Werd de 360 in 1989 nog met carburateur geleverd?
- V300 register
- Verbannen
-
Floris;50786 schreef : Bij het RDW staat dat hij 75kw heeft, dus ik twijfel nog steeds een beetje....
Waarom?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar een 75kw is dus zeker een carburateur, dan gaat het helaas niet door. Het was trouwens idd de 360 van marktplaats. Mag ik vragen waarom je er niet blij van werd?
Dan nog een vraagje, als we dan toch bezig zijn

Weten jullie of er verschil zit qua rijeigenschappen tussen een 360 hatchback (3- of 5-deurs) en een sedan? Ik weet namelijk ook nog een sedan te koop staan, maar op de ??n of andere manier leek mij een hatchback stabieler, maar dit is misschien maar een vooroordeel, ik heb er geen verklaring voor.
En Volvofiel, hebben jullie thuis veel land dat je al op je 15de een auto hebt of rij je er stiekem mee?

Of is het puur een opknapper? Zodat je straks als je je rijbewijs hebt relaxt kan cruisen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Maar een injectie is sneller en zuiniger toch?
Ik heb trouwens maar meteen even geregistreerd. :yeah:
Ik ga nu trouwens weer leren, want ik heb schoolexamenweek

Dus ik lees de rest van de reacties morgen pas of misschien vanavond laat nog.
- V300 register
- Verbannen
-
speedfreakfloris;50799 schreef : Maar een injectie is sneller en zuinigertoch?
Zuiniger sowieso niet, dat kan Jean-Luc je wel bevestigen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb in die 360 op marktplaats (die in Groesbeek) gereden. Een korte opsomming van deze tegenvaller, want de foto's laten een puike wagen zien: lekt olie, te zien aan de parkeerplaats waar ie staat en aan de vuile beschermplaat, twijfel over de koppakking, remmen trillen heftig, banden versleten, auto trekt sterk naar links, twee barsten in de vooruit, portieren zeer roestig, met name het grote gat rond de deurgreep (had ik nog nooit gezien) van de bestuurderskant!
Als je dan een dag later rond die prachtige 360 van onze ex-secretaris loopt, dan weet je: ze zijn er nog, die goede 360's.
- V300 register
- Verbannen
-
?n je hoeft niet handmatig de choke te bedienen.
verder zijn er alleen nadelen aan de injectie :+
- veel meer elektrische onderdelen die problemen kunnen geven; sensors, een gammel extra zekeringkastje, benzinepomp etc
- hoger verbruik
- makkelijker schokken bij rustig rijden op lage snelheid
- lagere trekkracht bij zeer lage toeren (vandaar ook dat schokken)
Als de brute 'power' met het rechter voetje op de bodem het belangrijkste is; telt bovenstaande natuurlijk niet zo

- V300 register
- Verbannen
-
Weet er verder nog iemand of er veel verschillen zijn in de rijeigenschappen tussen een hatchback en sedan? Of moet ik hier een nieuw topic over openen?