Het WEBSITE update topic!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2019 16:33 #981059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!

Een ander ideetje daarvoor; alles laten staan en met een paar man een middag kentekens natrekken?
Als een auto gedemonteerd staat kan het vinkje "in het clubregister" sowieso uitgezet worden. Als een auto na het toevoegen aan het clubregister is overgeschreven op een andere eigenaar ook.
Voor de auto's waar "in het clubregister" niet staat aangevinkt boeit het niet zoveel. Dat zijn auto's die mensen hebben gehad maar niet meer in bezit zijn. Leuk om te zien, maar telt niet meer mee.

Misschien kunnen wij daar eens voor gaan zitten? Dit is leuk om te doen. Ik ben nu ook bezig met de opendata van de RDW. Maar dat is nogal een werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2019 16:45 #981060 door V300 register

VolvoDordt;253572 schreef : Misschien kunnen wij daar eens voor gaan zitten? Dit is leuk om te doen. Ik ben nu ook bezig met de opendata van de RDW. Maar dat is nogal een werk.

Goed idee :y: :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2019 17:46 #981066 door V300 register

General Custom;253573 schreef : Goed idee :y: :yesyes:

leuk, gaan we doen. Er moet echt een werk gemaakt worden. Dan kunnen we goed inventariseren wat er binnen de club is en wat niet. Ook naar APK datums kijken, zo kunnen we meer auto's redden.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
10-03-2019 21:59 #981076 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het WEBSITE update topic!

AvdAkker;253558 schreef : Dat is denk ik wel een wezenlijk groot probleem, als je het vergelijk maakt naar het volvo300mania forum was dat ook een relatief levendig forum, totdat de admin uit het niets het forum een week of 8 uit de lucht haalde voor een update; in die tijd zijn alle engelsen overgeswitcht naar de facebook groep en dat is heel leuk, totdat je merkt dat er elke week dezelfde vragen gesteld worden en de zoekfunctie in zo'n FB groep niet werkt/niet bestaat. Het V3M forum ondertussen, moet het doen met ±2 posts per maand..

Indien je alle posts/info van het huidige forum niet kan migreren naar het nieuwe, verdwijnt in weze je zoekhistorie/functie; een oud forum archiveren is leuk, maar in oude data terugzoeken is iets wat iedereen overslaat. (het oude-oude forum (ja er was er ook een voor deze) gebruikt ook niemand meer)

Kevin;253568 schreef : Spijker op z'n kop Anjo, mijn voorkeur zou dan ook zijn in te kijken of we het huidige forum kunnen updaten of op een of andere manier migreren.

Ik kende dit vorbeeld niet, maar het is wel de reden waarom ik het vroeg. En te grote overgang, waarbij historie weg lijkt te zijn, kan de doodssteek zijn voor een leuk forum.
Ik ben geen web-techneut, maar het is toch van een database naar een database. Probleem zit wrs in de data structuur.

Welke forum software/engine/systeem is het nu, en welke wordt het straks? Met die info kan het een leuk thema zijn voor een avondje surfen...

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2019 13:33 #981082 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het WEBSITE update topic!
Forum draait nu op Vbulletin, en de nieuwe lijkt te draaien onder wordpress maar mogelijk met een plugin, daar kan Niene vast uitsluitsel over geven.

Lastige is dat overzetten naar elke forum in principe mogelijk is, wat jij zegt in theorie is het van DB A -> DB B maar de structuur etc. maken het lastig en tijdrovend en kostbaar!

• Albert Jan Algera (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2019 17:34 #981089 door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Het WEBSITE update topic!
Website ziet er netjes uit! Is er een realistische datum wanneer hierop wordt overgestapt. Dan wacht ik nog even met mijn profiel hier bijwerken.

• Niene Boeijen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2019 17:53 #981091 door Niene Boeijen
Beantwoord door Niene Boeijen in topic Het WEBSITE update topic!
Het forum gedeelte van WordPress is nu erg mager. Waarschijnlijk wel uit te breiden maar de vraag is of je dan niet alle historie kwijt raakt en hoeveel werk je je op de hals haalt..
Ik ken het huidige systeem niet. Maar mijn vraag is of we het huidig forum niet gewoon kunnen behouden? Misschien gewoon even opknappen qua uiterlijk, maar als het voldoet aan de technische eisen, waarom dan overstappen?

Binnenkort zitten we samen met een groepje die gaan kijken naar de technische status van alles. Laat me een berichtje achter als je hier bij wilt aansluiten. Gaat over de technische infrastructuur, niet de inhoud.

Invullen profiel of auto's opschonen heeft nu nog geen zin! Dit is een demo. Wel mooi om al jullie enthousiasme te zien!! Maar nog even geduld. Als we echt live zijn kunnen we ons uitleven met foto's etc. :)

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
11-03-2019 20:42 #981094 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het WEBSITE update topic!

Kevin;253595 schreef : Forum draait nu op Vbulletin, en de nieuwe lijkt te draaien onder wordpress maar mogelijk met een plugin, daar kan Niene vast uitsluitsel over geven.

Lastige is dat overzetten naar elke forum in principe mogelijk is, wat jij zegt in theorie is het van DB A -> DB B maar de structuur etc. maken het lastig en tijdrovend en kostbaar!

NieneB;253604 schreef : Het forum gedeelte van WordPress is nu erg mager. Waarschijnlijk wel uit te breiden maar de vraag is of je dan niet alle historie kwijt raakt en hoeveel werk je je op de hals haalt..
Ik ken het huidige systeem niet. Maar mijn vraag is of we het huidig forum niet gewoon kunnen behouden? Misschien gewoon even opknappen qua uiterlijk, maar als het voldoet aan de technische eisen, waarom dan overstappen?

Binnenkort zitten we samen met een groepje die gaan kijken naar de technische status van alles. Laat me een berichtje achter als je hier bij wilt aansluiten. Gaat over de technische infrastructuur, niet de inhoud.

Invullen profiel of auto's opschonen heeft nu nog geen zin! Dit is een demo. Wel mooi om al jullie enthousiasme te zien!! Maar nog even geduld. Als we echt live zijn kunnen we ons uitleven met foto's etc. :)

5 minuten google en dit gevonden:
nl.wordpress.org/plugins/cms2cms-vbulletin-to-wp-migration/
maar als ik me goed herinner is er veel 'customized' aan het forum, dat stond eerdere updates al eens in de weg men ik. Dan wordt dit mogelijk ook niet plug&pray...

Even iets verder denkend: je zit mogelijk niet vast aan BBpress of WP voor het forum, kan ook los draaien, doet het nu ook al toch?
Dan is er wellicht wel een mouw aan te passen.
Lijkt me hartstikke leuk en leerzaam om aan te sluiten bi dit groeje, maar tijd is (alweer/nog steeds) de spelbreker. Dat is er gewoon te weinig, en om dus nog meer toe te zeggen gaat hem niet worden, helaas.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2019 23:39 #981096 door V300 register
Ik heb in het verleden webshops gebouwd met Wordpress en ben hier toen gauw vanaf gestapt, want als je iets net even anders wil dan de standaard loop je gauw tegen dingen aan. En het was best een zwaar pakket.

Misschien is dit ook een goede opvolger voor de forum software: fluxbb.org/
Heb ik goede ervaringen mee elders en het is open source:

FluxBB is a fork of PunBB, which was created by Rickard Andersson. In 2007, PunBB was sold to a commercial company. Development continued under the direction of Rickard until April 2008. At that time, Rickard announced he would be ceasing his active involvement with the project.
In light of the changed circumstances the remaining members of the development team decided they needed to exert more control over the direction of the project which meant the only option was to fork the project; that is when FluxBB was born.

En er wordt heel actief in ontwikkeld. Sterker nog de opvolger is ook al in volle gang: flarum.org/

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2019 08:23 #981100 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het WEBSITE update topic!

NieneB;253604 schreef : Het forum gedeelte van WordPress is nu erg mager. Waarschijnlijk wel uit te breiden maar de vraag is of je dan niet alle historie kwijt raakt en hoeveel werk je je op de hals haalt..

Precies dat zou mijn voorkeur ook zijn, er zijn veel modificaties in dit forum gedaan die het mogelijk ook lastig maken om het te migreren naar een ander pakket. Nog los van dat Wordpress in mijn ogen niet bedoelt is als forum, heb er wat ervaring mee op internationaal niveau en we zijn heel snel overgestapt naar phpBB vooral omdat je in wordpress zo beperkt bent en eigenlijk functies wilt hebben die je dan zelf weer moet gaan creëren.

Wat mij betreft is dus inderdaad de beste optie dit forum behouden, maar wel updaten en dan zijn er 2 opties:
1. Migreren naar een opensource forum waarbij de berichten overgezet kunnen worden, er zijn er een paar waarbij het mogelijk is de data te migreren maar daar heb je nog wel je handen aan vol
2. Nieuwe licentie van Vbulletin kopen en dit forum upgraden naar de nieuwste versie zodat hij ook smartphone proef wordt. En dan de skin een beetje in lijn zetten met de nieuwe website. Daarbij moeten we dan wel even kijken naar alle mods die o.a. door Wouter zijn gedaan met de Volvo V in het overzicht bijvoorbeeld.

Optie 2 is kostentechnisch wat duurder, maar als ik het zo inschat wel de mogelijkheid waar de minste uurtjes in gaan zitten. Daarbij is Vbulletin serieus goed ondersteunde software immers draait de forum al jaren maar dan ook echt jaren zonder serieuze problemen dus het heeft zich ook wel bewezen.

BartJu;253608 schreef : Even iets verder denkend: je zit mogelijk niet vast aan BBpress of WP voor het forum, kan ook los draaien, doet het nu ook al toch?
Dan is er wellicht wel een mouw aan te passen.
Lijkt me hartstikke leuk en leerzaam om aan te sluiten bi dit groeje, maar tijd is (alweer/nog steeds) de spelbreker. Dat is er gewoon te weinig, en om dus nog meer toe te zeggen gaat hem niet worden, helaas.

Klopt, WP is niet bedoelt als forum maar als blog ik heb hele slechte ervaringen met een forum in WP dus wat mij betreft geen goede optie, sowieso voor de migratie is dat een drama, zo'n plugin is leuk maar ik vrees dat hij zich gaat stuk bijten op ons uitgebreide en aangepaste forum.

Forum draait nu inderdaad los, zie ook mijn bovenstaande reactie op Niene haar bericht. En wat jij al zegt de handjes van onze club en benodigde tijd hiervoor zijn beperkt dus ik zou opteren voor optie 2. Maar dan loop ik als op de muziek vooruit, overleg moet nog plaats vinden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC