360 glt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2008 16:43 #727893
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 glt
En de 360?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:14 #727975
door V300 register
Yep de 360 is opgehaald, en word deze week gekeurd. Net wel een fietser aangereden, politie maakte een test ritje daarna, en zij dat de remmen matig werken. Remvoering 3 jaar geleden vervangen (rondom), remklauwen gereviceerd, remcilindertjes achter vervangen. (daarna verkocht en toen is er nog maar circa 6000 km mee gereden.) Alleen de rembekrachtigger werkt matig. Je moet dus het rempedaal hard intrappen, maar dat heeft hij altijd al gehad, en is er altijd mee goedgekeurd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:23 #727977
door V300 register
politie kunnen niet autorijden, dat blijkt weer.
als er iets mis is moet dat door de rdw vastgesteld worden.
als er iets mis is moet dat door de rdw vastgesteld worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:43 #727980
door V300 register
Als het aan de ene agent had gelegen, was de auto in beslag genomen voor een technische keuring. Ik heb net ter test ff een noofstop gemaakt, enof hij snel stil stond, en met piepende banden. Hij is natuurlijk alleen moderne auto's gewend. Die rembekrachtigger werkt nu eenmaal matig, maar dat doet niks af aan de remkracht toch?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 22:38 #727988
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 glt
het is van een agent dom om een iets oudere auto te vergelijken met een van een recent bouwjaar, zoals de dienstauto waar zei in reden (die zijn nou eenmaal "nieuw"). oudere auto's rij je niet voor niets met een "gebruiksaanwijzing"
ik krijg ook regelmatig als ik aangehouden word de opmerking "goh, er zit nog apk op ook". brutaal als ik ben geef ik dan het antwoord, ja natuurlijk wat had jij verwacht dan?. zijn ook wel eens leuke discussies uit voortgekomen...
wat was er eigenlijk zo speciaal aan het voorval dat de politie besloot een testrit met de auto te maken? (ik doel dan op de verkeerssituatie)
ik krijg ook regelmatig als ik aangehouden word de opmerking "goh, er zit nog apk op ook". brutaal als ik ben geef ik dan het antwoord, ja natuurlijk wat had jij verwacht dan?. zijn ook wel eens leuke discussies uit voortgekomen...
wat was er eigenlijk zo speciaal aan het voorval dat de politie besloot een testrit met de auto te maken? (ik doel dan op de verkeerssituatie)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2008 08:20 #728013
door V300 register
Ik ben ook wel eens met m'n groene GLS aan de kant gezet en toen gingen ze uitvoerig alles nalopen, ook motorkap open, kijken of alles werkt. En natuurlijk werkt alles. Ik vond het wel vermakelijk.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 09:19 #728019
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 glt
Het is trouwens wel een nekkendraaier, een bijzondere 300.
Maar Johan, heb jij nu een fietser aangereden terwijl de APK verlopen is??
Maar Johan, heb jij nu een fietser aangereden terwijl de APK verlopen is??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2008 12:50 #728649
door V300 register
Ja, helaas wel. Maar je, maar ff kijken hoe dat verhaal afloopt. De auto is inmiddels (af)gekeurd. Alleen die agent heeft inderdaad geen verstand van oude auto's. De remmen en alle andere techniek was ok, alleen de allom bekende roest duivel. Dorpel rechts, wielkastrand rechts, en links tussen de bevestiging van de veerpoot en het schutboord (daar zit een behoorlijk gat). Heb reeds een afspraak gemaakt met Erik om hem te laten maken. Ik heb zo'n vermoeden dat de auto anders op de sloop zou zijn beland. Want twee jaar lang op gras staan, en half onder de struiken doet een auto niet goed. En voor de tijd die rest tussen nu en de feitelijke redding, heb ik bij Erik een grijze 340 5 drs vario gekocht, alleen heeft hij hem niet voor weekeinde af kunnen krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2008 13:19 #728653
door V300 register
Als ik het goed begrijp ben je met de 360 GLT zonder apk (2 jaar gelden afgelopen?) op de openbare weg gegaan?
Heb ook wel eens zonder apk gereden (stom inderdaadk, ik was 19, misschien is dat een excuus) maar bedenk goed wat een verzekeraar zegt (als hij alverzekerd was op dat moment?) van geen APK. Mag je een heleboel centen terug gaan betalen. Helemaal als je die fietser goed zou hebben geraakt.
Een agent hoeft geen verstand te hebben van oude auto's. Als hij weet wat apk waardig is en wat niet, dan weet hij genoeg. Blijkbaar wist hij toch genoeg om d glt in de juiste categorie te plaatsen.
Een trailer huren kost je nog geen 50 euro voor een dag, iedereen heeft toch wel een vriend of kennis met een trekhaak achter de auto.....
Heb ook wel eens zonder apk gereden (stom inderdaadk, ik was 19, misschien is dat een excuus) maar bedenk goed wat een verzekeraar zegt (als hij alverzekerd was op dat moment?) van geen APK. Mag je een heleboel centen terug gaan betalen. Helemaal als je die fietser goed zou hebben geraakt.
Een agent hoeft geen verstand te hebben van oude auto's. Als hij weet wat apk waardig is en wat niet, dan weet hij genoeg. Blijkbaar wist hij toch genoeg om d glt in de juiste categorie te plaatsen.
Een trailer huren kost je nog geen 50 euro voor een dag, iedereen heeft toch wel een vriend of kennis met een trekhaak achter de auto.....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2008 14:35 #728656
door V300 register
Of een kennis die in een Volvotruck rijdt en die wel bereid is een kleine volvo achterin mee te nemen
Moderators: Mark Smeets