Help mijn auto start niet meer (ECHT!!!)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 09:56 #730024 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn auto start niet meer (ECHT!!!)
Als de startmotor rond draaid kan het alsnog aan de bedrading naar de zekeringskast liggen. Uit mijn hoofd is dit een dikke gele (of rode:woops:) draad die in de linker stekker zit. Wat natuurlijk de eerste vraag is als de startmotor wel en voldoende ronddraaid en hij slaat niet aan is: vonken de bougies wel", draait de rotor wel rond, welk dier is er onder de motorkap actief geweest:nono:, heb je een injectie of carberateur:woops:; bij injectie volg instructie op de site in de juiste volgorde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2008 11:18 #730032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn auto start niet meer (ECHT!!!)
Pauline heeft een 360 die ze van Jeroen v B overgenomen heeft;
dat is oorspronkelijk een 360 GL injectie (met bodykit, leer, etc)

bij de injectie is het extra zekeringkastje voor de benzinepomp een bekend probleem, maar; als dat aan de hand is zie je niets vreemds aan de dashboardlampjes.

Als je een probleem hebt met dashboardlampjes, is het een probleem wat je bij alle 3e type 300-series tegen kunt komen, want dat zit in de bedrading tussen dashboard en zekeringkast.

1 van de voedingsdraden wordt af-fabriek eigenlijk overbelast; hierdoor kan het gebeuren dat deze warm wordt, daardoor gaat de knijpkracht van de stekkerverbinding verloren, daardoor maakt ie weer minder contact, komt er meer weerstand, n?g meer warmte ontwikkeling, en poef; er is helemaal geen contact meer.

als dat gebeurt, valt een heel specifiek deel van het elektrische systeem compleet uit.

bij een 340 (carburateur dus) is dit o.a. de verbinding naar de ontsteking.
de motor slaat dus dan gewoon niet meer aan, ondanks volle accu etc.

de oplossing:

- afdekplaat onder dashboardkastje weghalen
- stekkers uit zekeringkast halen
- pennetjes controleren op inbranden/verkleuring.
(eventueel verkleurde pennen schoonmaken met watt-tip en contactspray oid - daarna afspoelen met WD40 en grofweg droogmaken)
- verkleurde pennen iets samenknijpen zodat ze weer goed contact maken - niet overdrijven!!
- montage in omgekeerde volgorde

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2008 11:30 #730034 door V300 register

Erik;70552 schreef : .... welk dier is er onder de motorkap actief geweest:nono:

haha..Erik dat is dus mogelijk:
j????ren geleden, denk ergens in 1993, stond de 360 van een vriend van me zwaar te vonken toen ie wilde starten 's morgens en er schoot van alles weg van onder de motorkap.
Watskebeurd? veldmuizen (!) ...hadden een nest willen bouwen van de bedrading!! :humor:... alleen dat waren Luxemburgse camping muizen, en die hebbienie in Brabant....:nono:

tja ... wat kan het nog meer zijn :S... hoofd-relais kapot?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2008 19:27 #730433 door V300 register
we hebben de anwb maar laten komen omdat ik naar huis moest woensdag...nu blijkt een snoer tusen t dashbord en zekeringenkast niet helemaal goed te zijn...maar welke??? nu heeft die man een omleiding gemaakt in de zekeringenkast en kan ik voorlopig zo rijden..moet wel telkens zijn moterkap openen om mijn auto te starten of afte zetten hahaahah marjah t rijd!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 21:36 #730443 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn auto start niet meer (ECHT!!!)
Dat is dus de beroemde linker stekker met het gele of rode "snoer"/draad. Links vanaf de "cabine" gezien. Die omleiding heeft ie hopenlijk wel afgezekerd??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2008 23:08 #730462 door V300 register
dat was dus precies wat ik al 2x probeerde uit te leggen idd :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC