Lid worden V3C ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2009 23:45 #750987
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lid worden V3C ?
de database die meestal w?l soepel draait (die van het forum) staat juist op de "localhost"
de andere (database van de website) staat op de "dedicated mysql server" die de webhost destijds aanraadde te gebruiken. Maar hierover kreeg ik al tijden terug een antwoord dat deze inderdaad nogal overbelast is (en daar kan ik nu geeneens nieuwe databases meer aanmaken, al zou ik het willen)
m.a.w. Ik zou nog kunnen proberen om de oude op zijn plaats te laten (leeg) met de data gekopieerd naar de andere locatie.
is wel een idee...
de andere (database van de website) staat op de "dedicated mysql server" die de webhost destijds aanraadde te gebruiken. Maar hierover kreeg ik al tijden terug een antwoord dat deze inderdaad nogal overbelast is (en daar kan ik nu geeneens nieuwe databases meer aanmaken, al zou ik het willen)
m.a.w. Ik zou nog kunnen proberen om de oude op zijn plaats te laten (leeg) met de data gekopieerd naar de andere locatie.
is wel een idee...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 10:53 #750995
door V300 register
Tja, een losse databaseserver heeft voordelen, maar een gedeelde heeft ook een nadeel. De kans is dan groot dat ie snel overbelast is.
In dit geval zou ik een test doen door de data over te zetten naar de lokale database en kijken of je daarmee je performance probleem oplost. In het ergste geval verdeel je het probleem tussen de webste en het forum. Dat zou dan alsnog op te lossen kunnen zijn door de database te tunen. Hebben jullie een mysql of een postgresql database? (of nog iets anders?)
Zelf heb ik de database (mysql, daar m'n klanten die willen en ik 2 databases op 1 systeem te veel vind) voor zowel m'n eigen site als die van m'n klanten op de webserver staan. Hierdoor kan de bewaking detecteren dat de machine traag wordt en dan kan ik de machine snel laten uitbreiden. (virtuele machine, schakelt makkelijker... en is goedkoper
)
In dit geval zou ik een test doen door de data over te zetten naar de lokale database en kijken of je daarmee je performance probleem oplost. In het ergste geval verdeel je het probleem tussen de webste en het forum. Dat zou dan alsnog op te lossen kunnen zijn door de database te tunen. Hebben jullie een mysql of een postgresql database? (of nog iets anders?)
Zelf heb ik de database (mysql, daar m'n klanten die willen en ik 2 databases op 1 systeem te veel vind) voor zowel m'n eigen site als die van m'n klanten op de webserver staan. Hierdoor kan de bewaking detecteren dat de machine traag wordt en dan kan ik de machine snel laten uitbreiden. (virtuele machine, schakelt makkelijker... en is goedkoper

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 11:58 #750997
door V300 register
php / mysql all the way.
Heb jij verstand van php / koppeling met mysql?
dat zou z??r welkom zijn voor enkele wijzigingen die ik wil doorvoeren (maar wat niet echt lukt)
1 van de langlopende problemen met de site is dat formulier invoer verloren gaat als je een foutmelding krijgt, en een pagina terug gaat.
volgens de meeste foutzoek methodes die ik kan vinden is er niets mis.
maar dit wil dus alleen zeggen dat ik de fout niet kan vinden
de oorspronkelijke bouwer van de site (danny vleeshouwers, sinds kort ook weer actief op het forum) heeft dit helaas ook nooit kunnen oplossen.
Heb jij verstand van php / koppeling met mysql?
dat zou z??r welkom zijn voor enkele wijzigingen die ik wil doorvoeren (maar wat niet echt lukt)
1 van de langlopende problemen met de site is dat formulier invoer verloren gaat als je een foutmelding krijgt, en een pagina terug gaat.
volgens de meeste foutzoek methodes die ik kan vinden is er niets mis.
maar dit wil dus alleen zeggen dat ik de fout niet kan vinden

de oorspronkelijke bouwer van de site (danny vleeshouwers, sinds kort ook weer actief op het forum) heeft dit helaas ook nooit kunnen oplossen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 12:16 #750999
door V300 register
Zo erg zit ik niet in php, maar ik kan me wel eens inlezen. Dit moet te vinden zijn, dit klinkt als een standaard probleem. (geen error checking oid...)
We pb'en even...
We pb'en even...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2009 19:24 #751090
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lid worden V3C ?
:wtf::wtf:
:crazy2:
:lol::humor::crazy1:
:crazy2:
:lol::humor::crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 22:35 #751169
door V300 register
... ja Joost ,dat had ik ook ... het zal wel cyberriaans zijn, een zeldzame communicatie methode tussen nullen en eenen...:humor:
:no_comment:maar als we daardoor lid kunnen worden dan kunnen we ze beter niet storen...
:no_comment:maar als we daardoor lid kunnen worden dan kunnen we ze beter niet storen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 01:21 #751180
door V300 register
wacht maar tot je topic 'website update' opent :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 08:40 #751187
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lid worden V3C ?
Daar stonden tenminste nog kleurtjes in!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2009 20:38 #752363
door V300 register
Ik weet ook niets van een bevestiging...Heb nooit wat ontvangen. Ik sta wel in de lijst, dus het is wel goed gegaan met aanmelden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2009 20:46 #752366
door V300 register
Na het weekend ga ik verder met formulieren vouwen en enveloppen schrijven voor nieuw aangemelde leden. In totaal 32, dus dat gaat me zeker nog een dag of twee kosten. Eind volgende week zal de boel wel de deur uit zijn.
Door omstandigheden kon mijn voorgangster de ledenadministratie niet meer doen en duurde het even voor ze iemand gevonden hadden die het werk wilde overnemen.
Door omstandigheden kon mijn voorgangster de ledenadministratie niet meer doen en duurde het even voor ze iemand gevonden hadden die het werk wilde overnemen.
Moderators: Mark Smeets