modelchronologie: wat is waar?
- V300 register
- Verbannen
-
dat er vanaf juni 1981 een facelift is, met een gewijzigde grille, motorkap, koplampen en knipperlichten (repeaters opzij van het voorspatbord).
nu kreeg ik een plaatje onder ogen van een auto uit april '81, ook met de repeaters op de zijkanten van de voorschermen!!
er is dan volgens mij ofwel sprake van een foute chronologie ofwel van een gepimpt autootje..
wat is waar??
(gepimpt lijkt ie me gezien de historie van de betreffende auto niet te zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Modeljaar 1981 had al de nieuwe bumpers, maar die werden in juni 1981 (modeljaar 1982) weer gewijzigd.
De knipperlichten op de voorschermen is iets anders dan de knipperlichten naast de koplampen.
Wat is nu precies je vraag? Wat wanneer veranderd is?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
n.b.: wat is er aan de grille zelf gewijzigd m.i.v. juni 1981? (kan dat ik de plaatjes niet echt zien, de 'groene' laat zich niet vergroten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Nog opvallender waren de verschillen tussen deze 343, en een eerdere 343 van me (ook modeljaar 1981, maar bouwjaar oktober 1980). Je zou denken dat die twee identiek zijn aan elkaar, maar dat was dus niet zo.
Ook de auto die ik nu heb, een 345 (juni 1981, modeljaar 1981), is weer anders dan die twee 343's. Een soort middenmoot, een tussenmodelletje

Erg verwarrend.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
... en voor een leek "de enige"...antiekeradio;115254 schreef : dat is zo'n beetje DE grootste modelwijziging in de looptijd van de 300 serie geweest

Inderdaad, motorkap, voorschermen, koplampen, grille, voor bumper zijn n?t even anders... De "goedkope" modellen hadden deze tussenneus, de duurdere 16V's en Turbo's kregen toen al meteen de 940 neus.Erik;116937 schreef : Bij de 700 serie hebben ze ook een tussen model 89 tot aan ?92 gehad. Erg niet leuk dus: koplampen etc. allemaal anders.....