Slopen 360; wat niet vergeten?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ga hoogstwaarschijnlijk morgen/maandag een 360 GLT strippen. Het gaat om de GLT 5-deurs die een tijdje in de te koop sectie heeft gestaan. Auto heeft forse schade aan de voorkant. Ook is ie vrij rot, dus qua plaatwerk geen redden meer aan. Het autobedrijf waar ie nu staat wil er vanaf en als ik er geen interesse in heb gaat ie in de pers.
De vraag; wat moet ik er zeker afhalen?
Daarbij direct de vraag; ik neem me voor om ook de bak, differentieel, torque tube en blok eruit te halen, maar ik vraag me af hoe dat moet. Differentieel, daar red ik me wel mee, maar hoe haal ik de bak los, de torque tube en het blok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het is het makkelijkst om eerst de torquetube los te halen bij de motor. Motor eruit, Torquetube los bij de bak + weg, dan bak samen met diff er onderuit halen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;158648 schreef : het is het makkelijkst om eerst de torquetube los te halen bij de motor. Motor eruit, Torquetube los bij de bak + weg, dan bak samen met diff er onderuit halen.
idd, de bak en het diff hangen samen op aan een balk, het makkelijskte is het om die balk los te draaien, dan komt alles al omlaag :y:
Je hebt zelf een 300 gehad, dus je kunt zelf wel goed inschatten welke opties zeldzaam zijn en wat op elke 340 zitten. Dus zoals Wouter al zegt, tellerunit, mistlampen indien nog intakt, net als de GLT gril, eventueel de zwarte hemel / interieur, bumper in kleur.
Dat was het wel?
- V300 register
- Verbannen
-
Zo ja, dan houd ik me aanbevolen voor die dingen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat er m.i. z?ker af moet is de aandrijflijn (torque-tube, koppelstuk, bak + diff), de voorpoten en het interieur.
overigens zou ik de reactiestang willen als deze nog recht is.
Andere delen van de voorophanging opzich ook wel zowel op de sloper als de 360 van mijzelf is dit allemaal vrij rot
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
Dan heb ik misschien interesse in 1 of meerdere deuren.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoe zit de torque tube aan het blok vast? De dempers zijn er al onderuit maar nog wel bij de auto. Auto staat op bokjes en kan niet meer rijden
alles moet dus op straat gebeuren. Hopen dat het een beetje droog blijft!
- V300 register
- Verbannen
-
je kunt ook het bellhouse losmaken, dan is het nog makkelijker om de motor recht naar boven te takelen.