Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 10:36 #626931 door V300 register
Hallo beste experts!

Ik wil mijn eerste auto gaan kopen met een heel klein budget, maar droom toch van een eigen echte volvo;)

Deze advertentie maakt mij gelukkig: www.volvo300club.nl/advertenties.php?men...vertenties&adid=1235

Wie kan mij een paar tips geven voor de bezichtiging, proefrit. Waar let ik op?

Ik hoop van jullie te horen,

Dankbare groet,

Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 11:44 #695590 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
Voorbalk en dorpels.
Is het trouwens niet een Variomatic? Hij heeft van die open roostertjes in de bumper namelijk.
Als je detailfoto's hebt zullen we je ongetwijfeld kunnen helpen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 11:56 #695597 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
Is die gratis auto uit DH/Leiden al opgehaald????. Dat zou een goedkope oplossing kunnen zijn.....Ik en andere clubleden kunnen je helpen bij eventuele reparaties. Verwacht dat er niet veel met die auto aan de hand is.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 11:59 #695599 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
De advertentie van die gratis 340 bestaat niet meer...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 12:16 #695601 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
Volgens mij moet je gewoon bij veel auto's gaan kijken en let dus op roest en hoe hij rijdt, als hij je bevalt, gewoon kopen & lid worden ;)

Oja, wil je variomatic of schakel? Zit nogal wat verschil in waar je dan op moet letten, er zijn al wel wat topics over, ff zoekfunctie gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2008 13:03 #695710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
Dank

Voor jullie adviezen. Het betreft inderdaad een Variomatic; ik hoop het weekend te gaan kijken. "Zal niet veel mis mee zijn" is bemoedigend, evenals dat Erik zo nodig wil helpen sleutelen! Dank.

Nog advies over de prijs? 500,- billijk of hoog?
Dank ook voor de verwijzingen en ik zal de aankoop zeker presenteren!

Groet,
Niels

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2008 08:12 #695733 door 16673-dummy

Niet geregistreerd;45008 schreef : Voor jullie adviezen. Het betreft inderdaad een Variomatic; ik hoop het weekend te gaan kijken. "Zal niet veel mis mee zijn" is bemoedigend, evenals dat Erik zo nodig wil helpen sleutelen! Dank.

Nog advies over de prijs? 500,- billijk of hoog?
Dank ook voor de verwijzingen en ik zal de aankoop zeker presenteren!

Groet,
Niels

Als de auto verder goed is is dat mijns inziens een billijke prijs ja.
Waar moet je 'm ophalen? Enschede?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2008 09:28 #695739 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Hulp bij aanschaf 1e auto... en Volvo natuurlijk!
500 euro is een billijke prijs als de auto echt hard is. Een beetje laswerk aan dorpels, kriksteunen en voorbalk kost gauw een bedrag wat richting de 500 euro gaat. Dan wordt ie wat duurder. Ik wil je met klem adviseren om echt GOED naar de roest te kijken. Niet alleen op het oog, echt er even onder kruipen en voelen. Voel dan ook de binnenkanten van de wielkasten, van links naar rechts. Hij kan aan de buitenkant strak zijn, maar aan de binnenkant een gatenkaas. Voel ook even of de onderste veerschotels heel zijn, dat wil zeggen dat de veer er niet doorheen steekt.

Verder let je natuurlijk op de algehele staat van de auto. Banden, niet goedkoop, zijn daarbij ook belangrijk. Als ze af zijn moet je in afzienbare tijd nog eens een kleine 200 euro investeren. Wanneer heeft de auto zijn laatste grote beurt gehad? Waren er ook aantekeningen bij de laatste apk-keuring? Let ook op het blok, sporen van lekkage? Of juist overdreven schoon? Dan is er vaak wat aan de hand(niet altijd hoor). Kijk ook onder het blok en koppelingshuis, is het erg vochtig? Onder het carter mag het een beetje vettig zijn, maar verder eigenlijk niet.

De dingen uit bovenstaande alinea zijn natuurlijk allemaal regulier onderhoud, maar kosten wel (veel) geld. Als de banden slecht zijn is dat m.i. een punt om om af te dingen.

Succes bij het kijken/handelen,

Gr Doeke

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2008 14:42 #695753 door 16673-dummy
Aanvulling op Doeke: vooral de voorbalk en naden in de dorpels letten op roest.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC