Volvo 1400 blokkie in een bootje bouwen!!!
- V300 register
- Verbannen
-

Kan hem mooi in de lengte inbouwen, op de as moet je prima een schroefas kunnen maken, alleen even kijken of er vertraging opmoet i.v.m. het hoge aantal toeren wat op de schroef zal komen. Koeling is gewoon te doen met de radiateur met een goede luchtinlaat en een extra fan. Zit alleen even over die koppeling na te denken omdat je in een bootje meestal ??n regalateur hebt voor vooruit/achteruit. iemand nog leuke suggesties???:groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Waarom zou je een 1400 8v carburateur blokje uit max '91 (dus zeg maar, oud) pakken als je ook een 1800 16V multipoint kan krijgen? Zuiniger, meer power.
Wat betreft de koppeling enzo: Daar hebben ze op schepen dus inderdaad aparte koppelingen voor, kan je zo kopen. Dat heten keerkoppelingen, die regelen ook gelijk de achteruit voor je. Niet gaan lopen sukkelen met auto-onderdelen als het makkelijker met boot-onderdelen kan.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
WBT een boot met een motor er in nemen: dat is de makkelijkste maar saaiste weg idd. Maar om nou omwille van de lol het wiel opnieuw uit te vinden wat betreft de koppeling enzo... kweenie. Ik denk dat ik toch ergens een keerkoppeling vandaan zou regelen.
Regelaar om de motor op constant toerental te houden krijg je als het goed is gewoon bij de keerkoppeling, die bediening is gecombineerd (bij de systemen die ik heb gezien althans...)
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;153643 schreef : Ik zou de boekjes van 'De Kameleon' lezen, daar kun je een hoop informatie uithalen
Gnagna, de meeste heb ik allang gelezen hoor, een must voor ieder kind!! Was trouwens een Citro?n!

- V300 register
- Verbannen
-
B230 is gewoon oordegelijk. By the way: De Volvo Penta blokken zijn eigenlijk identiek aan de red-blocks alleen dan met een met een andere krukas (2,5 liter), zuigers en andere nokkenas.
Als ik me niet vergis kun je het toerental 1 op 1 over brengen naar een schroef. Maar dit is natuurlijk volledig afhankelijk van de spoed, diameter en raakvlak van de schroef.
Ofwel: een blokje inbouwen is zo gepiept, maar dan nog de ideale schroef vinden voor DAT blok in DIE boot........da's lastiger.
- V300 register
- Verbannen
-