Cw-waarde 300-serie

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2010 11:18 #812127 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Cw-waarde 300-serie
en dan te bedenken dat die 0,42 van de 343 al een sterke verbetering t.o.v. het prototype was..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 17:43 #812256 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cw-waarde 300-serie
Met een berekening kwam ik op 0,43 uit voor m'n 345. Kan aardig kloppen dus.

Heb ik de maten, topsnelheid en vermogens toch aardig kloppend weten te krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2010 18:08 #812259 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Cw-waarde 300-serie
Wat heb je gemeten als 0-100 tijd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 19:02 #812269 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cw-waarde 300-serie
Eh? Die tijd heb je niet nodig, althans niet met de formule die ik gebruik.

Ik gebruik de topsnelheid (m/s).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2010 19:04 #812270 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Cw-waarde 300-serie
Ow er stond me iets bij dat je die een keer ging meten..
Toen vroeg je nog hoelang het duurde voordat de moter (olie) op temperatuur was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 19:11 #812271 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cw-waarde 300-serie
Klopt, dat was een andere methode. Aan de hand van de acceleratie wilden we het effectieve vermogen berekenen, en a.d.h.v. daarvan de theoretische maximum acceleratie. De praktische wisten we al en 't verschil is weerstand.

Uiteindelijk veel simpeler gedaan: 50 gaan rijden, dan in z'n vrij en gewoon laten uitrollen.

Waarom we daar niet eerder op gekomen zijn... :humor:

't Onderwerp is trouwens luchtweerstand. Geloof 't of niet, maar d'r zit nu al een uurtje of 70 in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2010 19:14 #812272 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Cw-waarde 300-serie
70 uur, dat is genoeg! Met een hoop gesjoemel kwam ik aan 30 uur (8 uur zoeken onderwerp :f)

lijkt me wel een interessant onderwerp Joost!

Ik had het over de stirlingmotor . Die hadden ze toevallig nog op school liggen, nadat wij hem 1 keer goed warm hadden gestookt vloog die helemaal uit elkaar :D

Engine blow up :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2010 13:05 #812299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Cw-waarde 300-serie

volvofiel;130858 schreef : Klopt, dat was een andere methode. Aan de hand van de acceleratie wilden we het effectieve vermogen berekenen, en a.d.h.v. daarvan de theoretische maximum acceleratie. De praktische wisten we al en 't verschil is weerstand.

Uiteindelijk veel simpeler gedaan: 50 gaan rijden, dan in z'n vrij en gewoon laten uitrollen.

Waarom we daar niet eerder op gekomen zijn... :humor:

't Onderwerp is trouwens luchtweerstand. Geloof 't of niet, maar d'r zit nu al een uurtje of 70 in.


Heb je ook nog iets met de rolweerstand gedaan? Windsnelheid en richting zijn ook erg belangrijk. Helling v/d weg etc.

Leuk onderwerp trouwens!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 17:30 #812306 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cw-waarde 300-serie
Zeker!

Rolweerstand op 0,15N per kg gehouden (en vervolgens eerst de totale rolweerstand, dat vermenigvuldigen met de topsnelheid, dan omrekenen naar vermogen en vervolgens van het motorvermogen aftrekken).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD