Gezinsuitbreiding

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 16:24 #629923 door V300 register
Gezinsuitbreiding is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen.
Ik heb zelf pas krap een jaar m'n rijbewijs, mijn vrouw gelukkig al langer en wij rijden al een aantal jaar een VW polo uit 92. Een fantastisch autootje, maar aangezien wij gezinsuitbreiding krijgen is een 2e auto voor ons een must geworden (dubbele gezingsuitbreiding). Oorspronkelijk was mijn idee om puur een goedkoop autootje aan te schaffen en deze helemaal af te rijden. Maar zoekende in de 'goedkopere' prijsklassen kwam de 340 een aantal maal omhoog.
Nu hebben mijn ouders tijdens mijn jeugd twee 340's en ??n 360 'versleten'.
Ik ben op het internet een beetje gaan rondneuzen... en weer helemaal opnieuw verliefd geworden!!
Mijn keus is duidelijk, het wordt een 340!
Nu heb ik er al een aantal op het oog, maar ben altijd bang om een verkeerde keus te maken. Ook al goedkoop, het blijft een flinke investering.
Ik kijk o.a. naar:
link.marktplaats.nl/318067883
link.marktplaats.nl/318915549
www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...ijst=RL&o_id=6703557
Het is een automaat en twee hancgeschakeld. Nu lijkt de variomatic mij erg grappig en het is waarschijnlijk ook ehm... lekker makkelijk. Maar ik ben geen ster in onderhoud, (wil ik wel graag leren als ik een 340 heb) dus vraag me af hoe betrouwbaar is de automaat?
En ook heb ik gehoord dat je met een automaat geen karretje/caravan kan trekken, terwijl de 340 toch juist zo bekend stond om zijn trekkracht.
vragen, vragen...
Ik weet niet nu 'off topic' ben, of verkeerde vragen stel, maar het gaat me er om dat ik h??l graag een 340 wil, maar geen kat in de zak wil kopen...
Ik ben bijvoorbeeld zo iemand die Jetcars heeft gebeld n.a.v. hun 340 voor ?250,-... tot dat ik het opvallende advertentieforum heb gelezen. Bedankt daarvoor!!

Met bijzonder enthousiaste volvo 340 groet,
Ronald van der Zwan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 16:39 #816632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gezinsuitbreiding
Hallo Ronald,

Leuk dat je een 340 wil gaan kopen. Ik zou als ik jou was gaan voor de 340 blueline van autotrack. Deze heeft 5 deuren en is lekker praktisch met het in en uitladen van kids... Ook heeft deze 5 versnellingen en dat vergt minder onderhoud en rijd lekkerder op de snelweg. Minder lawaai!

Ik zie wel dat dat motorblok wat meer km's heeft gelopen, maar je kunt ook zo denken een auto die altijd lekker veel heeft gereden is goed ingelopen! ;) zo'n motortje kan makkelijk 3 ton draaien.

Succes!

Grt No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 18:06 #816638 door V300 register
Misschien is het een optie dat iemand van het forum met je mee gaat kijken. In het noorden zitten ook mensen met verstand van vario's. Caravan trekken is helemaal geen probleem. Hoe kom je daarbij?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 19:48 #816640 door V300 register
Goed idee, zo'n 340 als 2e wagen. Wij hadden 'm gekocht (en een onderdelen wagen) voor m'n vrouw zodat zij er in kon gaan rijden, maar het rijbewijs wilde niet lukken bij haar, zodat ik nu de bereider ben als m'n dagelijkse wagen (een 740 station) niet wil. (of m'n linker knie loopt te zeuren)

De 1e advertentie ben je te laat voor zag ik net, die is al weg, ik zou de 2e wel een leuke vinden, maar die versie (de mk2, al is ie in de mk3 tijd op kenteken gezet) is m'n favoriet, dus ik ben wat bevooroordeeld. Gezien de gezinsuitbreiding zou ik minimaal 4 deuren adviseren, al is 5 vanwege de kinderwagen vast handiger. (geen ervaring mee, kinderwagens, anders dan er +- 37 jaar geleden in gelegen te hebben ;D) Let op gordels achter, iets met de regel dat geen kind meer vervoert mag worden zonder een gordel. Zijn ze niet aanwezig, vraag (hier) na of iemand nog een setje heeft, zodat je ze kan inbouwen.

Kijk bij deze wagens naar roest (voorbalk/parafan zijn niet al te standaard plekken buiten de 3 serie), onderhoud (de vario heeft een koppeling die afgesteld moet worden... net als de vario zelf overigens) en of ie geheel naar wens is. Ik weet niet hoe handig je zelf bent of wil worden en hoe snel de wagen nodig gaat zijn. Ik zou aanraden er een aantal te bekijken en binnen de club te vragen om hulp/proefritten in wagens die goed zijn. Er zullen zat liefhebbers zijn die je willen hebben, die hebben wij toe ook gevonden. ;)

Lage km standen zijn bij alle wagens leuk, maar na 20-25 jaar mag je er vanuit gaan dat er toch onderhoudt aan komt. (Helemaal als ze 'na overlijden van opa' al een paar jaar gestald staan)

Als je ze vertroeteld zijn het hele dankbare wagentjes... wij hopen, over 30 jaar, onze oude dag met deze wagen(s) in te gaan en ze dan de naam van 'opa bakkies' eer aan te doen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 00:31 #816665 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gezinsuitbreiding
Kijk ook in de onderschriften die diverse clubleden op het forum hebben staan

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 10:46 #816672 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Gezinsuitbreiding
Oftewel, kijk vooral in het onderschrift van bovenstaande persoon... :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC