343, maar dan radiografisch in miniatuur
- V300 register
- Verbannen
-
Hier de links en de foto's (wel in het zweeds, de Saab heb ik al gehad ooit)
rsb.se/arena/showthread.php?t=18907
rsb.se/arena/showthread.php?p=288664
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Flinke zoektocht om er zo een tegen te komen...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat gezegd: wat heb je er voor over, en hoe handig ben je met CAD-programma's? (beter bepaald: SolidWorks)
Als je tijd teveel hebt kan je natuurlijk een auto zonder kap nemen, zelf een 340-kap modelleren in SolidWorks, en dan kijken of er een bedrijfje zo gek is om uit schuim een vacuumvorm-mal te frezen op de CNC-frees. Dat geheel in de vacuumvorm-machine en je hebt je eigen kapjes gemaakt, precies zoals jij dat wilt.
Twee jaar geleden had ik je nog voorgesteld om de cad-tekeningen naar mij op te sturen, en het vervolgens tegen studenten-tarief voor je te doen. Maar inmiddels werk ik en kan ik niet meer (makkelijk) bij die machines, helaas. Was wel erg leuk speelgoed

- V300 register
- Verbannen
-
Tsja, ik had twee fotootjes, maar van zo'n beroerde kwaliteit, dat was de moeite niet om te plaatsen, deze hebben toch wat meer impact.
Helaas zeggen die programma's mij niets, maar ik neem aan dat het mogelijk zou zijn deze bodies na te maken?
Wanneer ik zweeds zou spreken zou ik wel een berichtje op dat forum kunnen zetten en ik geloof dat hier net over de grens in Duitsland een modelmaker zit. Wat de kosten zouden zijn voor een mal, daar heb ik echter geen enkel idee van.........:confused:
Zouden er meer ge?nteresseerd zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Solidworks is een 3D-cadpakket, een zgn. Solid Modeler. Digitaal blokken stapelen voor gevorderden, zeg maar. Redelijk uitgebreid, en populair want "budget-priced"... dwz, je kan het krijgen voor bedragen onder de 6 cijfertjes...
Mocht er ?cht interesse loskomen voor modelkappen, dan wil ik wel eens spitten in mijn oude bestand naar vacuumvormers hier in NL, ik weet dat er in ieder geval 1 grote jongen zit die ook absoluut niet te beroerd is voor de kleinere en rare dingen. Reken echter dat je toch nog een aardige oplage moet draaien om het enigszins "grappig" te houden.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;78148 schreef : Niet om gelijk erg negatief te zijn hoor, maar als je al zo lang aan het zoeken bent en je hebt nu net foto's gevonden... kleine kans dat je hem ook echt vindt. En zoooo geweldig vind ik hem eerlijk gezegd ook niet.
Jij spaart duidelijk geen miniatuurauto's.