waar staan de afkortingen GL, GLT en GLS voor?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;68810 schreef : 5 toch? B14.0, B14.1, B14.2, B14.3 en B14.4? Of is er geen .0?
als je zo precies gaat kijken, zijn er nog veel meer.
- 5 types B14
- 1 type D16
- 2 types B172
- 1 type B19 (de "340 2 liter")
dat zijn er dus al 9 :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de 360i heeft dat ook, dus die zijn dan gelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;68827 schreef : de 360 GL had in 1987 volgens mij inderdaad standaard injectie.
de 360i heeft dat ook, dus die zijn dan gelijk.
Onze 360 GL K6 van mei 1988 had nog een carburateur, maar ook een ongeregelde katalysator. Maar deze was waarschijnlijk "Oude" voorraad die oorspronkelijk was bedoeld voor export naar Zweden, maar later door een Volvo-medewerker overgenomen is. Zodoende.
En tijdens een V3C meeting in 2002 in Rossum was er ook een 360 sedan van 1989 met 'nog' een carburateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
MarkJ;68820 schreef : Is die T van GLT niet van turbo? bij de 850 GLT is dat toch wel het geval?
Ook bij een 850 staat de T niet voor turbo... :nono:volvofiel;68822 schreef : De T staat niet voor turbo:)
Voor zover ik weet is geen enkele Volvo GLT ooit geleverd met turbo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
360 met B19A motor heeft een Zenith-Stromber carburateur en de B200K (ongeveer na juni 1984) een tweetraps solex, zoiets als op een B172.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een ander punt waarop B200 verschillen door de jaren heen,
is de compressieverhouding.
B19A: 1981-1982: 9.2:1 95pk
B19A: 1983-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een ander punt waarop B200 verschillen door de jaren heen,
is de compressieverhouding.
B19A: Zenith 1981-1982: 9.2:1 95pk/5400 150Nm/3600
B19A: Zenith 1983- 10:1 92.4pk/5400 152Nm/3300
B19E: L-Jetronic 1983- 10:1 115pk /5700 160Nm/3600
B200K: Solex 34-34 CISAC 1985- 10:1 102pk/5700 157Nm/3000
B200E: LE-Jetronic 1985- 10:1 115pk/5700 160Nm/4200
B200EA: LE-Jetronic 1987- 9.2:1 111-113pk/6000 153-157Nm/4200
B200KD: Solex 34-34 CISAC 1987- 10:1 102pk/5700 157Nm/3000
B200F: LH-Jetronic 1989-einde 9.2:1 109pk/6000 150Nm/4200
B200E: geen EGR, geen Pulsair, geen KAT
B200EA: EGR en Pulsair, geen KAT
B200F: KAT en actief koolfilter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.