Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 16:53 #628869
door E. van Oostveen
Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren is gemaakt door E. van Oostveen
Beste mensen,
Ik heb veel nieuwe Volvo300 onderdelen liggen. Sommige zijn best wel bijzonder. Ik ben er erg zuinig op. Alles zal ik nooit zelf gebruiken. Echter verkopen vind ik zeer risicovol. Ik wil dan gewoon de zekerheid dat de onderdelen in een auto komen waar de eigenaar de museumwaarde van in ziet. Dat is niet gemakkelijk.
Als er een Volvo-museum zou zijn, zouden veel onderdelen daar een mooie plaats kunnen krijgen. Echter die is er niet. Het voor eeuwig bewaren zie ik ook niet zitten. Maar hoe krijg ik nu de garantie van eventuele kopers dat zij met de onderdelen voorzichtig omgaan, goed onderhouden en in goede staat behouden voor nu en voor toekomst en dat zij bij eventuele verkoop dit ook weer van de nieuwe eigenaren deze garantie krijgen?
Wie weet hoe ik deze garantie kan krijgen?
Ik heb veel nieuwe Volvo300 onderdelen liggen. Sommige zijn best wel bijzonder. Ik ben er erg zuinig op. Alles zal ik nooit zelf gebruiken. Echter verkopen vind ik zeer risicovol. Ik wil dan gewoon de zekerheid dat de onderdelen in een auto komen waar de eigenaar de museumwaarde van in ziet. Dat is niet gemakkelijk.
Als er een Volvo-museum zou zijn, zouden veel onderdelen daar een mooie plaats kunnen krijgen. Echter die is er niet. Het voor eeuwig bewaren zie ik ook niet zitten. Maar hoe krijg ik nu de garantie van eventuele kopers dat zij met de onderdelen voorzichtig omgaan, goed onderhouden en in goede staat behouden voor nu en voor toekomst en dat zij bij eventuele verkoop dit ook weer van de nieuwe eigenaren deze garantie krijgen?
Wie weet hoe ik deze garantie kan krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:05 #769923
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Zelf in je werkplaats monteren. Dan heb je in ieder geval de garantie dat het op een goede manier gebruikt wordt - wat er met de rest van de auto gebeurt... tsja.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:10 #769926
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Dat is nu mijn probleem. Het gaat me niet om het gewin in deze onderdelen. Daarvoor zijn ze te waardevol. Het in stand houden van de V300 wordt niet bevorderd door een nieuw raammechanisme op een slecht onderhouden auto te schroeven. De kans dat deze binnen afzienbare tijd verpulverd wordt is best groot en nog groter door de schijnheilige maatregele van een slooppremie. Dat is dus absuluut niet de bedoeling.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:11 #769927
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Tja, ik ben bang dat je moet afgaan op je intu?tie en vertrouwen in bepaalde personen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:15 #769932
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Dat is best wel moeilijk. Dat probeer ik wel, maar geeft geen garantie. Ik ben juist extra voorzichtig, omdat ik zelfs bij clubleden merk dat ze wispelteurig kunnen zijn. Het ene moment zeggen ze dat een auto helemaal willen opknappen/restaureren. Nog geen half jaar later wordt ie gesloopt of verkocht aan andere mensen. Daarvoor zijn de onderdelen niet bedoeld.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:26 #769936
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
ga op je eigen intuitie af en de leden die de auto inderdaad helemaal restaureren de bewuste onderdelen onder een garantie meegeven,als er toch een 3 serie door omstandigheden weg moet ben jij weer de eerste die de onderdelen dan weer in bezit heb..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 18:15 #769942
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Ligt er natuurlijk aan wat voor onderdelen het zijn. Een nieuw voorscherm is waardevol totdat je een keer per ongeluk schade rijdt, dat kun je niet voorkomen. Een nieuw raammechanisme is waardevol zolang de auto blijft rijden. Accessoires als een GLT-tellerset bijvoorbeeld kunnen gewoon in de shredder terecht komen. Daarmee kun je alleen op je intu?tie vertrouwen zoals gezegd.
Heb je toevallig geen lijstje van onderdelen? Ik heb voor mijn auto ook nog genoeg restauratiemateriaal nodig voordat deze klaar is...
Heb je toevallig geen lijstje van onderdelen? Ik heb voor mijn auto ook nog genoeg restauratiemateriaal nodig voordat deze klaar is...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 21:15 #769960
door V300 register
Hmmm, als ik dit lees, hoeveel voorbalken zitten er in je voorraad? Beide mogen een keer. 
Lijntje heeft een lekke achterdemper, Streepje heeft vanaf de downpipe Bosal of erger, dat wil ik ook een keer corrigeren. (en de achterplaat weer in model brengen die bij montage van de tussendemper verbogen is om die Bosal eindpijp te laten passen :grr:)
Even zonder dollen, dit is inderdaad intu?tie werk, hoe lang denk je dat mensen met zo'n nieuw onderdeel de wagen op de weg houden. (en willen houden) Kun je bij twijfel niet gewoon een gebruikt onderdeel plaatsen?

Lijntje heeft een lekke achterdemper, Streepje heeft vanaf de downpipe Bosal of erger, dat wil ik ook een keer corrigeren. (en de achterplaat weer in model brengen die bij montage van de tussendemper verbogen is om die Bosal eindpijp te laten passen :grr:)
Even zonder dollen, dit is inderdaad intu?tie werk, hoe lang denk je dat mensen met zo'n nieuw onderdeel de wagen op de weg houden. (en willen houden) Kun je bij twijfel niet gewoon een gebruikt onderdeel plaatsen?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 22:37 #769981
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
Dat blijft een lastige afweging...
Zelfs liefhebbers moeten soms wel eens hun auto verkopen "wegens omstandigheden". (been there, done that, got the T-shirt) Als daar dan net allerlei nieuwe onderdelen op gemonteerd zijn gaan die ook gewoon mee de verkoop in. Als de nieuwe eigenaar dan vervolgens zijn auto niet onderhoud komt die ook binnen no time op de stloop terecht...
Zelfs liefhebbers moeten soms wel eens hun auto verkopen "wegens omstandigheden". (been there, done that, got the T-shirt) Als daar dan net allerlei nieuwe onderdelen op gemonteerd zijn gaan die ook gewoon mee de verkoop in. Als de nieuwe eigenaar dan vervolgens zijn auto niet onderhoud komt die ook binnen no time op de stloop terecht...
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 22:41 #769983
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Dilemma: nieuwe spullen gebruiken of bewaren
daarom is ook het plan geofferd om loop/sloop auto's te stallen/slopen..als je deze onderdelen weer gaat demonteren,heb/blijf je de voorraad behouden..
Moderators: Mark Smeets