Zal eens kijken of er een andere taxateur bereid is
volgens het vertrouwde concept te willen werken. Beperkte groep (max.8)
auto's op ??n plek, tegen gereduceerd tarief en op een zaterdag of zondag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 10:58 #859502 door V300 register
Zelfs een slechte belastingvrije met apk (met wat roest op plaatsen waar het dus wel mag, kleurverschillen ect) levert volgens mij tegenwoordig als ik marktplaats in de gaten hou minimaal 500 euro op. Een beetje normale (dus niks bijzonders) zit zo aan de 700 tegenwoordig. Gaat de goede kant op wat dat betreft. Eentje die er echt goed uit ziet zit zo boven de 1000.

Taxatiewaarde is zeker minimaal 2,5 keer de dagwaarde in de meeste gevallen. Dus je kunt kiezen hoe je aangereden wil worden, twee kratten bier terug of een normaal bedrag dat je je wagen kunt maken of een fatsoenlijke andere kunt halen.

Overigens heb ik hem ook nog niet laten taxeren. Ik had beter een hele nieuwe kunnen kopen, maar ik denk dat ik binnenkort eens foto,s plaats. Mensen die hem kennen zullen denken zo zo, mark ook leuk bezig geweest met de spuitbus haha.... Heb hem nu helemaal af.

Wat me wel opvalt is dat de waarde van de 343 momenteel op marktplaats aan het terugzakken is. Het lijkt wel of mensen problemen verwachten met de onderdelen voorziening van deze wagens. Dat weet ik niet, maar dat idee heb ik zo.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-01-2011 11:47 #859504 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Taxatiewaarde Volvo 300

Fran?ois;164853 schreef : Zal eens kijken of er een andere taxateur bereid is
volgens het vertrouwde concept te willen werken. Beperkte groep (max.8)
auto's op ??n plek, tegen gereduceerd tarief en op een zaterdag of zondag.

Dat zou erg fijn zijn Fran?ois, wellicht dat er dit jaar weer voldoende animo is.

Ook ik ben hier eigenlijk al veel te laat mee, behoud van onze auto's is ??n van de belangrijkste doelen van de club en een getaxeerde auto is vaak niet alleen meer waard dan de aanschafkosten maar zal juist bij een eventuele schade er voor kunnen zorgen dat de schade nog op een al dan niet professionele manier hersteld kan worden, zonder dat de kosten daarbij al te hoog op zullen lopen (of zelfs met gesloten portemonnee)
Zodoende de V300's zoveel mogelijk binnen het straatbeeld te behouden en niet daarbuiten op de sloop of oud ijzer handel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 11:51 #859505 door V300 register
Ik zou m'n GLT ook wel willen laten taxeren tegen die tijd, want die zijn niet welkom bij de Dafclub, in tegenstelling tot m'n Vario.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 11:59 #859506 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Taxatiewaarde Volvo 300
lol, auto-racisme:+

wil m'n 343DL later dit jaar ook weer getaxeerd hebben, nog in handen van Paul Galema werd hij al op ?4500 getaxeerd als ik het mij goed kan herinneren.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 12:03 #859507 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Taxatiewaarde Volvo 300

Dutchie;164857 schreef : Ik zou m'n GLT ook wel willen laten taxeren tegen die tijd, want die zijn niet welkom bij de Dafclub, in tegenstelling tot m'n Vario.

Daar zijn ze ons liever kwijt dan rijk trouwens.....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 12:09 #859509 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Taxatiewaarde Volvo 300
voor wat ik van de TC vergadering tussen DCN en V3C kan herinneren valt het eigenlijk allemaal wel mee. het kan zijn dat op sommige vlakken (bijv het taxeren) men perse bij jarreltelaandrijving blijft, maar bijv voor combi-sleuteldagen waar dus ook alle handgeschakelde 300's welkom zijn waren ze behoorlijk positief.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 12:19 #859510 door V300 register

AvdAkker;164858 schreef : lol, auto-racisme:+

Haha, inderdaad! Ik ga naar de Commissie Gelijke Behandeling! :D

volvomania;164859 schreef : Daar zijn ze ons liever kwijt dan rijk trouwens.....

Ow? Ik ben inderdaad wel eens mensen ontmoet bij de DCN die vinden dat de 340 Vario er niet bij hoort, maar volgens mij is dat de mening van een chagrijnige enkeling. Ik heb er nooit wat van gemerkt bij het bestuur ofzo...

AvdAkker;164861 schreef : voor wat ik van de TC vergadering tussen DCN en V3C kan herinneren valt het eigenlijk allemaal wel mee. het kan zijn dat op sommige vlakken (bijv het taxeren) men perse bij jarratelaandrijving blijft, maar bijv voor combi-sleuteldagen waar dus ook alle handgeschakelde 300's welkom zijn waren ze behoorlijk positief.

Kijk es an! Ik dacht dat de handgeschakelde types nooit bij DCN-dagen welkom waren, maar leuk dat dat dan toch mee blijkt te vallen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 14:08 #859533 door V300 register
Wordt er nog een keer zo`n dag georganiseerd door de club?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2011 22:17 #859709 door V300 register
Lijntje heeft in de huidige staat 2500,= op de taxatie weten te behalen met de mededeling 'RAI special', 750 gemaakt en 2e op exact zelfde datum op kenteken in collectie. (geen flauw idee wat dat gedaan heeft, maar ik ben wel blij)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC