kentekenbewijs overschrijven?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-11-2010 17:39 #630741
door V300 register
kentekenbewijs overschrijven? is gemaakt door V300 register
Mijn vrouw heeft de auto van haar moeder overgenomen. Daarom hebben we de auto die ze had (Peugeot 206 met een grote deuk erin) op marktplaats gezet. Nou, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt..... de seconde dat de advertentie werd gepubliceerd hing er iemand aan de lijn (en nog 8 in de wacht). Heb de eerste 3 bellers beetje tegen elkaar uitgespeeld en uiteindelijk een deal met de derde. Die komt morgenavond kijken en wil hem dan gelijk meenemen.
Het is een autohandelaar en hij zegt dat hij mij een vrijwaringsbewijs kan geven. Dat geloof ik wel, maar wat ik me afvraag is, hoe het nu met het kentekenbewijs moet. 's Avonds kun je die niet overschrijven. Heeft iemand een idee hoe dat geregeld kan worden?
Het is een autohandelaar en hij zegt dat hij mij een vrijwaringsbewijs kan geven. Dat geloof ik wel, maar wat ik me afvraag is, hoe het nu met het kentekenbewijs moet. 's Avonds kun je die niet overschrijven. Heeft iemand een idee hoe dat geregeld kan worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-11-2010 17:58 #852855
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kentekenbewijs overschrijven?
Volgens mij kan hij hem met kentekenbewijs deel 3 op zijn naam zetten achteraf
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2010 18:01 #852857
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic kentekenbewijs overschrijven?
Ik heb ook wel eens een auto aan een handelaar verkocht. Hij belde met de RDW en kreeg het nummer voor op de vrijwaring door. Papieren meegegeen en de volgende dag keek ik op de site van de RDW en was hij overgeschreven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2010 13:49 #853729
door V300 register
zorgen over vrijwaringsbewijs
Mijn vrouw heeft afgelopen week haar auto verkocht omdat ze de auto van haar moeder over heeft kunnen nemen. De auto is verkocht aan een autohandelaar uit Amersfoort. Hij heeft ons een voorlopig vrijwaringsbewijs gegeven met de belofte om het echte vrijwaringsbewijs (met RDW-embleem) naar ons op te sturen. Tot op heden is dat nog niet gebeurd. Heb al een mail gestuurd en ze hebben beloofd het snel te doen.
Wel is inmiddels de datum tenaamstelling gewijzigd op de site van de RDW.
Betekent dat laatste dat de auto dus niet meer op de naam van Marian staat?
Ze maakt zich daar namelijk vreselijk druk over en ik wil haar graag gerust kunnen stellen.
Mijn vrouw heeft afgelopen week haar auto verkocht omdat ze de auto van haar moeder over heeft kunnen nemen. De auto is verkocht aan een autohandelaar uit Amersfoort. Hij heeft ons een voorlopig vrijwaringsbewijs gegeven met de belofte om het echte vrijwaringsbewijs (met RDW-embleem) naar ons op te sturen. Tot op heden is dat nog niet gebeurd. Heb al een mail gestuurd en ze hebben beloofd het snel te doen.
Wel is inmiddels de datum tenaamstelling gewijzigd op de site van de RDW.
Betekent dat laatste dat de auto dus niet meer op de naam van Marian staat?
Ze maakt zich daar namelijk vreselijk druk over en ik wil haar graag gerust kunnen stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2010 14:07 #853730
door V300 register
Als de tenaamstelling datum gewijzigd is staat hij inderdaad op een andere naam, dus ze hoeft zich geen zorgen te maken.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 15:31 #853735
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic kentekenbewijs overschrijven?
Ik heb je 2 topics hierover even samengevoegd voor het overzicht.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2010 17:11 #853739
door V300 register
je kunt inloggen via DigID om de op jouw naam geregistreerde voertuigen in te zien. Staat ie daar niet meer bij is het goed.
Moderators: Mark Smeets