Voertuiggegevens opvragen via de RDW

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 19:53 #629490 door V300 register
Voertuiggegevens opvragen via de RDW is gemaakt door V300 register
Ik wilde van een voertuig de gegevens opvragen.
Blijkt dat ze me de toegang tot deze dienst ontzegd hebben,
omdat ik te veel gegevens op had gevraagd. In de regels erna
wordt gesuggereerd dat ik een bedrijf run en dat de dienst
bedoeld is voor particulieren die slechts incidenteel gegevens
op willen vragen. Hieronder de exacte tekst.

De RDW heeft u de toegang tot deze dienst ontzegd, omdat is gebleken dat u grote hoeveelheden voertuiggegevens heeft opgevraagd. Deze dienst is alleen bedoeld voor particulieren die incidenteel voertuiggegevens willen opvragen. Voor bedrijven en instellingen heeft de RDW een zakelijke variant ontwikkeld waarmee tegen betaling grote hoeveelheden gegevens opgevraagd kunnen worden. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de RDW.

De RDW is wettelijk verplicht om onderscheid te maken tussen particulier en zakelijk gebruik.

a) Ik ben een particulier.
b) Wat is incidenteel gebruik?
c) Hoe haalt een overheidsdienst het in haar hoofd
zonder voorafgaande kennisgeving mij de toegang te ontzeggen?
d) Mag ik morgen nog wel over de A2 rijden? Van die weg maak ik
bijna dagelijks gebruik en als de overheid er zulke praktijken op nahoudt,
kan het zomaar voorkomen dat je ergens niet meer mag rijden omdat je
daar al te vaak geweest bent. Of morgen is Ned1 en RTL4 niet meer
voor U beschikbaar. Daar heeft U al te vaak naar gekeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 20:05 #799437 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voertuiggegevens opvragen via de RDW
Oh, nog zo'n dergelijk voorval? Ik ben dus blijkbaar niet de enige. Sinds dit weekend krijg ik ook zo'n bericht.

Ik moet zeggen dat kentekens opvragen bij de RDW de laatste tijd toch al moeilijker ging. Na twee of drie kentekens opgevraagd te hebben werd ik al uit het systeem gegooid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 20:07 #799438 door V300 register
Tja, ik heb hier geen last van, maar ik vraag hooguit 1-2 kentekens per maand op.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2009 20:17 #799440 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Voertuiggegevens opvragen via de RDW
Vaag... nog niet gezien. Ik zoek altijd regelmatig kentekens na. Soms zie je een exotische auto rijden en dan even kijken wat het is/was. Maar deblokkeren ze je weer na een tijdje of wat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 20:20 #799442 door V300 register

Kevin;120067 schreef : Vaag... nog niet gezien. Ik zoek altijd regelmatig kentekens na. Soms zie je een exotische auto rijden en dan even kijken wat het is/was. Maar deblokkeren ze je weer na een tijdje of wat?

Eerst werd het IP-adres tijdelijk geblokkeerd en kon je na een paar minuten weer een kenteken opvragen. Nu wordt het IP-adres permanent geblokkeerd. Dus een soort van "ban"...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2009 20:24 #799443 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voertuiggegevens opvragen via de RDW
info van het hoofdscherm waar je je kenteken intikt:

Voertuiggegevens online raadplegen
De RDW registreert APK-data, technische en andere gegevens van voertuigen. Op deze pagina kunt u - door het invoeren van uw kenteken in de gele 'kentekenplaat' onder aan de pagina - de gegevens van voertuigen met een Nederlands kenteken opvragen. Van alle beschikbare voertuiggegevens kunt u lezen wat de betekenis is. Hiervoor klikt u op de informatiebutton (vakje met i) ernaast.
Voor gegevens die door derden aan de RDW zijn geleverd neemt de RDW geen verantwoordelijkheid voor de juistheid. Deze gegevens zijn herkenbaar aan een vakje met een uitroepteken.
Deze dienst is alleen bedoeld voor particulier en niet voor zakelijk gebruik. De RDW is wettelijk verplicht om dit onderscheid te maken. Voor bedrijven en instellingen heeft de RDW een zakelijke variant ontwikkeld waarmee tegen betaling grote hoeveelheden gegevens opgevraagd kunnen worden. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de RDW.

Als blijkt dat u grote hoeveelheden gegevens via deze voor particulieren ontwikkelde dienst opvraagt, zal de RDW u de toegang tot deze dienst ontzeggen.

het is dus wel netjes aangekondigd/vermeld erg leuk allemaal maar het is weer typisch RDW, wat is een grote hoeveelheid gegevens (hoeveel per welke periode)? wordt er onderscheid gemaakt in de hoeveelheid verschillende kentekens of in hoevaak je de service gebruikt? etc..

ik zou er even een mailtje naar de rdw aan wagen Francois, je gebruikt de service niet zakelijk dus je hebt er gewoon recht op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 20:25 #799444 door V300 register
Ik heb al een boze reactie gestuurd en ge?ist dat ze mijn IP-adres deblokkeren. Anders maar eens de FEHAC of een politieke pro-auto
partij informeren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 20:52 #799445 door V300 register
kreeg er laatst ook melding van, toen ik een beetje aan het gokken was welk nummerbord ik nou precies moest hebben (meestal krijg je een opel of vw te zien als het net niet goed is maar kenteken nog wel bestaat :+ )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 21:28 #799451 door V300 register
hm voor taxaties gebruik ik dat ook altijd. mijn collega's ook - en wij werken bij 'n bedrijf. maar nog geen gezeik mee ghead..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 21:51 #799453 door V300 register
Aha, dus we zijn niet de enige...
Mij gebeurde het toevallig ook vandaag... kan mij niet herinderen dat ik ooit een kenteken opgevraagt heb. Wel heb ik vandeweek een aantal auto's geschorst online, kon er steeds 1 tegelijk aanvinken en moest dus zodoende steeds inloggen en elk voertuig apart bankieren. Errug handig

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC