343, maar dan radiografisch in miniatuur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 21:38 #628261 door V300 register
343, maar dan radiografisch in miniatuur is gemaakt door V300 register
E?n van mijn favoriete hobbies is al meer dan 20 jaar het rijden met radiografische auto's en ik wist al een tijdje van het bestaan van een 343 uit begin jaren 80 (de rallycrossperiode) maar vond nooit een goede foto, nu via een vriend een paar leuke gevonden. Wat zou ik die graag hebben en dan bijvoorbeeld een soort concours d'elegance opzetten. Of een miniatuur rallycross. Heeft iemand nog zoiets liggen toevallig? Of moeten we wat fabrikanten platmailen om zoiets te maken?
Hier de links en de foto's (wel in het zweeds, de Saab heb ik al gehad ooit)

rsb.se/arena/showthread.php?t=18907

rsb.se/arena/showthread.php?p=288664

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 21:40 #742155 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343, maar dan radiografisch in miniatuur
Die heb ik nog n??it voorbij zien komen.

Flinke zoektocht om er zo een tegen te komen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 21:51 #742157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343, maar dan radiografisch in miniatuur
Inderdaad, onder ons gezegd en gezwegen ben ik er al sinds 1982 naar op zoek, de Saab 900 heb ik gevonden (en kwijtgeraakt tijdens een van de vele verhuizingen), maar deze alleen maar op foto's..... help. Zal ik er ooit eentje vinden? :uh-uhh:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 22:50 #742170 door V300 register
Niet om gelijk erg negatief te zijn hoor, maar als je al zo lang aan het zoeken bent en je hebt nu net foto's gevonden... kleine kans dat je hem ook echt vindt. En zoooo geweldig vind ik hem eerlijk gezegd ook niet.

Dat gezegd: wat heb je er voor over, en hoe handig ben je met CAD-programma's? (beter bepaald: SolidWorks)

Als je tijd teveel hebt kan je natuurlijk een auto zonder kap nemen, zelf een 340-kap modelleren in SolidWorks, en dan kijken of er een bedrijfje zo gek is om uit schuim een vacuumvorm-mal te frezen op de CNC-frees. Dat geheel in de vacuumvorm-machine en je hebt je eigen kapjes gemaakt, precies zoals jij dat wilt.

Twee jaar geleden had ik je nog voorgesteld om de cad-tekeningen naar mij op te sturen, en het vervolgens tegen studenten-tarief voor je te doen. Maar inmiddels werk ik en kan ik niet meer (makkelijk) bij die machines, helaas. Was wel erg leuk speelgoed :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 22:36 #742346 door V300 register
Hoi Diede,

Tsja, ik had twee fotootjes, maar van zo'n beroerde kwaliteit, dat was de moeite niet om te plaatsen, deze hebben toch wat meer impact.
Helaas zeggen die programma's mij niets, maar ik neem aan dat het mogelijk zou zijn deze bodies na te maken?
Wanneer ik zweeds zou spreken zou ik wel een berichtje op dat forum kunnen zetten en ik geloof dat hier net over de grens in Duitsland een modelmaker zit. Wat de kosten zouden zijn voor een mal, daar heb ik echter geen enkel idee van.........:confused:
Zouden er meer ge?nteresseerd zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 23:32 #742354 door V300 register
Van zo'n mal? Dan niet, want eerlijk gezegd vind ik het een belabberde weergave van een 343. Als er een redelijk goede mal gemaakt kan worden heb ik best interesse.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 00:21 #742358 door V300 register
Mal voor vacuumvormen hoeft niet veel te kosten, zeker niet bij kleine oplages van het eindprodukt. Dan kan het gewoon uit hardschuim, en dan kan elk halfbakken computergestuurd portaalfreesje zo'n kap maken (afhankelijk van de grootte trouwens... op school konden we niet veel groter dan 30x40x8cm...).

Solidworks is een 3D-cadpakket, een zgn. Solid Modeler. Digitaal blokken stapelen voor gevorderden, zeg maar. Redelijk uitgebreid, en populair want "budget-priced"... dwz, je kan het krijgen voor bedragen onder de 6 cijfertjes...

Mocht er ?cht interesse loskomen voor modelkappen, dan wil ik wel eens spitten in mijn oude bestand naar vacuumvormers hier in NL, ik weet dat er in ieder geval 1 grote jongen zit die ook absoluut niet te beroerd is voor de kleinere en rare dingen. Reken echter dat je toch nog een aardige oplage moet draaien om het enigszins "grappig" te houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 10:59 #742386 door V300 register

setsunakaede;78148 schreef : Niet om gelijk erg negatief te zijn hoor, maar als je al zo lang aan het zoeken bent en je hebt nu net foto's gevonden... kleine kans dat je hem ook echt vindt. En zoooo geweldig vind ik hem eerlijk gezegd ook niet.

Jij spaart duidelijk geen miniatuurauto's.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC