bezoek aan de Morgan Fabriek

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2008 20:35 #627857 door V300 register
bezoek aan de Morgan Fabriek is gemaakt door V300 register
Eerst even het filmpje, dat verklaart al een hele hoop :)

Klikkerdeklik

EDIT; link gewijzigd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2008 21:28 #726571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bezoek aan de Morgan Fabriek
Dat verklaard dat... ik weet het niet Wouter!
Dat het heel leuk is om een auto te maken? Met de hand?
In vermoed in die richting. het plezier om met een auto bezig te zijn.

Maar ik denk ook iemand te zien in de eerste beelden die ook in de beelden zit van de vario filmpjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2008 21:51 #726572 door V300 register
Haha, ja het is misschien niet helemaal duidelijk zonder uitleg.

Van 9 tot 16 September werd door Daf Club Nederland en de Engelse Dafclub een kampeerweek georganiseerd in Engeland.
Op Woensdag was er voor ge?nteresseerden (dat waren er meer dan 40 uiteindelijk) een excursie naar de Morgan fabrieken gepland.

Dit was een zeer interessante gebeurtenis, omdat je werkelijk overal mag komen rondneuzen in de fabriek, en ze daar het maken van de auto's nog voor een heel groot deel met de hand doen. Het "instapmodel" van Morgan is de Plus Four, die in zijn grondvorm al vanaf midden jaren '30 gemaakt wordt. Verder hebben ze een hightech Aero 8, die behoorlijk vooruitstrevende technieken heeft (gelijmd aluminium onderbouw/frame, dmv 'superform' gevormde plaatdelen etc).

bijzonder is dus dat ze een van de laatste onafhankelijke Britse autobouwers zijn, en tevens een van de laatste zijn die serieproductie met de hand maken.

Erg grappig was dat we een introductiepraatje kregen van ene meneer Charles Morgan; dat is dus gewoon de kleinzoon van degene die het bedrijf in de jaren '20 opgericht heeft...

Dat het heel leuk is om een auto te maken? Met de hand?
In vermoed in die richting. het plezier om met een auto bezig te zijn.
Maar ik denk ook iemand te zien in de eerste beelden die ook in de beelden zit van de vario filmpjes.

We mochten in de fabriek over met kleur aangeduide gangpaden door het hele complex lopen. De directeur vertelde al in zijn introductiepraatje dat medewerkers werden geselecteerd op liefde voor het vak, en dat er vele zijn die al heel lang in de fabriek werken. Het plezier om met een auto bezig te zijn lijkt dus zeker wel aanwezig :)

Dat je bekenden ziet op de beelden kan wel; vooral mensen die ook bij de dafclub actief zijn zullen er nog wel meer zien lopen :) Ik heb het filmpje namelijk zelf gemaakt tijdens de rondleiding.

Je ziet in het begin een meneer op een zeer omslachtige manier een chassisnummer in een auto slaan. Verderop zie je assemblagewerk en montage van plaatwerk op de houten koets van de plus four. Dan een paar jonge gasten die een motorkap aan het maken van een stuk vlakke plaat (bolling erin rollen, randje eraf knippen, hoekje eraan vouwen) en daarnaast iemand die de profielen voor de scharnieren erin aan het maken is.

Dit fabrieksbezoek was voor de techneuten dus wel ongeveer het hoogtepunt van de engelandweek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2008 22:40 #726574 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic bezoek aan de Morgan Fabriek
Je was toch met de BB?
Aan het begin zie ik een andere 300?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2008 23:32 #726576 door V300 register
Eerste shot is meer per ongeluk dan expres in het filmpje gekomen; door mijn omslachtige editor-programma zou ik het anders heel moeilijk hebben moeten doen om dat eraf te krijgen.

Het shot is vanaf de achterbank van de 343 van Alex Darkes (voorzitter van de engelse dafclub) genomen bij de uitgang van het kampeerveld ("de modderpoel" geheten) --> het was niet zulk geweldig weer geweest, vandaar..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2008 16:00 #727076 door V300 register
EDIT: de link in het eerste bericht is gewijzigd; het filmpje staat nu op Google Video.

door rechts op 'downloaden' te klikken krijg je een 2x zo scherp filmpje te zien...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC