Aanschaf 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2010 20:11 #630123 door V300 register
Aanschaf 360 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,
Ik zit te twijfelen, ik ben nu 17, volgend jaar (pas) 18. Ik wil voordol mijn oude liefde, een 360 aanschaffen. Als ik hem nu koop, kan ik hem een jaar schorsen en mankementen opknappen, maar is het verantwoord (en nu denk ik motorisch) dat de auto een jaar stil staat en wel kleine stukjes rijdt?

Zeggen jullie wacht nog even met de aanschaf, of kan ik het best doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 20:58 #826391 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aanschaf 360
liever compleet stil laten staan als af en toe kleine stukjes rijden; maar toch, ik zou gewoon wachten met aanschaf en alvast als een gek gaan sparen; dan kun je of direct een mooi exemplaar kopen (of importeren) of een iets gehavend exemplaar wat goedkoper kopen en die gelijk goed aanpakken:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 21:15 #826393 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aanschaf 360
Als je hem nu nog niet nodig hebt zou ik gewoon nog even wachten en sparen tot je ideale auto voorbijkomt. Er verschijnen niet dagelijks nieuwe 360's te koop, maar zo af en toe komt er nog een pareltje voorbij (ik heb er ??n!).
Als je er nu een koopt die wel redelijk naar je zin is, maar niet helemaal heb je daar straks enorm veel spijt van als 3 weken later de perfecte auto te koop komt. Daar heb ik ervaring mee... :D
Je kunt nu alvast wel wat leuke opties en zeldzame onderdelen en plaatwerk verzamelen als je ze tegenkomt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 21:22 #826396 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aanschaf 360
Hoi Ysbrand,

Ik herken je verhaal helemaal!
Toen ik 15 was kocht ik mijn eerste auto voor 350 euro (inclusief een vol jaar apk :D ), een 343 uit 1980. Ik wilde deze gaan opknappen en op m'n 18e mee gaan rijden.

Van het een kwam het ander en na een andere 343 en n?g een 343 (ditmaal een 2-liter) ben ik januari vorig jaar uitgekomen bij een 345 2-liter. Ik had toen al wat ervaring met de 300-serie en wist wat ik kon verwachten en hoeveel werk het zou zijn, maar daar vergis je je in.

Daarnaast is een auto opknappen altijd duurder dan je denkt. Je wilt het graag meteen goed aanpakken en daar moet je nu eenmaal voor betalen. Schorsen en opknappen kan wel, maar dan moet je wel de ruimte maken en je kunt er dan ook niet mee rijden.

Ik heb mijn auto's altijd in een stalling gehad en in de schoolvakanties haalde ik hem eruit. Dan maakten we er een goede rit mee (minstens 30 km, om de motor soepel te houden) en kon ik er wat aan werken.
Met mijn huidige 345 ben ik 'terug bij af', d.w.z. ik heb een hoop geld uitgegeven en ben geen meter opgeschoten, behalve het feit dat ik een ontzettend harde auto heb (al ziet 'ie er niet uit, maar goed) met een 2-liter motor.
Maar heb ik spijt van dit alles? Nee, absoluut niet! Ik heb ontzettend veel geleerd, zowel van autotechniek en plaatwerk tot verantwoord omgaan met dingen. Daarnaast staat het goed op je CV (echt, ik heb er nu al twee keer voordeel van gehad!).

Als je graag meteen wilt rijden zonder er werk aan te hebben kun je beter gaan sparen voor een goed exemplaar, als je graag de kosten wil spreiden, wat wil leren, ervaring wil opdoen en vooral heel veel plezier en eer van je werk wil hebben, moet je er nu een kopen.

Ik kan het je echt aanraden!

Edit: deze zomer hoop ik 'm rijklaar te hebben, over twee maanden ben ik bezig met rijles als het goed is en begin juli hoop ik mijn rijbewijs te hebben (spoedcursus, ik heb er lang op gewacht dus nu wil ik 'm ook zo snel mogelijk hebben).

Met deze 345 heb ik nu trouwens al zoveel gehad en gedaan dat ik 'm niet meer weg kan doen. Alles wat ik er nu in stop zie ik echt als investering voor de (/een probleemloze) toekomst, de auto knapt ook zienderogen op de laatste tijd. Je moet er alleen de tijd en wil voor nemen/hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 19:06 #826496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanschaf 360

Ysbrand;140519 schreef : Zeggen jullie wacht nog even met de aanschaf, of kan ik het best doen?

Dat ligt er aan, wat is je plan, wil je veel leren over de auto en die kennis rustig opbouwen, dan is nu kopen en gaan sleutelen een goed idee. Heb je echter speciale wensen dan zou ik beginnen met uitkijken naar 'de ideale' wagen en toehappen zodra je 'm tegenkomt. Een jaar stilstaan is geen probleem en als je een wagen koopt die toch al een tijd stilstaat is het zelfs beter. (Heb je de tijd het achterstallig onderhoud door de voorgaande stilsta periode aan te pakken)

Ook bij deze wagens is uitkijken naar een harde body meer dan de moeite waard. Laat je niet tegenhouden door technische problemen, maar bodywerk zou ik voor oppassen als je niet van plan bent goed te leren lassen. (ben je dat wel van plan... leef je helemaal uit op de wagen, dan hoef je je nergens voor te laten afschrikken :) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2010 14:59 #834339 door V300 register

Bodejodel;140525 schreef : maar zo af en toe komt er nog een pareltje voorbij (ik heb er ??n!).

Inprinciepe heb ik een parel gekocht ! :w00t:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2010 15:08 #834340 door V300 register
oww spannend!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 16:58 #834351 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Aanschaf 360
Dit goede bericht schreeuwt om foto's! :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 21:17 #834361 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aanschaf 360

Kevin;146273 schreef : Dit goede bericht schreeuw om foto's! :)

IK OOK! :+
Ik ben wel benieuwd naar dat pareltje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2010 22:05 #834365 door V300 register
Is ie rood?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC