En weer een nieuwe 340 rijder
- V300 register
- Verbannen
-
Als snel zag ik een Volvo 340 1.4DL CVT op internet staan. Na een belletje te hebben gedaan zijn we gaan kijken en hebben een testritje gemaakt.
Wat een gave auto zeg! Ik hou zelf altijd al wel van wat oudere auto's en eindelijk heb ik mijn vriendin ook zover gekregen dat ze een oude auto ook eens leuk vindt! :w00t:
Ik zal wat toelichting geven van de auto:
De auto is uit 1988 en wij zijn de 3e eigenaar. Auto is 17 jaar in het bezit van oudere mensen geweest en heeft de laatste jaren onder de carport gestaan.
144DKM
1.4 CVT
APK tot 9-2010 en voor maar ?400,-
Nu is mijn vraag, waar moet ik verder allemaal naar kijken voor onderhoud?
Qua roest valt het erg mee, uiteraard is de voorste rand onder de bumper begonnen met roesten. En langs de zijkanten heeft de auto ook wat kleine plekjes, echter verder helemaal niets!
Ik hoor graag jullie reacties en zal zsm even wat foto's plaatsen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Toffe wagen, mooie prijs. Fotootjes zijn welkom -> showroom-topic!
Makkelijk onderhoud: wanneer voor 't laatst olie, -filter, luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap & rotor vervangen? Als je het niet weet, gewoon de komende tijd gaan vervangen. Kosten zijn laag en de verbetering in rijgedrag is menig maal enorm te noemen.
CVT-koppeling afstellen, dat is iets wat vergeten wordt, ook omdat garages er geen verstand meer van hebben. Doorzoek eens wat topics, dan vind je heel wat ellende, maar ook de uitleg/oplossing. Binnenkort komen over de verschillende CVT-kwesties wat garagescenes, daar kun je heel wat van opsteken!
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;124654 schreef : Verder helemaal niets? Ik zou nog ff wachten met dit oordeel totdat je de onderkant hebt gezien en de binnenkanten van de schermen. Maar dat terzijde, daar hoef je voorlopig nog niks aan te doen. Zolang hij door de APK komt zonder laswerk dan is dat al mooi meegenomen. Ik ben nu eenmaal een pessimist als het om roest gaat.
Toffe wagen, mooie prijs. Fotootjes zijn welkom -> showroom-topic!
Makkelijk onderhoud: wanneer voor 't laatst olie, -filter, luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap & rotor vervangen? Als je het niet weet, gewoon de komende tijd gaan vervangen. Kosten zijn laag en de verbetering in rijgedrag is menig maal enorm te noemen.
CVT-koppeling afstellen, dat is iets wat vergeten wordt, ook omdat garages er geen verstand meer van hebben. Doorzoek eens wat topics, dan vind je heel wat ellende, maar ook de uitleg/oplossing. Binnenkort komen over de verschillende CVT-kwesties wat garagescenes, daar kun je heel wat van opsteken!
Heb de auto al op de brug gehad, inderdaad wat ik vergeten wat is het scherm r.a. maar inderdaad verder niet :nono:
Zojuist wat foto's gemaakt, zal wel even een post doen. Is het de bedoeling dat dit in een ander topic komt?
De CVT garagescenes zeg je? Wat houd dat in, komt dat gewoon op dit forum terug of zijn dit bijeenkomsten?
- V300 register
- Verbannen
-
Garagescene is een onderdeel van dit forum, iemand is bezig met een stap voor stap uitleg, met foto's voor CVT-issues. Sowieso is het forum nu al een bron van heel veel nuttige informatie.
Weinig roest dus, uitstekend!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;124661 schreef : Ook handig is deze pagina op de hoofdsite van de club:
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
Dat is zeker een interessante link! Die ga ik binnenkort eens in een weekend doortesten

Thanks!
- V300 register
- Verbannen
-
Hele mooie auto hoor!
Als je 1 keer aan de CVT verslingerd bent geraakt wil je nooit meer anders.
Vooral in de bergen en in de file is het een zegen.