slopen verassingsvario

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 23:40 #627916 door Anjo van den Akker
slopen verassingsvario is gemaakt door Anjo van den Akker
dit bericht gaat namens stefan boogaard en ikzelf,

zoals eenieder wel weet is de verassingsvario dusdanig beschadigd dat er niet de moeite genomen word deze auto op te knappen, gezien het feit dat er een paar leuke onderdelen op zitten hopen we door deze te verkopen genoeg geld bij elkaar te sparen voor een nieuwe verassingsvario (en dit keer eentje met goede banden)

het originele verhaal is hier te lezen: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3555

maar gezien het feit dat we de auto gaan slopen leek het mij en stefan beter om hier een nieuw topic voor aan te maken.

de onderdelen die ikzelf aanschaf zijn:

- Tacho relais
- Emvk
- Gaskabel
- achterlichten
- Koppelingshuis
- Aandrijfas
- Homokineten achter.
- Achteras incl remmerij
- remleidingen
- Bladveren achter
- Instaplijsten
- Kickpanels
- Panelen onder dashboard (zwarte panelen)
- Hoedenplank als die donkergrijs/zwart is?
- Vloermatten als ze donkerzwart zijn
- Voorophanging ALS die recht is (rijtest)
- Middendemper als die er onder hangt (ivm gl)
- Bundel motorruimte
- Kunststof A stijl panelen
- Kunststof C stijl panelen
- Deurpanelen naast achterbank
- Interieurplaten voor naast de achterbank
- Brandstoftank + vulslang
- Dynamo
- Startmotor
- Verdelerkapas
- Brandstofpomp
- Koel slangenwerk

zoals je ziet, naar aanleiding van het ongeluk een aantal ALS onderdelen. (het moet wel veilig blijven uiteraard)

we hebben dus nog het interieur met foto's uit het andere topic,

het motorblok is er een met pulsair. ik denk dan ook dat het geen zin heeft om de complete motor te demonteren voor verkoop, gezien het feit dat ik een reservestartmotor goed kan gebruiken, en een 2e dynamo op mijn blok wil plaatsen gaan er wel een aantal onderdelen vanaf.

er blijft van het blok een goede weber 32 dir carburateur over, een goede kop, en een goede radiateur. er was al sprake om deze onderdelen aan Erik van Oostveen zijn magazijn te gaan schenken, inclusief het klokkenhuis en zekeringkast wat hier al vandaan kwam, vanwege de sportieve inbreng inzage het opknappen van de verassingsvario alvorens deze geschonken zou worden.

ook is er nog steeds de goed schakelende cvt over, deze gaat er incl subrame onderuit en hiervoor is ook nog geen nieuwe eigenaar gevonden.

as donderdag 25 sept is de bedoeling dat de auto uit elkaar gehaald en gesloopt gaat worden, wil je nog een niet genoemd item van de auto hebben post dit dan hier (gezien regelmatig de pb functie bleek te falen?)

aan het eind van de rit gaat de slijptol in de auto om hem in delen af te kunnen voeren.

bespaar me de discussie van zonde om de auto te slopen e.d., persoonlijk kan ik de onderdelen goed gebruiken om te reviseren en onder mijn auto te plaatsen, en daar betaal ik dan ook voor. en daar blijft natuurlijk bij dat dit inmiddels een schade auto is.

het is echter zo dat als ik deze onderdelen meeneem, de auto als een wrak er bij staat, hierom zijn we genoodzaakt de auto te slopen.

dus bij deze de oproep, wil je nog wat hebben wat niet aangegeven is, post er maar op los en voor een schappelijk prijsje ben je het mannetje!

als het interieur en de variobak voor redelijke bedragen verkocht worden (interieur 75 euro, cvt bak 75 euro) dan is er ruimschoots genoeg geld voor een nieuwe verassingsvario. laat staan evt losse onderdeeltjes wat daar dan bij komt. zodat alsnog het uiteindelijke doel bereikt wordt!

voorbeelden van delen die nog aardig schadevrij zijn zijn bijv de achterklep incl verwarmde ruit, en getint glas rondom incl klapraampjes achter

onderdelen waarbij belangstelling is kunnen netjes gedemonteerd worden (ik hoop dat dat evt bij de voorruit ook lukt) [edit] de voorruit is gescheurd!, was ik vergeten[/edit]en tijdelijk opgeslagen worden.

maar buiten het bovenstaande lijstje om, gebeurt dat ALLEEN op verzoek!

ik hoop hier ieder duidelijk genoeg mee te hebben geinformeerd en ik hoop dat er zoveel mogelijk onderdelen elders gebruikt kunnen worden ipv een enkeltje naar de stort.

groeten anjo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 00:06 #728010 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slopen verassingsvario
Ik zou wel een achterbumper willen hebben mits deze goed is. Alleen weet ik niet of of een achterbumper van een 3-deurs en van een 5-deurs identiek zijn.
En......een asbakje voor achterin:)
En.... scharnieren voor 1 portier

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 01:00 #728011 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic slopen verassingsvario
Scharnieren???; scharnierpennen.....toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 02:16 #728012 door V300 register
:D:D:DGelukkig kijk je nauw Erik, want jij moet ze er in zetten

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 08:35 #728015 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic slopen verassingsvario
Bumpers zijn identiek voor alle 300's. (Qua pasvorm)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 09:12 #728017 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic slopen verassingsvario
Bumpers zijn beschadigd. Waren al niet zo mooi bij het ophalen van de auto, zie: www.flex-it.net/volvo300/SY-48-BN/

Achterbumper staat raar omhoog. Voorbumper is niet helemaal jovel, maar redelijk. De vario roosters zijn wel lelijk vervormd.

Overigens scharnierpennen, volgens mij was er eentje sowieso niet goed meer. Maar ze zijn bij de Volvo dealer zo verkrijgbaar voor 20ct per stuk ofzo? Die zou ik gewoon nieuw halen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 09:41 #728022 door V300 register
De voorbumper zit in elkaar, dat ene tikje weet je nog? :P

Wim, ik zal het asbakje achter toevoegen aan de lijst. Zal k 'm met Anjo meegeven > dan komt het wel bij Erik terecht? :D

Wat kan ik vragen voor zo'n asbakje? :) Maak maar het symbolische bedrag van ? 1,- over voor de nieuwe verrassingsvario? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 10:02 #728024 door V300 register
Wat wil je voor dat intrieur hebben en die deurpanelen.... doe maar persoonlijk bericht als je het wilt verpatsen haha. IS het een 5 of 3 deurs...
Ja ja in onderdelen kan die nog meer opbrengen want eigenlijk is zo,n auto naar een crash niks waard maar als je het goed doet kun je nog een 2 honderd euro vangen, (plus minus ik weet niet hoe heel die is gebleven) maar wel jaren wachten eer dat je alles verkocht hebt..

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 10:33 #728028 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic slopen verassingsvario
3 deurs zie -> www.flex-it.net/volvo300/sy-48-bn

@ Stefan, inderdaad er is nog een boom op de weg ggeweest :(

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 10:52 #728029 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic slopen verassingsvario
Is er al een andere vario? Ik heb er nog vier staan. Misschien goed om er 1 tegen kostprijs (dus geen winst) af te staan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC