Cw-waarde 300-serie
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Heb ik de maten, topsnelheid en vermogens toch aardig kloppend weten te krijgen!
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik gebruik de topsnelheid (m/s).
- Mark Smeets
- Moderator
-
Toen vroeg je nog hoelang het duurde voordat de moter (olie) op temperatuur was.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk veel simpeler gedaan: 50 gaan rijden, dan in z'n vrij en gewoon laten uitrollen.
Waarom we daar niet eerder op gekomen zijn... :humor:
't Onderwerp is trouwens luchtweerstand. Geloof 't of niet, maar d'r zit nu al een uurtje of 70 in.
- Mark Smeets
- Moderator
-
lijkt me wel een interessant onderwerp Joost!
Ik had het over de stirlingmotor . Die hadden ze toevallig nog op school liggen, nadat wij hem 1 keer goed warm hadden gestookt vloog die helemaal uit elkaar

Engine blow up :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;130858 schreef : Klopt, dat was een andere methode. Aan de hand van de acceleratie wilden we het effectieve vermogen berekenen, en a.d.h.v. daarvan de theoretische maximum acceleratie. De praktische wisten we al en 't verschil is weerstand.
Uiteindelijk veel simpeler gedaan: 50 gaan rijden, dan in z'n vrij en gewoon laten uitrollen.
Waarom we daar niet eerder op gekomen zijn... :humor:
't Onderwerp is trouwens luchtweerstand. Geloof 't of niet, maar d'r zit nu al een uurtje of 70 in.
Heb je ook nog iets met de rolweerstand gedaan? Windsnelheid en richting zijn ook erg belangrijk. Helling v/d weg etc.
Leuk onderwerp trouwens!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Rolweerstand op 0,15N per kg gehouden (en vervolgens eerst de totale rolweerstand, dat vermenigvuldigen met de topsnelheid, dan omrekenen naar vermogen en vervolgens van het motorvermogen aftrekken).