Laatste 340 onder de hamer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2010 12:10 #835238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laatste 340 onder de hamer
Wat is er anders aan een witte full option 1.4 vario MK3 en de laatste mk3 1.4 vario full options (wit geloof ik) die van de band af gerold is?

Bij een eerste kan ik me nog wat voorstellen, daar is alles mee begonnen, maar de laatste? Nop, ik niet. Die is naar mijn idee alleen interessant naast de 1e in een museum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2010 12:44 #835241 door V300 register

huysmans;147180 schreef : Bij een eerste kan ik me nog wat voorstellen, daar is alles mee begonnen, maar de laatste? Nop, ik niet. Die is naar mijn idee alleen interessant naast de 1e in een museum.

Gewoon naast de 1.000.000ste 300 zetten in het DAF-museum. Het was tenslotte de laatste variomatic die gebouwd is...:yesyes:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 00:17 #835700 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Laatste 340 onder de hamer
Prachtig verhaal. Iets voor de volvoice met foto's en achtergronden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 00:42 #835706 door V300 register
<<anders had Born al zelf een museum gestart met de dafjes, nederlandse volvo's en wat er al niet meer gemaakt is.>>
Zat ooit in de pen waren persberichten over maar bleek even later toch teveel luxe voor het zieltogende Nepcar.

Dat ding hoort inderdaad gewoon in het daf museum bij die andere twee dafs 77. misschien dat de veiler daar rekening mee houdt, dat de fam van doorne wel weer budget zal uittrekken om hem aan te kopen voor het museum. Onee er staat alleen ovlovdealers mogen bieden - ja geen hond natuurlijk! Wat moeten die er nou mee. Verkopen als very low mileage occasion?

een beter bewijs dat de ''v300'' gewoon een daf is is er niet voor mij, ovlov wil er niks van weten. Flauw ze hebben er heel dik aan verdiend in Beesd, in de jaren 80 waren 3 op de 4 verkochte ovlovs hier een 300... dat heeft ze mooi door de crisis heen geholpen, met alleen die lilukke lompe tanks was dat vast niet zo gelopen...

maar goed dit is mijn persoonlijke frustratietje sedert 1975, neem me niet kwalijk.

Grom de pathologische dafpiloot.

PS he verhip hier staat die volvoice opmerking ook al onder, het is een actie!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-06-2010 07:38 #835709 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laatste 340 onder de hamer
Ja, de volgende Volvoice word een compleet boek, kan niet wachten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 08:11 #835713 door V300 register
mwa grom, ik ben toch wel blij met zo'n Volvo blok in m'n waggie.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 12:42 #835730 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Laatste 340 onder de hamer
Ik denk dat er toch enige duidelijkheid moet worden verschaft in het verhaal Volvo Nl en Volvo Car Corp.

Toen VCC in de jaren 70 Daf personenauto BV kocht werd deze samen met de NL importeur in Volvo Car BV ondergebracht. Later werden hier nog Volvo Cars Sint Truiden en Brabant Alucast aan toegevoegd.

Dit betekent dat alle prototypes en specials die in NL werden gebouwd eigendom waren van Volvo Car BV en niet van Volvo Car Corp.

Met het uiteenvallen van Nedcar (het vroegere Volvo Car BV) door de verkoop van Helmond en Born aan de Duitsers/Japanners werden de proto's dus eigendom van de Nederlandse importeur, het enig overblijvende restant van Volvo Car BV. Hierdoor hebben we als club de afgelopen jaren al die fantastische 300's (cabrio, estate,..) kunnen lenen.

Volvo Car Corp, met daaronder het Volvo museum, is dus op geen enkel ogenblik eigenaar geweest van deze 340 waar hier nu alles om draait. Nedcar heeft het bij de splitsing wel voor elkaar gekregen dat de DAF archieven aan het DAF museum zijn geschonken, de Volvo archieven zijn in enkele containers naar Zweden vertrokken.

Dat de importeur nu besluit voor liefdadigheid deze toch wel bijzondere auto te verkopen moeten we toejuichen, voor hetzelfde geld hadden ze ervoor kunnen kiezen de 340 in de pers te steken. Nu blijft de auto tenminste bewaard in NL!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2010 21:50 #835982 door V300 register
Auto is verkocht aan een dealer (eigenaar) voor iets van EUR. 7400,-

Veel geld, maar waarschijnlijk zal ie hem als liefhebber zelf willen bewaren. In ieder geval hoef je met dat bedrag niet bang te zijn dat ie hem voor de handel heeft gekocht. En dat is positief! :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2010 11:56 #836142 door V300 register
Prachtige auto. Gelukkig is ie zo te horen in goede handen terecht gekomen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 00:04 #836273 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Laatste 340 onder de hamer
:pics:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC