Vlvo 340VAN zkt hlp
- V300 register
- Verbannen
-
De buitenkant moet eigenlijk eens grondig aangepakt worden, er zit wat roest op, ook op de velgen, en vooral de deuk zou weggewerkt moeten worden, maar ja.. ???..
Hoe kom je aan raamrubbers? Want ik ontdekte een plas water in de achterbak, en wat roestplekjes rondom het achterraam en het zijraam.
Wat echter (nog) een groter probleem is, is dat de auto soms niet meer start. Het lijkt het relais van de startmotor te zijn. Weet iemand of je alleen dit relais kunt vervangen, of moet ik dan een hele nieuwe startmotor?
Ook de uitlaat rammelt. Dit is eerder goedkoop gefixt door wat laswerk, maar denk dat er nu toch wat meer aan moet gebeuren.
Mijn vraag is ook, hoe lang houd het bakkie het nog vol, en wat voor gebreken kan ik binnenkort nog meer verwachten (km stand is zo'n 60.000)?
Misschien heeft iemand ook zin om te klussen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn binnenkort 2 sleuteldagen: De genoemde, in Ermelo, en een week later (9 oktober) in Leidschendam. Meedoen is voorbehouden aan leden, maar wellicht valt er iets te regelen dat je even langs kan komen zodat er een TC-lid een rondje om je VAN kan lopen? (en anders lid worden, van die 32,50 per jaar word je ook niet echt arm en ik dacht dat het lidmaatschap voor het resterende deel van het lopende jaar al een stuk lager was? Kevin?)
(ps. lid worden heeft niet alleen kosten, maar ook (vooral!!!) voordelen. Zoals toegang tot het ledenmenu met technische info en toegang tot sleuteldagen, waar je al dan niet onder begeleiding zelf aan je auto kan (leren) klussen. Scheelt best op onderhoud, als je zelf je beurtjes kan doen bijv.)
- V300 register
- Verbannen
-
Kleine poging:
boomroosvis;156245 schreef : De buitenkant moet eigenlijk eens grondig aangepakt worden, er zit wat roest op, ook op de velgen, en vooral de deuk zou weggewerkt moeten worden, maar ja.. ???.. Wil je het pro gedaan hebben of wil je het gewoon weg hebben? In het 1e geval, sparren dus
Anders met de slijper en staalborstel de roest wegslijpen en zelf overspuiten, waarschijnlijk iets goedkoper
Hoe kom je aan raamrubbers? Want ik ontdekte een plas water in de achterbak, en wat roestplekjes rondom het achterraam en het zijraam.Raamrubbers van de achterruit? Van een sloper aftrekken Roestplekjes zelfde als hierboven, roestgaten = lassen
Wat echter (nog) een groter probleem is, is dat de auto soms niet meer start. Het lijkt het relais van de startmotor te zijn. Weet iemand of je alleen dit relais kunt vervangen, of moet ik dan een hele nieuwe startmotor? Een middagje Erik kan wonderen doen, maar wat meer symptomen kan het voor in een topic wat helderder makenDan wel eerst clublid worden!
Ook de uitlaat rammelt. Dit is eerder goedkoop gefixt door wat laswerk, maar denk dat er nu toch wat meer aan moet gebeuren. waardoor rammelt hij, een gat of hangt hij los?
Mijn vraag is ook, hoe lang houd het bakkie het nog vol, en wat voor gebreken kan ik binnenkort nog meer verwachten (km stand is zo'n 60.000)? Hij houdt het zolang jij hem houdt :y:
Misschien heeft iemand ook zin om te klussen?(edit: of misschien is dit iets voor de sleuteldag in ermelo?)Sleuteldag is vooral technisch, geen plaatwerk, dus neem een nieuwe startmotor mee en je hebt al een probleem minder:D
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
boomroosvis;156245 schreef : Hoe kom je aan raamrubbers? Want ik ontdekte een plas water in de achterbak, en wat roestplekjes rondom het achterraam en het zijraam.
Kijk eens bij de scharnieren van de achterklep. Bij mij was ie daar ook aan het lekken. Kwam door allerlei prut die zich daar in de loop van de jaren verzameld had, en waardoor het water niet wegkon. Je moest er een emmer onderzetten bij wijze van spreken. Prut weggehaald, lekkage over. Kleine kans dat het bij jou daar ook aan ligt, maar even controleren is zo gedaan.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;156267 schreef : Waar woon je, Roos? Nijmeguh! Dus Ermelo is dichterbij.
Er zijn binnenkort 2 sleuteldagen: De genoemde, in Ermelo, en een week later (9 oktober) in Leidschendam. Meedoen is voorbehouden aan leden, maar wellicht valt er iets te regelen dat je even langs kan komen zodat er een TC-lid een rondje om je VAN kan lopen? (en anders lid worden, van die 32,50 per jaar word je ook niet echt arm en ik dacht dat het lidmaatschap voor het resterende deel van het lopende jaar al een stuk lager was? Kevin?)
(ps. lid worden heeft niet alleen kosten, maar ook (vooral!!!) voordelen. Zoals toegang tot het ledenmenu met technische info en toegang tot sleuteldagen, waar je al dan niet onder begeleiding zelf aan je auto kan (leren) klussen. Scheelt best op onderhoud, als je zelf je beurtjes kan doen bijv.)
Als ik naar zo'n dag of ander evenement kom, word ik sowieso lid.