Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 21:56 #695670 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

Dutchie;44962 schreef : Toen ik voor het eerst de 340 naar huis reed, vond ik het maar knap eng

Dit had ik ook, vooral omdat de motor niet warm werd.

Maar je leert de auto vanzelf kennen en dan weet je ook hoe je ermee moet omgaan. En daar gaat 't om (zegt iemand die pas drie weken een V3 heeft:woops:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 22:58 #695688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Ik overweeg om over te stappen naar www.diks.nl Die hebben een semi-oldtimerverzekering waarbij het niet uitmaakt of je een eerste auto hebt. De kosten zijn natuurlijk wel hoger, maar nog steeds onder de prijs van een gewone autoverzekering.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 23:15 #695691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Ik heb de verzekering van mijn 460 laten 'slapen' voordat ik mijn 340 kocht. Daardoor haalde ik alsnog een schadevrij jaar en daar heb ik nu toch wat voordeel van. Ik zit nog steeds bij dezelfde verzekeraar (Bruns ten Brink, aangewezen destijds door independer) en betaal nu 25 euro per maand. Oldtimerverzekering zit er nog niet in voor mijn '91er.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 23:24 #695693 door V300 register
w?l als je lid bent van de dafclub, bij Slaats kan dat dan al vanaf 15 jaar. (inmiddels dus alle 3-series)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2008 00:24 #695697 door V300 register
Misschien kan de 300club een beetje lobby-en. Ik zag op de website van Gio al een link staan naar de club.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2008 00:31 #695698 door V300 register
Is het een idee om dit te combineren met de Orion-discussie? Wordt zo wel veel herhaling.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2008 00:56 #695701 door V300 register
Het is sowieso een terugkerend onderwerp. Eens kijken of er een "sticky" onderwerp van al die topics te maken is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 00:41 #695724 door V300 register
Ook in bestuursvergaderingen is het een vaak terugkerend onderwerp.

we zouden dit heeeel graag willen oppakken, maar met de huidige werk"verdeling" (lees; alle taken op heel weinig mensen) komt het er ?cht niet van om hier serieus werk van te maken.

Een van de plannen die uitgevoerd moeten gaan worden is dat we aan de slag moeten met een taxatieschema (puntensysteem) wat toegespitst is op de Volvo 300 Serie, en wat erkend wordt door de verzekeraars.
momenteel zijn alleen de auto's met variomatic op zo'n manier te taxeren.

En daarna; mensen opleiden om de taxaties daadwerkelijk uit te gaan voeren...

en dan; hebben we weer een mooi pluspunt om lid te worden :)

maar zo ver is het dus nog niet...

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 10:53 #695741 door V300 register
Ik begrijp alle verzekeringsproblemen niet helemaal, zal mijn leeftijd wel zijn denk ik.
Ik heb bijna alles verzekerd bij Univ?(huis e.d.) Omdat ik met mijn Daf meer dan 5000 km wilde rijden heb ik een verzekeringsman (buurman) ingeschakeld en gevraagd om een oldtimerverzekering voor meer kilometers en bij LONDON nu verzekerd voor 7500km per jaar.
Daar hadden ze pijn in de buik van bij Univ? denk ik want ze willen mijn Daf nu ineens wel met meer kilometers verzekeren, dat is wel prettig, hoe meer verzekeringen bij Univ? hoe meer korting en je kan gewoon langs komen en niet die eindeloze telefoondoorverbindingen als je een iets moeilijker vraag steld. Mijn Volvo 343 is wel bij Univ? omdat ze vanaf 20 jaar klassiekers verzekeren alleen tot 5000 km. maar later vertelde ze dat het wel mogelijk was meer kilometers te verzekeren, nu is die 25+ en wil ik dit nog wijzigen want ik rij meer dan 5000km per jaar met deze auto en de daf gaat waarschijnlijk ook richting Univ?. Staat allemaal op mijn lijstje van zaken die ik nog moet doen en regelen dit jaar:woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 17:47 #695779 door V300 register
Ik zit ook (nog steeds) bij Univ?, maar ik vind ze toch wel razend duur... Vandaag een rekening in de bus van EUR 490,68 :sad:

Maar goed, komt natuurlijk ook doordat ik nog maar 21 ben. En in twee jaar tijd zijn ze toch gezakt van 660,- naar 490. Scheelt al behoorlijk :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC